Bojkotta Tv licensen....

Så bara för att du inte gillar Café Norrköping så kvittar det för dig om Sverige kan bibehålla en av sina viktigaste massinformationskanaler? Vid stora händelser såsom 9/11 har bl.a. Internet segat ner rejält på grund av ökad belastning, och Text-TV har varit ett av de effektivaste sätten att få information.

Hur ser du på det här att pengar från din skatt går till forskning kring bröstcancer, du har väl inga bröst?

Hur vore det om SVT fokuserade på just samhällsinformation, och gav fan i att köpa in/producera en massa triviala nöjesprogram och överlät detta till de reklamfinansierade kanalerna. Sportsändningar som kostar x antal miljoner i sändningstillstånd, hör det hemma på en public service-kanal?

Hade dom skippat all sådan skit, hade dom säkerligen kunnat dra ner rejält på sina omkostnader och därmed sänka avgiften till en vettig nivå.

Eller låt nöjes/kultur/sportsändningar bli pay-per-view och låt nyhetssändningar och ev. samhällsprogram ingå i (den sänkta) tv-avgiften.

Skattefinansierad TV är ju knappast rättvisare, för då måste ju de stackars få som verkligen inte har TV också betala. Och kontrollanter hade vi ju inte behövt om alla som hade en TV också betalade.

Umm, ja, det är ju verkligen en piss i havet skulle jag vilja påstå - jag vill inte veta hur mycket elände mina skattekronor bekostar, som jag aldrig förmodligen kommer utnyttja, men som samhället påstår sig behöva.
"Public service"-tv med tjeckisk dockteater och annat bös hör verkligen till den kategorin. Frågor på det? :fakta

Skattefinansiera skiten, annars vill jag onekligen ha mer kontroll på var mina skatteslantar tar vägen, i helvete att de skall gå till barnomsorg (har inga knoddar), jag nyttjar ingen sådan tjänst (t.ex).

Som sagt, frågor på detta? :hihi

/J

Hur vore det om SVT fokuserade på just samhällsinformation, och gav fan i att köpa in/producera en massa triviala nöjesprogram och överlät detta till de reklamfinansierade kanalerna. Sportsändningar som kostar x antal miljoner i sändningstillstånd, hör det hemma på en public service-kanal?

Det är förstås en helt annan fråga. Men även jag hade blivit glad om alla kanaler bara visade sånt som jag ville se.

Frågor på det? :fakta

Ja, förstod du problematiken jag hänvisade till tidigare med ett granskande organ (SVT/SR) vars anslag direkt beslutas av den granskade instansen(regeringen)?

Last edited:
Så länge Janne Josefsson och Palestinasjalarna på P3 får härja fritt så e väll knappast SVT och SR "politiskt oberoende"?
Kan inte någon välartikulerad människa komponera ihop ett mejl som man kan använda som en Mall för oss som vill hoppa av denna förlegade skatt och lägga upp den här. Sen kan man bara Copy Pate och dra i väg det till Radiopiraterna i Kiruna?

Ja, förstod du problematiken jag hänvisade till tidigare med ett granskande organ (SVT/SR) vars anslag direkt beslutas av den granskade instansen(regeringen)?

Du, i dagens samhälle så kunde jag inte bry mig mindre faktiskt. :tummenupp

Var skall vi börja, domaren i TPB-fallet, med direkt egna intressen i en fällande dom, som inte tycker sig vara i en jävig sits...
Pamp-gubbar och gummor på fackliga styrelseposter som ger varandra karatebonusar och inte "kommer ihåg" vad de skrivit under.
Massvarsel i företag, där man delar ut vinstdelning till aktieägare, bonusar delas ut (men det är ju baserat på föregående års resultat...).

...jag orkar inte fortsätta faktiskt, tror det räcker så. :)

Kontentan, det finns betydligt värre problem - och för den som tror att SR&SVT är politiskt ofärgat, tomten finns inte på riktigt... :fakta

/J

Så länge Janne Josefsson och Palestinasjalarna på P3 får härja fritt så e väll knappast SVT och SR "politiskt oberoende"?
Kan inte någon välartikulerad människa komponera ihop ett mejl som man kan använda som en Mall för oss som vill hoppa av denna förlegade skatt och lägga upp den här. Sen kan man bara Copy Pate och dra i väg det till Radiopiraterna i Kiruna?

Sporthoj.com är "politiskt oberoende", ändå finns här en överrepresentation av högerblockare. Om du engagerar dig politiskt kan du ju kanske påverka tillsättningen av SVTs styrelse så att de i framtiden sänder mer högerinriktad dockteater.

Jag vill minnas att en väldigt populär åsikt här på Sporthoj är att "man skall känna till sina skyldigheter, inte bara rättigheter". Men det kanske bara gäller invandrare?

