Piratebayhumor.

Mer humor, haha :D

Bankkonton kan frysas

Även den piratdömde Peter Sunde har fått inbetalningskort. Men han har redan kört sina inbetalningskort på totalt 12,1 miljoner kronor genom sin strimlare. Jag har redan shreddat dem. Jag har ju inte de här pengarna så med min privatekonomi händer ingenting, säger Sunde.

Under tiden mal kronofogdens kvarnar och redan på onsdagen kan myndigheten ha fryst bankkonton för de dömda. Vi börjar söka efter tillgångar på onsdag om det inte kommit in pengar innan dess. Pengar på konto är en tillgång och hittar vi det kommer vi att utmäta det, säger Fredrik Karlsson, teamledare på Kronofogdemyndigheten.

Sådär skickat 1 krona från några konton.
Om dom sedan skall behöva betala tillbaka skall man kontakta dom eller sin bank?

Hej, råkade av misstag skicka er 1 krona/konto från mina 4 konton till erat Plusgiro 79 31 21-5.
Dessa pengar skulle till ett annat Plusgiro men jag råkade skriva fel.
Är ni snälla och skickar tillbaka dessa pengar snarast.

Konto 1: Clearingnummer: 8156-2 Kontonummer: 973 284 672-1
konto 2: Clearingnummer: 8156-2 Kontonummer: 913 924 511-3
konto 3: Clearingnummer: 8156-2 Kontonummer: 913 924 512-1
konto 4: Clearingnummer: 8156-2 Kontonummer: 703 411 682-7

Mvh XXXXXXX XXXXXXX

Last edited:
Ööööhh... Vore jag dig så skulle jag nog se till att du inte har kompletta bankkontonummer ute på nätet...

Känns... typ onödigt ;)
/D

Fan än har dom inte svarat på mitt mail.
Skickade ett till precis där jag skrev att jag genast ville ha tillbaka mina pengar jag skickade till dom av misstag annars skulle anmälan göras mot dem.
Fårse vad som händer :)

Jag skickade ju till fel konto!!!!!
- Ett antal små inbetalningar har gjorts på vårt konto med namn på de som gjort inbetalningarna. Vi har inte vidtagit några åtgärder men överväger att polisanmäla trakasserierna, säger Peter Danowsky till Mats Lewan.

Fan än har dom inte svarat på mitt mail.
Skickade ett till precis där jag skrev att jag genast ville ha tillbaka mina pengar jag skickade till dom av misstag annars skulle anmälan göras mot dem.
Fårse vad som händer :)

Jag skickade ju till fel konto!!!!!
- Ett antal små inbetalningar har gjorts på vårt konto med namn på de som gjort inbetalningarna. Vi har inte vidtagit några åtgärder men överväger att polisanmäla trakasserierna, säger Peter Danowsky till Mats Lewan.

Undra vad straffet är för att ge någon en krona? Tiggarna bevakar utvecklingen med skräck!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg