motorn strular

232divers

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
17 Jun 2008
Hoj
1997 Honda VTR 1000 Firestorm
Honda Cb900 från 1980
Hej! var o provkörde hojen idag efter att den stått hela vintern i garaget.
Efter jag kört varmt motorn en sväng så drog jag på landsvägen o provade dra på lite, men när motorn kom där vid 4500 börjar den o bluddra och orkar inget mer, den tappar kraft. Men när jag provar att varva upp den då den är parkerad så varvar den fint. den bluddrar bara när man belastar motorn.
Sen när jag parkerade o stängde av motorn så började det rinna en hel del soppa från de dräneringsslangarna som sitter under förgasarn, men det slutade rinna efter jag stängde bränslekranen...
Nån som har nån ide vad det kan vara?

Troligen skit eller beläggningar i förgasarna. Blir lätt så när de får stå med bensin i sig över vintern:) Plocka loss, gör rent och montera igen så ska du se att hojen kommer må kalas:tummenupp

Troligen skit eller beläggningar i förgasarna. Blir lätt så när de får stå med bensin i sig över vintern:) Plocka loss, gör rent och montera igen så ska du se att hojen kommer må kalas:tummenupp

Instämmer!!:tummenupp

Jag håller också med om att förgasarna bör göras rent!
Att den varvar fint när du står still å gasar beror på att det ju inte krävs någon som helst kraft att varva en obelastad motor, men iom att den går dåligt, så orkar den inte varva på samma sätt när du sitter på å kör den. Rackarns simpelt egentligen :)

tack för hjälpen.... körde lite kemetyl akutrengöring i tanken.. det gjode susen. Nu går den som en raket =)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back