Bojkotta Tv licensen....

Gick in på radiotjänst hemsida å kikade lite, fanns inget formulär eller liknande för av anmälan för tv innehav, förutom om man är död...... Tjaaa varför inte, då lär man ju aldrig behöva betala nå mer... Bara fylla i å skicka in !! HaHaHaHaHa

vadårå? det är ju precis som med alkohol, tobak och bensin. allt som är dåligt för miljön eller hälsan ska ju staten sedan betala för.

/:snigelpåögat

Vafan ifall dom tycker dom är så bra så att "alla" som äger en tv ska betala en avgift så kan dom väll koda kanalerna istället och se hur många som kommer att "köpa" dom kanalerna :D

Syftet med licensen är att vi bekostar "public service"-media, politiskt oberoende och ofärgat av yttre påverkan (jolåsåatte :rofl ) - ett av de viktigaste stegen när man tar över makten i ett land är visst att få kontroll över media..

De skall förse oss med allt från tjeckisk dockteater till Sverker och hans soptunna, det mesta de sänder går faktiskt rakt i soptunnan hos mig...jag skulle föredra att man finansierar det här med skatten istället, då kunde man sänka avgifterna, sparka en massa kontrollanter (som får återgå till att bara vara p-lisor :hihi ).

Voila' - alla nöjda - alla glada. :yoparty

/J

Jag betalar, men det är bara för att jag bor på bottenvåningen med frisk insyn.

Däremot är det nog inte ens en gång i månaden jag zappar ner under tv3 på boxen.

Mycket skitsnack om svensk tv...

Ni kan inte på allvar påstå att TV3,4,5,6 osv är bättre än SVT!?

Alla kommersiella kanaler visar, istort sett bara skit och gör det om och om igen.
Gratis är det inte heller för vi betalar det via de produkter vi köper.
Snacka om idioti att titta på en film på TV3 i 10minuters snuttar och sedan matas med samma idiotreklam varje kväll.
Värst är att reklamen verkligen fungerar och man omedvetet väljer de produkter som man ser i reklamen!

Dessa kanaler är bara intresserade av att tjäna pengar och styrs direkt av sina ägare.
En kanal som är beroende av reklamintäkter är inte opåverkbar av sina annonsörer för de biter inte den hand som försörjer dom...

Mycket skitsnack om svensk tv...

Ni kan inte på allvar påstå att TV3,4,5,6 osv är bättre än SVT!?

Jo allt är bättre än SVT :tummenupp

TV3,4 och kanal5 är lågvattenmärken men ändå bättre.

Ser mest på 6an, tv8 samt viasat history/explorer.

tacka vet jag extreme sports channel.
det där argumentet med att man betalar för att det skulle vara opartiska kanaler verkar vara dåtid

Jag kan tipsa er om att det faktiskt går att säga upp sin tv-licens via deras hemsida.
Jag blev förbannad och mailade dem och ifrågasatte varför de bara hade ett formulär för påanmälan men ingen för avanmälan. Jag skrev även att jag sa upp mitt innehav från och med dagens datum.
Inom en vecka så kom det ett utbetalningskort på överskjutande belopp.
Och numera så får inte tjejen svara i sin mobil om det ringer ett hemligt nummer eller ett som börjar på 09.

Om man inte betalar licensen kan det komma en tjock liten gubbe som ser ut precis som "Lilla Fridolf" och ringa på dörren. Om man diskuterar lite fram och tillbaka om lite olika teknologier för att se TV kan Fridolf komma fram till att "om inte jag betalar TV-avgiften så får en kompis med inbyggd TV i armbandsuret max besöka mig i 10 minuter". Om man dagen efter ringer till Lilla Fridolfs chef (yngre kvinna) i Kiruna och frågar vart dessa regler står kommer denna Fridolf att dyka upp dagen efter arg som ett bi, för att man pratat med "hans lilla chef". Om man dagen efter det ringer till den "lilla chefen" och betättar att Fridolf varit väldigt arg så ber lilla chefen om ursäkt för sin kontrollant och sen ser man aldrig av Fridolf mer....

