Ktm 660

Använd snöre, trä runt snöret runt hatten och försök få ett bra drag uppåt :tummenupp

Tack för tipset, fick loss den tillslut:tummenupp sen så satt jag en bra stund med att få av framdrevet, tillslut fick jag låna tryckluft utav grannen:)

Nitar ni eller använder ni kedjelås? Verkar vara delade meningar ang detta. Vet att en Rätt nitad kedja är bäst, men en kedja med clips är bättre än en felaktigt nitad kedja, har jag fått lära mig. Så är det värt pengarna att köpa ett riktigt kedjeverktyg eller fungerar det helt OK med clips?:)

/Glavve
 
Tack för tipset, fick loss den tillslut:tummenupp sen så satt jag en bra stund med att få av framdrevet, tillslut fick jag låna tryckluft utav grannen:)

Nitar ni eller använder ni kedjelås? Verkar vara delade meningar ang detta. Vet att en Rätt nitad kedja är bäst, men en kedja med clips är bättre än en felaktigt nitad kedja, har jag fått lära mig. Så är det värt pengarna att köpa ett riktigt kedjeverktyg eller fungerar det helt OK med clips?:)

/Glavve

Om du använder clips så rengör ordentligt vid låset & lägg en klick silikon som den har mindre risk att vibrera loss
 
Tack för tipset, fick loss den tillslut:tummenupp sen så satt jag en bra stund med att få av framdrevet, tillslut fick jag låna tryckluft utav grannen:)

Nitar ni eller använder ni kedjelås? Verkar vara delade meningar ang detta. Vet att en Rätt nitad kedja är bäst, men en kedja med clips är bättre än en felaktigt nitad kedja, har jag fått lära mig. Så är det värt pengarna att köpa ett riktigt kedjeverktyg eller fungerar det helt OK med clips?:)

/Glavve

Sätt på kedjelåset, ring till Superbike och ta med dig en bullkrans eller en liten peng samt nitlänken. Så gjorde jag.
:tummenupp
 
Ni som har monterat diod bakljus, hur har ni gjort?
Med tanke på alla vibrationer...
Antar att man får köpa lite bättre grejjor än vad som finns hos biltema?
 
Ni som har monterat diod bakljus, hur har ni gjort?
Med tanke på alla vibrationer...
Antar att man får köpa lite bättre grejjor än vad som finns hos biltema?

Jag köpte mitt på mc-depån, frågade dom om det bakljuset funkade för en enstånka och dom lovade dyrt och herdligt att det skulle funka skitbra för att dioder inte är lika känsliga som glödlampor.

Lampan sitter utpendlad med m4-skruv för att jag hoppades att det skulle ta upp lite vibrationer och sen har jag lagt en isoleringtejp (typ tunt skumgummi) på ovansidan för att skydda mot bakskärmen...
Funkade typ en månad men nu blinkar och flimmrar ljuset som nåt jävla disco!!:huvet
 
Ni som har monterat diod bakljus, hur har ni gjort?
Med tanke på alla vibrationer...
Antar att man får köpa lite bättre grejjor än vad som finns hos biltema?

Jag har Biltemas 99kr-lampa direkt fastskruvad i min hembyggda bakgavel i metall. Funkar finfint än så länge. Får väl se hur länge det håller. :tungan
 
Jag köpte mitt på mc-depån, frågade dom om det bakljuset funkade för en enstånka och dom lovade dyrt och herdligt att det skulle funka skitbra för att dioder inte är lika känsliga som glödlampor.

Lampan sitter utpendlad med m4-skruv för att jag hoppades att det skulle ta upp lite vibrationer och sen har jag lagt en isoleringtejp (typ tunt skumgummi) på ovansidan för att skydda mot bakskärmen...
Funkade typ en månad men nu blinkar och flimmrar ljuset som nåt jävla disco!!:huvet

Just det jag är lite orolig för...
Känns lite trist att såga sönder ett fullt fungerande bromslampa bara för att få discoljus :näsblod
 
Just det jag är lite orolig för...
Känns lite trist att såga sönder ett fullt fungerande bromslampa bara för att få discoljus :näsblod

Fast min lösning går ju lätt att återställa till orginal, klippte till en plåt som täcker hålet för gamla lampan.
Men man blir ju irriterad på att skiten inte håller vad dom lovar!
Ska skicka tillbaka skiten så får vi se vad dom säger...
 
