R1 och R6-tråden!

Dreva ner

Tjenare boys!

Funderar på att dreva ner min hoj, vad tror ni om det?

Har ni några tips eller erfarenheter av detta på en R1 2004-06?
1 fram och 2 bak eller vad gäller? Hur mycket toppfart tappar man?
 
Ingen 600,bara hundra sedan 1000,2000 osv.

1000 kostar ungefär 3000,2800 förra året men förmodligen dyrare iår.

Henrik

Jag servade min R6a på mascot vid 600mil "extra service" dom tog samma som 100a mila mao 1115kr då ingick olja filter och lite kontroller. Vid 1000mil pratade dom om ett pris på 2300kr...


kostar det inte mer än en 100 mila service så är det lika bra att serva den nu också, så sköts allt som det ska :tummenupp
 
Tjenare boys!

Funderar på att dreva ner min hoj, vad tror ni om det?

Har ni några tips eller erfarenheter av detta på en R1 2004-06?
1 fram och 2 bak eller vad gäller? Hur mycket toppfart tappar man?

Den Brittiska tidningen Superbike Magazine hade en artikel om den optimala drevningen för just 04-06 om man ville räta ut effektkurvan lite. Ska se om jag kan rota fram det numret!

Tänk på att hastighetsmätaren kommer att visa lite fel + att mätarställningen rullar på lite snabbare. Fixas med en speedo healer.
 
vårtrött hoj!

Har nytt batteri till min dundercat......så d ska inte vara problemet......Startade hojen idag och den gick igång.......dog efter ca 1 minut och sen låter det bara klick.....tror ljudet kommer från reläet..... Faktum är att jag gjorde samma sak för en vecka sedan och den gick igång då och sen sa klick för att en vecka starta och sen säga klick. Om reläet va paj borde den ju inte starta en vecka senare.....Några tips?

Hej! Fick ju inte så många svar.....Goffen va den enda som åtminstone gjorde ett försök.....TACK!
Nu när jag äntligen fått igång katten så vill jag iaf dela med mig av lösningen!
Flotören i 1:a förgasaren hade hängt sig vilket surade ner motorn......Kunde köra ner hojen till verkstan genom att stänga bensinkranen och köra på bensinen i systemet, där dom rengjorde och synkade. Tyvärr hann jag inte långt innan den krånglade och till sist dog (mitt i en hårt trafikerad korsning!!!) Det visade sig att tändstiften hade tagit stryk trots att dom såg helt ok ut. Med fräscha tändstift, rengjord 1:a förgasare och ny soppa så spinner hon som en katt ska i vårsolen. Det tog nästan en månad att hitta felet men jag har lärt mig massor! Tex hur man kolllar om startreläet funkar (tjuvkoppling), smörjning (2-taktsolja) och att jag har 4 förgasare!!!! Det här kanske ni redan vet, men jag är rätt nöjd med att ha hittat felet själv! Ha det gott i sommar! kram norpan :yoparty
 
Hej! Fick ju inte så många svar.....Goffen va den enda som åtminstone gjorde ett försök.....TACK!
Nu när jag äntligen fått igång katten så vill jag iaf dela med mig av lösningen!
Flotören i 1:a förgasaren hade hängt sig vilket surade ner motorn......Kunde köra ner hojen till verkstan genom att stänga bensinkranen och köra på bensinen i systemet, där dom rengjorde och synkade. Tyvärr hann jag inte långt innan den krånglade och till sist dog (mitt i en hårt trafikerad korsning!!!) Det visade sig att tändstiften hade tagit stryk trots att dom såg helt ok ut. Med fräscha tändstift, rengjord 1:a förgasare och ny soppa så spinner hon som en katt ska i vårsolen. Det tog nästan en månad att hitta felet men jag har lärt mig massor! Tex hur man kolllar om startreläet funkar (tjuvkoppling), smörjning (2-taktsolja) och att jag har 4 förgasare!!!! Det här kanske ni redan vet, men jag är rätt nöjd med att ha hittat felet själv! Ha det gott i sommar! kram norpan :yoparty

Kanonbra! Skönt att det löste sig & att du lärt dig ett & annat på kuppen.
Tråkigt att ingen kunde svara/hjälpa dig.

