Tippa Pro SBK Mantorp 2/5 2009

I min värld så fick jag tre rätt, Filles transponder var före över mållinjen.
 
Att han körde ihop med Filip på mållinjen var inte lika snyggt, har för mig att Freddy brukar bli arg när någon kör för nära honom...

Citerat från www.highsider.se:
Enligt tidtagningen vann Filip Backlund racet med nio tusendelar, CaWalli begärde målfoto och enligt bilden var det Freddy som korsade mållinjen först av alla. Freddy satte racets snabbaste tid och förbättrade sitt banrekord från ifjol till 1.15.799. Men fortfarande råder det osäkerhet i depån över vem som faktiskt vann då en anonym källa hävdar att det inte finns något målfoto. Slutgiltig information dyker förhoppningsvis upp på måndag.

Borde inte Backlund ha fått se målfotot?

Det ska bli intressant med lite mera ljus i denna fråga.

Då det spontant känns absurt OM det skulle finnas ett foto som inte alla fått se..... samt att det även går rykten om att det inte finns något foto...

Men det lär lösa sig under veckan.......
 
Att han körde ihop med Filip på mållinjen var inte lika snyggt, har för mig att Freddy brukar bli arg när någon kör för nära honom...


haha... jag är ju verkligen en hemskt arg person HAHAHA!!! det vet ju alla som vågar prata med mig i verkligheten och inte bara skriva om mig på nätet...:)

tyvärr hade jag inga backspeglar och både jag och filip skrattade gott åt det som hände... vi lovar bjuda på fler tighta dueller...
 
I Superbike och Moto Gp är det transponder som gäller över mållinjen. Reglementet säger var den ska vara monterad.
 
haha... jag är ju verkligen en hemskt arg person HAHAHA!!! det vet ju alla som vågar prata med mig i verkligheten och inte bara skriva om mig på nätet...:)
Jag pratade med dig på mässan i vintras men jag är så trist att jag lätt glöms bort :D

Men du kanske kan hålla med om att det är lite barnsligt att slå på andra förare efter målgång (Sturup 2008) för att de kört för nära när du själv gjorde samma sak i lördags.

Sen undrar jag hur det var med det där påstådda målfotot? Enligt uppgift finns inget och han som flaggade av er ska ha tittat på något helt annat när ni passerade mållinjen. Luktar lite ruttet men du kanske vet något som vi andra inte vet?
 
Jag pratade med dig på mässan i vintras men jag är så trist att jag lätt glöms bort :D

Men du kanske kan hålla med om att det är lite barnsligt att slå på andra förare efter målgång (Sturup 2008) för att de kört för nära när du själv gjorde samma sak i lördags.

Sen undrar jag hur det var med det där påstådda målfotot? Enligt uppgift finns inget och han som flaggade av er ska ha tittat på något helt annat när ni passerade mållinjen. Luktar lite ruttet men du kanske vet något som vi andra inte vet?


om du såg racet i helgen så minns jag att jag var före hela vägen över mål... tyvärr har inga backspeglar i Pro Superbike men han som ligger bakom borde väl iaf se framåt... riktigt dålig jämförelse..

anledningen till visst viftande efter sturup 08 är väl den att jag visar åtminstone handen och ber om ursäkt om jag kör för nära någon och defenitivt om jag kör på någon... den här killen trodde han skulle vinna vm genom en 3e plats på vår fina gokartbana sturup istället för att bry sig om den han körde på låg i amcoräcket.

det andra har jag inga mer kommentarer om. domarna dömde mig som vinnare för jag var först över mål.
 
om du såg racet i helgen så minns jag att jag var före hela vägen över mål... tyvärr har inga backspeglar i Pro Superbike men han som ligger bakom borde väl iaf se framåt... riktigt dålig jämförelse..
Som jag skrev i PM:et, problemet med TV är att man inte ser allt precis som de hände. TV-bilden var rakt framifrån och jag kanske drog en förhastad slutsats. Sorry isf.
anledningen till visst viftande efter sturup 08 är väl den att jag visar åtminstone handen och ber om ursäkt om jag kör för nära någon och defenitivt om jag kör på någon... den här killen trodde han skulle vinna vm genom en 3e plats på vår fina gokartbana sturup istället för att bry sig om den han körde på låg i amcoräcket.
Oavsett om det var en ful omkörning eller inte så behöver man inte slå på den andre.
det andra har jag inga mer kommentarer om. domarna dömde mig som vinnare för jag var först över mål.
Förstår om du inte vill ta upp det men för oss andra är det ju lite intressant att domarna kan döma dig som vinnare när folk som studerat målgången frame-by-frame skriver att han som flaggade inte ens kollade på er.

Du får se till att vinna med större marginal nästa gång ;)
 
Är du inte lite enögd och naiv och tror att det bara är den som sköter själva flaggan är den som enkom är avsedd att vara "måldomare" samtidigt som han flaggar. Det finns ju tidtagningsfolk också som naturligtvis också måste vara inblandade, för du tror väl inte att bara för att det används transpondrar alla tidtagningsfunkisar är bortplockade.
 
