Alkoholtråden

Beror ju på vad man eftersöker. Om det är krök hemma hos mig så har jag ofta fått vara den som får leka bartender (då jag är den enda som vet hur man blandar något utöver en munfull Jäger samtidigt som man kastar Redbullen över axeln).

Bästa är egentligen de enklaste drinkarna som alla kan göra. Och när alla _kan_ göra det så kommer de också att göra det. Så Captain Morgan Spice Gold tillsammans med Cola (prova även Sprite) samt en klyfta Lime. Eller någon Whiskey, typ JD, Jim Bean.

Sen så självklart en Gin Tonic går ju aldrig av för hackor! Då med Citronskiva i.

Det tråkiga när man går ut och vill ha en Mojito eller Whisky Sour är de alltid är så himla random. Oftast ser de ut och smakar skit. Bästa Mojito var helt klart, trott eller ej, på Finlandsfärjan! Och absolut bästa Piña Coladan var också, trott eller ej- på en Pizzeria i Riga!!! :yoparty

Cuba Libre

4/6 cl Captain Morgan
Coca Cola
Lime
is

Bara en finare ursäkt för att dricka sig full på rom.
Välkommen sockerchock efter en hård arbetsvecka.

Glöm bara inte att dricka is... för hälften av groggarna som är värda att ofra 30 sekunder extra på är alltid 100ggr bättre om den är riktigt kall.

Styrfladder

en soluppvärmd flaska polskt brännvin, eller ryskt av sämre kvalité
häll upp flaskan i en vas/bägare
toppa med en skvätt sprite zero, men se till att in träffa för mycket av spriten [sprajten] i vasen, det mesta ska hamna utanför.

tadaaa! :banana

7 stycken estrella damm och en kiviks varm och kall
den senare har jag aldrig testat förut och jag har hört att den ska smaka äppelpaj så det är något att se fram emot

50/50 Jäger + Cointreau, eller, 50/50 Sambuca + Baileys.

Red Bull + Vodka.

Bacardi Superior + Schweppes Lemon. -Smakar som Smirnoff Ice...

Bacardi Razz + vanlig hallonsaft. Sjuuukt gott! -OBS! Seriöst!

Öl!
gärna mariestads eller någon tjeckisk variant typ baron trenck

eller när det gäller drinkar så är white/black russian grym samt redbull+jäger

Highland Park 15 yo....4-6 cl i ett svep (om man vill) annars smutta på den. Gott som fan, ingen drink men men....

Dunkbrännvin och Fanta Passion.
Serveras lämpligen i glas.

AppAppApp, till dunkbrännvin passar endast päronsoda. Du vet, lika löser lika, för att inte förstöra smaken på det ekologiskt framställda dunkbrännvinet.:)

[YOUTUBE-ID]<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/liDb9jvwGaw&hl=sv&fs=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/liDb9jvwGaw&hl=sv&fs=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Jäger blandat med Julmust! Oväntat gott! Smakar lite speciellt men helt klart värt att prova! :tummenupp

*hick* Jag hittade en flaska Slivo i skåpet. Bra shit. :hihi

Quick suck!!!

Drack den idag och höll på att kräkas, tror att alla på krogen applåderade och skrattade åt mitt frustande och hulkande. :)

En shot Roses lime (tror att det va något sånt, återkommer med mer ingående beskrivning när jag inte är packad)

En shot Baileys

Ta först shoten med lime och håll kvar i munnen, sug sen in Baileysen och gurgla, svälj om du kan.

HUHA!!!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...