Själv har jag inget minne av inlägget annars hade jag säkerligen svarat om jag trott mig veta vad det kunde bero på.

Kör lugnt!
 
Hej! Fick ju inte så många svar.....Goffen va den enda som åtminstone gjorde ett försök.....TACK!
Nu när jag äntligen fått igång katten så vill jag iaf dela med mig av lösningen!
Flotören i 1:a förgasaren hade hängt sig vilket surade ner motorn......Kunde köra ner hojen till verkstan genom att stänga bensinkranen och köra på bensinen i systemet, där dom rengjorde och synkade. Tyvärr hann jag inte långt innan den krånglade och till sist dog (mitt i en hårt trafikerad korsning!!!) Det visade sig att tändstiften hade tagit stryk trots att dom såg helt ok ut. Med fräscha tändstift, rengjord 1:a förgasare och ny soppa så spinner hon som en katt ska i vårsolen. Det tog nästan en månad att hitta felet men jag har lärt mig massor! Tex hur man kolllar om startreläet funkar (tjuvkoppling), smörjning (2-taktsolja) och att jag har 4 förgasare!!!! Det här kanske ni redan vet, men jag är rätt nöjd med att ha hittat felet själv! Ha det gott i sommar! kram norpan :yoparty

Ledsen att du fick hitta felet själv men det är jättesvårt att felsöka på internet.. Hade jag tittat på den live kanske man hade kännt soppalukt och lite sånt... Även om du inte har en R1/R6 är du välkommen här ändå ! Och vem vet du kanske hänger på x-up nästa gång han åker ner hit till småland för att köra bus på dom småländska räserbanorna "landsvägarna" !
 
Den Brittiska tidningen Superbike Magazine hade en artikel om den optimala drevningen för just 04-06 om man ville räta ut effektkurvan lite. Ska se om jag kan rota fram det numret!

Tänk på att hastighetsmätaren kommer att visa lite fel + att mätarställningen rullar på lite snabbare. Fixas med en speedo healer.

Ok, ja det vore grymt om du kunde luska fram det :)
Man vill ju ha det mest optimala så klart! Annars funderar jag på 1 kugg ner fram och 2 kugg upp bak.

Har funderat lite på det där med hastighetsmätaren och eventuellt skaffar jag en speedohealer eller så får det tugga på lite extra mil.. har för mig att det blir ungefär 10% extra!?
 
Hej! Fick ju inte så många svar.....Goffen va den enda som åtminstone gjorde ett försök.....TACK!
Nu när jag äntligen fått igång katten så vill jag iaf dela med mig av lösningen!
Flotören i 1:a förgasaren hade hängt sig vilket surade ner motorn......Kunde köra ner hojen till verkstan genom att stänga bensinkranen och köra på bensinen i systemet, där dom rengjorde och synkade. Tyvärr hann jag inte långt innan den krånglade och till sist dog (mitt i en hårt trafikerad korsning!!!) Det visade sig att tändstiften hade tagit stryk trots att dom såg helt ok ut. Med fräscha tändstift, rengjord 1:a förgasare och ny soppa så spinner hon som en katt ska i vårsolen. Det tog nästan en månad att hitta felet men jag har lärt mig massor! Tex hur man kolllar om startreläet funkar (tjuvkoppling), smörjning (2-taktsolja) och att jag har 4 förgasare!!!! Det här kanske ni redan vet, men jag är rätt nöjd med att ha hittat felet själv! Ha det gott i sommar! kram norpan :yoparty


Synd att ingen kunde hjälpa dig,kul att det löste sig och du fick lite mer kunskap om vad du åker på.
Svårt med internethjälp som andra sagt,mycket enklare om man står vid fordonet,kan dock ta lite tid det med.

Vad du gjorde med detta inlägget var dock något mycket bra,du gav lösningen till problemet och gav oss som ev.kan hjälpa någon annan med likvärdigt fel ett tips att framföra(och oss själva oxå om vi står där själva)borde tillhöra SH-lag att alltid meddela hur det gått och vad felet var när det är klart,något jag tycker sker alltför sällan.