Fast min lösning går ju lätt att återställa till orginal, klippte till en plåt som täcker hålet för gamla lampan.
Men man blir ju irriterad på att skiten inte håller vad dom lovar!
Ska skicka tillbaka skiten så får vi se vad dom säger...

Bra det!

Jag hade nämligen tänkt kapa en del och flytta in bromsljuset en bit, men kanske ska skita i det trots allt...
 
Bra det!

Jag hade nämligen tänkt kapa en del och flytta in bromsljuset en bit, men kanske ska skita i det trots allt...

Ja, bara lampan funkar som den ska på min så ser det ju helt ok ut, gick igenom besiktningen också!:tummenupp
Sen är det ju bra att man kan återställa till orginal på två minuter typ!
 

Bifogat

  • garage.JPG
    garage.JPG
    176.9 KB · Visningar: 131
  • tail.JPG
    tail.JPG
    154.9 KB · Visningar: 121
Sådärja.
Nu sitter mina nya miniblinkers på plats, och jisses så små de är! Kan knappt tro att det är sant. De blinkar dessutom stort över förväntan, tom. starkare än originalblinkers. Bild kommer senare.

Dessutom har jag köpt mig en VIO POV 1.5 hjälmkamera som jag filmade med lite igår. Är än så länge grymt nöjd med den också. :yoparty
Ska lägga upp en liten film från igår senare.
 
Hur gör ni när ni startar eran 660?

Asså hur gör ni med choken när ni startar den kall?
Varm? osvosv


Min har en lust att inte starta.....brukar dra ut den svarta knappen (choken för kallstarter om jag har fattat de rätt) en gång sen dra en gång i gashandtaget och sen kickar jag 10ggr.

Den ska in på service så fort jag har fått kk samt har råd.
 
Hur gör ni när ni startar eran 660?

Asså hur gör ni med choken när ni startar den kall?
Varm? osvosv


Min har en lust att inte starta.....brukar dra ut den svarta knappen (choken för kallstarter om jag har fattat de rätt) en gång sen dra en gång i gashandtaget och sen kickar jag 10ggr.

Den ska in på service så fort jag har fått kk samt har råd.

Brukar dra ut den svarta sen, bara kicka..drar jag i gasen för mycket så kan den bli sur och får för mycket soppa vilket resulterar i avgasmäll...har du kollat tändstiftet lr ventilspelet?
 
Min blir bara svårare om jag rör gashandtaget.

1.) Ut med choken om den är kall.
2.) Drar in dekompen och kickar ett par gånger.
3.) Söker kompläget.
4.) Dra in dekompen och trampa ner kicken ungefär 3/4-delar
5.) Trampa igång den.

Startar i princip alltid direkt om jag följer min procedur men om inte så upprepa hela proceduren.

Är den varm så gör jag likadant bortsett från att choken inte dras ut.

På min YZF250 måste jag däremot pumpa tre gånger på gasen och från början försökte jag med liknande tekniker på 660n men det gav mig bara en svettig panna.
 
Är det någon här inne (Busaberg?) som har någon koll på hur 660orna klarar smörjningen av motorn när man kör på bakhjulet?

Jag har aldrig hört något om att 660n skulle vara känslig, och jag har sett filmer på Youtube där folk wheelat i evigheter med LC4or, men någon här inne kanske vet hur det egentligen ligger det?
Klarar oljepumpen av att skicka olja till toppen?
Kan vipporna eller kammen gå torra pga. för dålig smörjning?

Jag upptäckte nyligen att mina wheeliesar begränsats av mitt grepp (har alltid haft två fingrar på kopplingen av någon anledning, vilket man blir ganska trött av), och nu när jag håller med hela handen så känns det närmast som jag kan köra hur långt som helst. Så frågan är, hur långt vågar man köra egentligen?
 
Okej tack för alla tips, ska prova vad som funkar bäst. :)

Följdfråga, blir motorn aldrig sur om man gasar före man startar så att man måste starta och gasa samtidigt för att kunna starta den igen?
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top