Snip snapp sluuu...

Eftersom jag aldrig tänker krascha, och inte vill betala för dem som gör det så skriver jag min MC på gammelfarmor. Billigare försäkring! :yoparty

Eller hur var det nu?

Om man tycker att det kan kvitta om statstelevisionen och -radion är beroende av anslag från regeringen eller inte har man nog inte beaktat mediaklimatet i t.ex. Italien. Ett lysande exempel på hur det kan bli när landets regering även "äger" media.

Som det är nu kan inte Borg trolla bort nästa års anslag till Sveriges Radio för att de sände en obehaglig granskning av hans budgetpaket. Och TV och radio påverkas inte att skönmåla regeringen för att säkra sin egen överlevnad.

Skattefinansierad TV är ju knappast rättvisare, för då måste ju de stackars få som verkligen inte har TV också betala. Och kontrollanter hade vi ju inte behövt om alla som hade en TV också betalade.

Om man tycker att det kan kvitta om statstelevisionen och -radion är beroende av anslag från regeringen eller inte har man nog inte beaktat mediaklimatet i t.ex. Italien. Ett lysande exempel på hur det kan bli när landets regering även "äger" media.

Som det är nu kan inte Borg trolla bort nästa års anslag till Sveriges Radio för att de sände en obehaglig granskning av hans budgetpaket. Och TV och radio påverkas inte att skönmåla regeringen för att säkra sin egen överlevnad.

Skattefinansierad TV är ju knappast rättvisare, för då måste ju de stackars få som verkligen inte har TV också betala. Och kontrollanter hade vi ju inte behövt om alla som hade en TV också betalade.

Möjligt att jag är i minoritet här, men jag skiter högaktningsfullt i vad som visas på TV eftersom jag inte använder det mediet _alls_ - med andra ord har jag varken bu eller bä att säga om ifall Borg skulle få för sig att stänga ner SVT. Men ändock ska jag ur ett legalt perspektiv betala för skiten för att jag har DVD-spelaren kopplad till en TV, eller (snart) för att jag har dator som potentiellt skulle kunna ansluta till SVT:s sidor för att streama deras fantastiska programutbud? Mycket rättvist. :huvet

Möjligt att jag är i minoritet här, men jag skiter högaktningsfullt i vad som visas på TV eftersom jag inte använder det mediet _alls_ - med andra ord har jag varken bu eller bä att säga om ifall Borg skulle få för sig att stänga ner SVT. Men ändock ska jag ur ett legalt perspektiv betala för skiten för att jag har DVD-spelaren kopplad till en TV, eller (snart) för att jag har dator som potentiellt skulle kunna ansluta till SVT:s sidor för att streama deras fantastiska programutbud? Mycket rättvist. :huvet

Så bara för att du inte gillar Café Norrköping så kvittar det för dig om Sverige kan bibehålla en av sina viktigaste massinformationskanaler? Vid stora händelser såsom 9/11 har bl.a. Internet segat ner rejält på grund av ökad belastning, och Text-TV har varit ett av de effektivaste sätten att få information.

Hur ser du på det här att pengar från din skatt går till forskning kring bröstcancer, du har väl inga bröst?

Eftersom jag aldrig tänker krascha, och inte vill betala för dem som gör det så skriver jag min MC på gammelfarmor. Billigare försäkring! :yoparty

Eller hur var det nu?

Payperview vore ju guld, så kunde ni slippa folk som åker "snålskjuts".

Payperview vore ju guld, så kunde ni slippa folk som åker "snålskjuts".

Eftersom en majoritet tror att TV-avgiftens vara eller icke vara handlar om huruvida man gillar (S)(V)Ts program eller inte så skulle nog inte PayPerView generera tillräckligt stora medel för att kunna bedriva seriös radio och TV. Det betyder inte automatiskt att obunden statstelevision inte har något berättigande.

Varför skall vi betala skattepengar till Justitieombudsmannen? Det står ju i lagen vad myndigheterna får och inte får göra, varför skulle de inte följa lagen? Avskaffar vi JO räcker pengarna till en extra bandag om året för alla hojlovers!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back