Ha en underbar hojsäsong,kom ihåg att fälla ner stödet lika många gånger som du fäller upp det. :)

Henrik
 
Har funderat lite på det där med hastighetsmätaren och eventuellt skaffar jag en speedohealer eller så får det tugga på lite extra mil.. har för mig att det blir ungefär 10% extra!?

R6-06 har en funktion i mätaren där du kan kalibrera om hastighetsmätaren beroende på vilken drevning du har. Har sett beskrivningen i något annat forum. Engeskspråkigt var det iaf. Men jag kan inte hitta på det igen:gnissla

Så om någon hittar på det så håll inte inne med informationen...

Dal-Mausen
 
Då har man beställt 16 fram (-1) och 47 (+2) bak samt en ny RK kedja :yoparty

Får hoppas det blir bra... Vet ni någon som säljer speedohealers till ett bra pris?
 
Tjena grabbar. Tänkte åka och titta på denna till helgen.
Vad tror ni om den ?
http://www.blocket.se/vi/21464734.htm?ca=6_s

50 tusen vill han ha.
Är 3000 mil mycket? Han säger att den är servad.
Det närmaste jag haft sporthoj tidigare är Triumph TT 600. Jag är ingen fartdåre och vill kunna åka normalt på kurviga vägar. Hur är r1 att köra i normala hastigheter? 70/90/110.. Anledningen till att jag väljer r1 framför r6 är inte pga effekten, snarare pga att folk tipsar om rymligare, bekvämare körställning?

Säg vad ni tror. Jag har en bra bit att åka för att titta på cykeln.

Mvh / Marcus
 

E-xup! va tror du om dessa bromsskivor?

63-8623 - 1 278 kr (bak)

63-8904 - 2 548 kr (fram) st pris

touringbutiken, man kan ej länka fram till skivorna så du får söka på sidan

jag kollade även på gaver wave eller vad du föreslog men tyckte inte de va snygga alls
 
För det priset skall det vara nästintill nya däck och inget knas/saker som måste bytas inom snar framtid. utan bara tuta och köra säsongen ut

Hur är alla slitdelar? bromsbelägg, drivpaket, däck?

Annars så såg den fin ut, men 50 är mycket för en r1 01a tycker jag. finns ju 04-05or ute för 60 papp typ zx6r, cbr o liknande. mer värt det i såna fall.

ge 45 :)

Tjena grabbar. Tänkte åka och titta på denna till helgen.
Vad tror ni om den ?
http://www.blocket.se/vi/21464734.htm?ca=6_s

50 tusen vill han ha.
Är 3000 mil mycket? Han säger att den är servad.
Det närmaste jag haft sporthoj tidigare är Triumph TT 600. Jag är ingen fartdåre och vill kunna åka normalt på kurviga vägar. Hur är r1 att köra i normala hastigheter? 70/90/110.. Anledningen till att jag väljer r1 framför r6 är inte pga effekten, snarare pga att folk tipsar om rymligare, bekvämare körställning?

Säg vad ni tror. Jag har en bra bit att åka för att titta på cykeln.

Mvh / Marcus
 
Tjena grabbar. Tänkte åka och titta på denna till helgen.
Vad tror ni om den ?
http://www.blocket.se/vi/21464734.htm?ca=6_s

50 tusen vill han ha.
Är 3000 mil mycket? Han säger att den är servad.
Det närmaste jag haft sporthoj tidigare är Triumph TT 600. Jag är ingen fartdåre och vill kunna åka normalt på kurviga vägar. Hur är r1 att köra i normala hastigheter? 70/90/110.. Anledningen till att jag väljer r1 framför r6 är inte pga effekten, snarare pga att folk tipsar om rymligare, bekvämare körställning?

Säg vad ni tror. Jag har en bra bit att åka för att titta på cykeln.

Mvh / Marcus

Den ser ju fin ut på bilden och literhojjar brukar inte ha några problem med körbarheten på någon växel... Vad gäller rymligheten har jag inga som helst problem på min R6a i alla fall trots 183cm... Men R1an ska ju va aningen bättre säger dom...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top