Du behöver inte fortsätta, för inget av det du räknar upp har med sakfrågan att göra. Ok, du är sur för att samhället inte är perfekt, så vi raserar några till demokratiupprätthållande instanser så kanske det blir bättre?

Last edited:
Du, i dagens samhälle så kunde jag inte bry mig mindre faktiskt. :tummenupp

Var skall vi börja, domaren i TPB-fallet, med direkt egna intressen i en fällande dom, som inte tycker sig vara i en jävig sits...

Som avslöjades av Sverige Radio, vars verksamhet finansieras via TV-avgiften...

Pamp-gubbar och gummor på fackliga styrelseposter som ger varandra karatebonusar och inte "kommer ihåg" vad de skrivit under.
Massvarsel i företag, där man delar ut vinstdelning till aktieägare, bonusar delas ut (men det är ju baserat på föregående års resultat...).

Kontentan, det finns betydligt värre problem - och för den som tror att SR&SVT är politiskt ofärgat, tomten finns inte på riktigt... :fakta

/J

Du skulle inte ens känna till många av dessa händelser utan public service!

Du skulle inte ens känna till många av dessa händelser utan public service!

Nej, alla scoop kommer ju direkt från SR/SVT...och allt hade säkerligen begravts djupt, kvällstidningarna är ju helt ointresserade av att gotta sig i saker. ;) :tummenupp

/J

Nej, alla scoop kommer ju direkt från SR/SVT...och allt hade säkerligen begravts djupt, kvällstidningarna är ju helt ointresserade av att gotta sig i saker. ;) :tummenupp

/J

Ja, senaste löpen avhandlar ju det viktigaste i Sverige, som vem som legat med vem i vilken såpa. Kvällspressen är verkligen seriös...

Tittar man på ägarförhållanden så kan du utgå från att Wanja Lundby-Wedin inte hade avslöjats i Aftonbladet.

Last edited:
Så bara för att du inte gillar Café Norrköping så kvittar det för dig om Sverige kan bibehålla en av sina viktigaste massinformationskanaler? Vid stora händelser såsom 9/11 har bl.a. Internet segat ner rejält på grund av ökad belastning, och Text-TV har varit ett av de effektivaste sätten att få information.

Hur ser du på det här att pengar från din skatt går till forskning kring bröstcancer, du har väl inga bröst?

Nu är det så att det handlar om princip, jag gillar inte svenska kyrkan, så där är man inte med. Gillar heller inte kommunistpropaganda så betalar helt enkelt inte till radiotjänst.

Ja, senaste löpen avhandlar ju det viktigaste i Sverige, som vem som legat med vem i vilken såpa. Kvällspressen är verkligen seriös...

Ja, de gottar sig verkligen inte i de senaste klavertrampen av våra folkvalda riksfläppon?

Skattefinansiera skiten, eller ge folk en valmöjlighet...det enda vettiga som kommer från eländet är Packat & Klart, MNK och Rockster, resten kan de gott behålla vad mig anbelangar. :)

SR och P3 specifikt har en helt bisarr inriktning på sina radiovärdar...hör jag Henrik Torehammar så svartnar det för ögonen, och verktyg har en tendens att flyga runt i garaget, speciellt om det småjävlas med något... :D

Problemet är, få vill betala för eländet...så det måste tvingas på folk.

/J

Nu är det så att det handlar om princip, jag gillar inte svenska kyrkan, så där är man inte med. Gillar heller inte kommunistpropaganda så betalar helt enkelt inte till radiotjänst.

Vad gäller kyrkan så har man ett val huruvida man vill stödja den eller ej. Det valet finns inte när det gäller samhällsinstanser och myndigheter.

Men du är säkert en sån som kör för fort också! Outlaw!

Ja, de gottar sig verkligen inte i de senaste klavertrampen av våra folkvalda riksfläppon?

Skattefinansiera skiten, eller ge folk en valmöjlighet...det enda vettiga som kommer från eländet är Packat & Klart, MNK och Rockster, resten kan de gott behålla vad mig anbelangar. :)

SR och P3 specifikt har en helt bisarr inriktning på sina radiovärdar...hör jag Henrik Torehammar så svartnar det för ögonen. :D

Problemet är, få vill betala för eländet...så det måste tvingas på folk.

/J

Jag ser gärna en omorganisation av SVT/SR, t ex kan jag tycka det är onödigt att ha två fullskaliga nyhetsredaktioner. De kan gärna stänga ner en del av sina webbkanaler osv.

Skattefinansiering går inte, eftersom skattemedel fördelas av sittande regering.

