Lacka om hojjen?

hallooy

ge dig inte in på nåt som du inte vet om du kan slutföra med resultat, :banana
har sett folk tro att dom kan men det e oftast mer jobb för den som ska fixa i ordning det i efterhand:)

och vad du än gör så köp inte färg på biltema.. har du inte så du kan köra med spruta så går du ner till närmsta lackfirma och ber dom blanda till den färg du skall ha och så ber du dom att lägga den på burk. visserligen så kostar det mer ca 180-200 per burk. men då är det riktig 2komp färg med härdare. biltema och mekonomens färg är inte sådan och den torkar du av med bensin eller thinner.

och vad du än gör så köp inte färg på biltema.. har du inte så du kan köra med spruta så går du ner till närmsta lackfirma och ber dom blanda till den färg du skall ha och så ber du dom att lägga den på burk. visserligen så kostar det mer ca 180-200 per burk. men då är det riktig 2komp färg med härdare. biltema och mekonomens färg är inte sådan och den torkar du av med bensin eller thinner.

Exakt.
Den sprayburken man blandar lack i har ett bättre munstycke än vanlig klottrar färg och klarar av kemikalier och slitage bättre.
Samt du slipper färg på skinnstället. :D

Varför gick du inte på med väldigt fin våtslip sen polerade upp ytan för?
så kommer jag att gör på min tank nu efter klarlackering.

/Stefan

För att färgen släpte från plasten så då hde jag fått slipa arselet av mig!

Exakt.
Den sprayburken man blandar lack i har ett bättre munstycke än vanlig klottrar färg och klarar av kemikalier och slitage bättre.
Samt du slipper färg på skinnstället. :D

fast det kan ju helt klart va ett alternativ om man har ett vitt ställ och gillar att byta färg ofta på stället

en massa svar sen ja va in sist ser jag..tackar!!
men lämnade in det ändå:tummenupp får se hur det blir....blev sidén-svart iaf

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...