Yamaha FZ-tråden

Tänkte sätta på tankpad alt sån transparent plast på tanken så man inte repar med jackan, köper man det hos lokala mc firman eller kan man spara på att beställa ? Isåfall vartifrån ?
 
Tänkte sätta på tankpad alt sån transparent plast på tanken så man inte repar med jackan, köper man det hos lokala mc firman eller kan man spara på att beställa ? Isåfall vartifrån ?

Dem finns att köpa på nästintill alla MC butiker men också överallt på internet. Du kanske sparar inte några kronor ifall du köper en på internet men då får du istället vänta - anledningen till att köpa på internet är isånnafall att det finns ett större utbud av "Tankpads" när det gäller motiv osv.

Jag själv har FZ6ans orginal "Tankpad" och den funkar fint!:)
 
Yes den är grym, trimmade den med en tankpad idag me hehe:)
Någon som har lite pejl på vart man kan hitta lite andra blinkers och reg hållare till Fz6?
 
Yes den är grym, trimmade den med en tankpad idag me hehe:)
Någon som har lite pejl på vart man kan hitta lite andra blinkers och reg hållare till Fz6?

Jag köpte Biltema´s blinkers. Läste nånstans att de hade en förmåga att ta in fukt och skaka sönder.... Så jag tog och skruvade isär blinkerserna och fyllde med silikon bakom kretskortet och runt locket. Det borde förhindra att fukten kryper in och definitivt skakningarna.
Jag hade först en tanke att koppla in bromsljuset på de röda LED och blinkers på orange LED, men slutade med att alla går på blinkers. Lyser MKT bra bakåt!:)
 
Biltema har bra ledblinkers, och rizoma har en fin reg-hållare för runt 100€

Kan faktiskt rekomendera Yamahas egna regskyltshållare. Passar
jäkligt fint och den finns med eller utan lyse. Var den första modden
jag gjorde på min då jag åkte fz6.

*hehe* ingen som vill ha en originalskylthållare föresten?, kom på att
den ligger kvar i garaget.
 
Last edited:
Många FZ6:er ute på annons

Hur kommer det sig att det finns så många FZ6:er ute på annonser?
De flesta som ligger ute har även rullat under 500 mil.

Tröttnar folk fort på denna hoj, eller säljer varenda en sin hoj pga att man utökat familjen?

Är det nån här som har sin FZ6:a ute på annons, och varför väljer du isf att sälja din hoj??
 
Hejsan.. Jag har 1st kopplings handtag och 1st bromshandtag från rizoma om någon är intresserad. Dom är guldfärgade och är till FZ1 och FZ6. Kolla på www.rizoma.com Kan tänka mig 2000kr eller ge mig ett bud, inga skambud tack..
 
Last edited:
Någon som vet om man genom tändningsnyckeln kan mappa om min fz6 s2-08. har monterat Leovince sbk titansystem och har orginal mappningen kvar, någon som vet om det blir någon skillnad om man mappar om. Tacksam för svar, även hur man isf gör :)
 
Har samma setup som dig, och ingen kat. Folk hävdar mjukare motorgång och respons om man berikar bränsleblandningen en aning. Ifs då får du högre förbrukning. Jag har inte hittat någon som har bänkat före och efter och har siffror på vad det kan ge i effektökning. Man ska iaf inte behöva en pc3 till FZ6:an eftersom man kan ställa in CO-värdena direkt från instrumentpanelen
 
Ok har du någon aning hur man gör det. har inte heller någon cat, kör du med eller utan db-killers, upplever att min går bättre utan :)
 
Ok har du någon aning hur man gör det. har inte heller någon cat, kör du med eller utan db-killers, upplever att min går bättre utan :)

då får man hitta en firma som bänkar, och köra en bänkning så som du har den idag. Sen ska du hitta rätt inställningar på dina CO-värden (kan va lite svårt, om man inte blir "serverad" några bra inställningar) eller så får du be den här firman som bänkar din hoj att också ändra dina inställningar. Det lär kosta många tusenlappar ,det är en lång process. stäng av - håll ner knapparna i 7 sekunder, dra igång tändningen , bläddra fram till rätt diagnostikmeny, göra inställningen, dra igång bänkningen, kolla på effektkurvan och analysera den, och börja om från början. tror inte att man kan få ut speciellt många fler hästkrafter på att mappa om den, då e det bättre att köpa en ny hoj med fler pollar ist

Läs här också
 
Har samma setup som dig, och ingen kat. Folk hävdar mjukare motorgång och respons om man berikar bränsleblandningen en aning. Ifs då får du högre förbrukning. Jag har inte hittat någon som har bänkat före och efter och har siffror på vad det kan ge i effektökning. Man ska iaf inte behöva en pc3 till FZ6:an eftersom man kan ställa in CO-värdena direkt från instrumentpanelen

Var skaffade ni erat "Slip on" ifrån och vad kostade det?
Tänkte köpa mitt av en kille vid namn Arnold som hade en annons på blocket...
Han hävdar dock att om man ska byta till det LeoVince "Slip on" ni har så måste även katen bytas - stämmer det!?
Vad händer ifall man inte byter eller byter - vad blir skillanden liksom?:confused:
Har totalt noll-koll på sånt här - vill bara få ett schysstare ljud utan att lyckas förstöra ngt på hojen för att jag ändrat ngt som blir negativt för hojen.
 
Hur kommer det sig att det finns så många FZ6:er ute på annonser?
De flesta som ligger ute har även rullat under 500 mil.

Tröttnar folk fort på denna hoj, eller säljer varenda en sin hoj pga att man utökat familjen?

Är det nån här som har sin FZ6:a ute på annons, och varför väljer du isf att sälja din hoj??

Tjena!

Jag har min till salu (http://www.blocket.se/vi/20925069.htm?ca=7_s), och anledningen är tidsbrist. Jag har lite tid över till motorcykeln av en rad orsaker, och när jag väl får tid väljer jag att göra annat.

Jag har varit helnöjd de få milen jag kört och älskar när folk vänder på huvudet när Devil-dämparna ryter till! Men som sagt finns inte tiden, och på så vis blir det inte ekonomiskt hållbart för min del att ha kvar den.

Mvh
Daniel
 
då får man hitta en firma som bänkar, och köra en bänkning så som du har den idag. Sen ska du hitta rätt inställningar på dina CO-värden (kan va lite svårt, om man inte blir "serverad" några bra inställningar) eller så får du be den här firman som bänkar din hoj att också ändra dina inställningar. Det lär kosta många tusenlappar ,det är en lång process. stäng av - håll ner knapparna i 7 sekunder, dra igång tändningen , bläddra fram till rätt diagnostikmeny, göra inställningen, dra igång bänkningen, kolla på effektkurvan och analysera den, och börja om från början. tror inte att man kan få ut speciellt många fler hästkrafter på att mappa om den, då e det bättre att köpa en ny hoj med fler pollar ist

Läs här också

Hade aldrig hört talas om att man kunde göra så här med fz6'an innan.... Verkar jävligt intressant iaf.
Jag har Devil slip-on på min med caten kvar och original luftfilter. Låter sjukt gott men tycker den är ojämn på låga varv. . . har funderat på PCIII + dyno men vad man nu kan läsa sig till är det ju lite pengar i sjön.

Kan man inte bara testa sig fram till det resultat som känns bäst, vad kan gå snett? Vill som sagt bara att den ska gå jämnare i de lägre registren mot vad den gör nu efter bytet till slip-on.

Är det nån som gjort det här som har lite referensvärden man kan sikta in sig på ? Man får ju självklart skriva upp original inställningen om det skulle skita sig helt :)
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top