Jag var mycket länge emot TV-avgiften, men sen ett par år tillbaka har jag ändrat mig. Jag skulle förmodligen inte kunna slå på TVn utan att börja skära mig i armarna om endast de kommersiella kanalerna fanns.

SVT har ju riktiga guldkorn som förmodligen aldrig hade gjorts annars. Speciellt deras dokumentärer håller toppklass. Guldörat, Båtresan, Plötsligt i Vinslöv, Snickeriet... :tummenupp

Vad gäller kyrkan så har man ett val huruvida man vill stödja den eller ej. Det valet finns inte när det gäller samhällsinstanser och myndigheter.

Men du är säkert en sån som kör för fort också! Outlaw!
Nejdå, där jag kör finns inga hastighetsbestämmelser och min bil kommer knappt upp i 30 så där finns det heller ingen möjlighet till att vara outlaw.

Ska jag betala för min tv? Gar inget med det svenska nätet att göra. Använder det aldrig på något sett, så tänker inte betala bara för att det sitter en mottagare i skiten,

Jag var mycket länge emot TV-avgiften, men sen ett par år tillbaka har jag ändrat mig. Jag skulle förmodligen inte kunna slå på TVn utan att börja skära mig i armarna om endast de kommersiella kanalerna fanns.

Jag håller med i sak, men det finns ett media bortom tv-sändningen...internet...när skall man börja ta betalt för den tjänsten (ah...glömde telekompaketet... :D )?

Personligen får jag mer än nog av nyheter och elände via det, och håller mig ajour på det jag orkar bry mig om, tv:n används för surf, schemalagda inspelade saker (wsbk ligger och väntar på mig t.ex) på htpc:n - och diverse tv-serier man följer finns på disk på något magiskt sätt.

Det är sällan jag slår på tv:n i annat syfte än att slökika på discovery, tv4fakta eller liknande kanal. :) Men det är jag det. :) Kärringen har en annan syn på dumburken, det är schlager, såskadetlåta, vemvillblistenrik, etc...

/J

Jag håller med i sak, men det finns ett media bortom tv-sändningen...internet...när skall man börja ta betalt för den tjänsten (ah...glömde telekompaketet... :D )?

Här är ju då grejen med just TV men framför allt radio - de funkar via radiovågor och har galet lång räckvidd. Du kan vara till sjöss, i skogen, uppe på fjället, tamejfan vart som helst men ändå använda radio. Där är inte internet än på ... tja, nånsin.

Radio är oslagbart som medium med små medel. Ett par batterier i en transistorradio och du kan lyssna i veckor.

Bl a därför jag inte vill ha bredbandstelefoni. Var säkert skitkul att ha både TV, bredband och telefoni hos comhem nyligen. Men sånt "ska ju inte kunna hända", som det brukar heta.

Last edited:
Här är ju då grejen med just TV men framför allt radio - de funkar via radiovågor och har galet lång räckvidd. Du kan vara till sjöss, i skogen, uppe på fjället, tamejfan vart som helst men ändå använda radio. Där är inte internet än på ... tja, nånsin.

Radio är oslagbart som medium med små medel. Ett par batterier i en transistorradio och du kan lyssna i veckor.

Bl a därför jag inte vill ha bredbandstelefoni. Var säkert skitkul att ha både TV, bredband och telefoni hos comhem nyligen. Men sånt "ska ju inte kunna hända", som det brukar heta.

Hahahaha, tar jag mig ut i naturen slipper jag gärna matas med den ena domedagsprofetian efter den andra...så int' fan skulle jag släpa med mig en radio heller. :D

Låt mig gissa, du är obekväm med att göra affärer på internet och betalar räkningarna över disk, internetbanker är ju jEttEfarligT!!11one!!1 :hihi

/J

Hahahaha, tar jag mig ut i naturen slipper jag gärna matas med den ena domedagsprofetian efter den andra...så int' fan skulle jag släpa med mig en radio heller. :D

Låt mig gissa, du är obekväm med att göra affärer på internet och betalar räkningarna över disk, internetbanker är ju jEttEfarligT!!11one!!1 :hihi

/J

Jag ser inte allt i motsatser, tro det eller ej. Jag har mer med internetbanker att göra än du kan tro.. ;)

MEN, det är trots allt så, att gammal teknik kräver väldigt lite och är väldigt driftsäker. Det är absolut inte att förakta. En GPS är ju trevlig, men en kompass och karta behöver ingen ström.

Jag gillar att hålla igång hjärnan. Inget ont om ny teknik, den är fantastisk på många sätt, och den ska absolut inte hållas tillbaka. Nackdelen är att den inte kräver några kunskaper av sin brukare. Så när prylarna pajar, står folk där och kliar sig i huvudet och undrar hur de ska hitta hem när både gps och mobiltelefon pajat.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back