Är du inte lite enögd och naiv och tror att det bara är den som sköter själva flaggan är den som enkom är avsedd att vara "måldomare" samtidigt som han flaggar. Det finns ju tidtagningsfolk också som naturligtvis också måste vara inblandade, för du tror väl inte att bara för att det används transpondrar alla tidtagningsfunkisar är bortplockade.
Jag vet faktiskt inte, men du får gärna berätta hur många som stod där och avgjorde vem som var först över linjen :)
 
Jag vet inte exakthur många, men kan tänka mig att det var: Tävlingsledaren, biträdande TL, Banchefen, Racecontrol chefen, Tidtagningsansvarige, biträdande tidtagare och Varvräkningsansvarige. Dom fanns väl som vanligt uppe i NGK tornet. Jag får moda att dom i ett sånt här fall räknas som Faktadomare.
 
Men borde inte dessa observanta herrar ha påtalat det felaktiga resultatet direkt, eftersom de såg att Freddy var först, istället för att vänta tills protesten kom?
 
Tjenare, tänkte bara berätta att jag är ok. En spricka i vadbenet och lite blåslagen men körbar. Värre är det med hojen, spricka i ramen bl.a. Är det någon som har en ram att sälja? GSX-R K7.
För övrigt så var det på det stora hela en riktigt kul helg trots att det blev ganska lite körning men fan så gött det var att köra race igen!
Får väl också passa på att be om ursäkt till både förare och publik(och min hoj) för att jag körde av och blev liggande så att safety car kom ut och tråkade ut racet, jag lovar att det inte var med flit. :D
Såg racet på tv sen och de varven som blev var ju riktigt grymma!

Schkåll
 
Med den skaderapporten kunde du väl ha rest dig upp, så vi kunde fått köra vidare istället:hihi Skämt åsido, kul att det gick så bra som det gjorde! Trodde det var mycket värre, den kurvan såg inge bra ut att krascha i!


Tjenare, tänkte bara berätta att jag är ok. En spricka i vadbenet och lite blåslagen men körbar. Värre är det med hojen, spricka i ramen bl.a. Är det någon som har en ram att sälja? GSX-R K7.
För övrigt så var det på det stora hela en riktigt kul helg trots att det blev ganska lite körning men fan så gött det var att köra race igen!
Får väl också passa på att be om ursäkt till både förare och publik(och min hoj) för att jag körde av och blev liggande så att safety car kom ut och tråkade ut racet, jag lovar att det inte var med flit. :D
Såg racet på tv sen och de varven som blev var ju riktigt grymma!

Schkåll
 
Tjenare, tänkte bara berätta att jag är ok. En spricka i vadbenet och lite blåslagen men körbar. Värre är det med hojen, spricka i ramen bl.a. Är det någon som har en ram att sälja? GSX-R K7.
För övrigt så var det på det stora hela en riktigt kul helg trots att det blev ganska lite körning men fan så gött det var att köra race igen!
Får väl också passa på att be om ursäkt till både förare och publik(och min hoj) för att jag körde av och blev liggande så att safety car kom ut och tråkade ut racet, jag lovar att det inte var med flit. :D
Såg racet på tv sen och de varven som blev var ju riktigt grymma!

Schkåll
Skönt att höra, krya på dig Nikki.
 

Bifogat

  • Picture 151.jpg
    Picture 151.jpg
    65.8 KB · Visningar: 81
Med den skaderapporten kunde du väl ha rest dig upp, så vi kunde fått köra vidare istället:hihi Skämt åsido, kul att det gick så bra som det gjorde! Trodde det var mycket värre, den kurvan såg inge bra ut att krascha i!

Haha det tycker jag också, men ärligt talat gjorde det fördjävla ont men huvudproblemet låg i att jag knappt kunde andas ganska lång tid efter smällen och sen när väl personalen är på plats så spelar det ingen roll vad man säger, då ska man spännas fast och säkras o.s.v. Viktigt med säkerheten sånt sett om det skulle vara något men man kan ju faktiskt föredra rödflagg och omstart istället för safety car, men det passar ju inte för tv... Det är ett dilemma det där.

Skönt att höra, krya på dig Nikki.

Det ska jag, får kurera mig med pilsner och dekadens tack för bilden.

Hoppas vi ses på Karlskoga.
 
Last edited:
Men borde inte dessa observanta herrar ha påtalat det felaktiga resultatet direkt, eftersom de såg att Freddy var först, istället för att vänta tills protesten kom?

ingen som helst protest har lämnats från CaWalli förutom en från Backlund. (en timme efter) smart.

att jag var före var uppmärksammat i NGK tornet redan innan det påtalades att min transponder sitter en meter bakom backlunds...
att backlund kom med högre trimmad fart är en sak och passerade mig precis efter målgång.

hade det dock behövts hade teamet självklart lämnat protest för att utreda frågan. Vore väl mer anvärkningsvärt, rent av tjänstefel av teamchef att inte lämna in protest i ett sånt fall.

Idyllen att alla e kompis med alla protester är förbjudet grejen försvann väl redan under cralle,jimmy,folke tiden?! så det är väl inget nytt..
Om man inte förstår skillnaden i att köra i högsta klassen med miljon budgetar och köra i rookie kultur för lönepengar får man kanske ta och tänka efter en liten stund...

Förresten alla som skriver på den här sidan som vet så himla mycket fast alla tycks veta lite olika bara så kan väl nån klargöra vilket reglemente som gäller för avgassystemet. Om hojen orginal har två ljuddämpare får man då köra med bara en på ena sidan för att tjäna effekt och vikt?!

mvh freddy
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top