R1 och R6-tråden!

Emkao: plocka av tanken och kolla slangarna på höger sida, tanken sitter bara med 2 skruvar så det är lätt gjort. Kan också bara ta bort framre skruven och lossa den bakre lite och sedan lyfta upp tanken för att kolla slangarna.
 
1000 mellan på alla r6or enligt annan tråd.

Har säljaren "slarvat" bort boken och kvitton skulle jag börja med en service "just in case".

Henrik

Nja, den har varit servad på yamahacenter i Halmstad, Dom har tydligen konkat. Säljaren kändes ok, han var den ägaren på den innan.. Så regelbundet servad är den. ( hoppas jag )
Men nu till oljefrågan. Är det 3.4l olja med filter byte till en R6 03a??
 
Nja, den har varit servad på yamahacenter i Halmstad, Dom har tydligen konkat. Säljaren kändes ok, han var den ägaren på den innan.. Så regelbundet servad är den. ( hoppas jag )
Men nu till oljefrågan. Är det 3.4l olja med filter byte till en R6 03a??

Är det inte i princip samma motor som i -05an?

Den vill iaf. ha 2,4 utan och 2,6 med filter,samma sen fram till nya.

Henrik
 
En liten fråga bara för att förenkla saker.
Ni som kör R6:a

Vilken växel och vid vilket varv poppar ni hojen på slangen.
Har provat på 2:an och då var jag tvungen att ligga runt 10.000rpm och koppla upp den.

Hur gör ni ? Som är bättre än mig :tummenupp
 
Hej, Ny på forumet. Härligt med en R6/R1 Tråd.
Nu till min fråga, Jag har hittat en -99 R1 som ägs av en 44årig man.
Hojen har gått ca:5500 mil. Den är servad varje 500mil.
Han begär 41000kr för den! Är det ett rimligt pris ?
Känns att det har gått ganska långt, Är det mycket för en mc ?
Mvh
 
Hej, Ny på forumet. Härligt med en R6/R1 Tråd.
Nu till min fråga, Jag har hittat en -99 R1 som ägs av en 44årig man.
Hojen har gått ca:5500 mil. Den är servad varje 500mil.
Han begär 41000kr för den! Är det ett rimligt pris ?
Känns att det har gått ganska långt, Är det mycket för en mc ?
Mvh

5500 är väl lite halvlångt, men tror den går en bra bit till utan att kräva några större reparationer. Tycker att priset låter rätt också.
 
Hej, Ny på forumet. Härligt med en R6/R1 Tråd.
Nu till min fråga, Jag har hittat en -99 R1 som ägs av en 44årig man.
Hojen har gått ca:5500 mil. Den är servad varje 500mil.
Han begär 41000kr för den! Är det ett rimligt pris ?
Känns att det har gått ganska långt, Är det mycket för en mc ?
Mvh

Hur många ägare innan? Import? Finns det servicebok på de officiella serviceintervallerna? Vad har gjorts var 500:ade mil. Är stora servicen med ventiljustering gjord vid 4200mil?

Miltalet är inte på något vis avgörande, utan det är hur den har servats under dessa mil. Min racehoj, en R1 -98 hade gått 6500 mil varav 6000 av dessa på bana och var som "ny" i motorn då motorn klövs och kontrollerades med slitage och spel väl inom angivna toleransgränser.

Så sätt priset i relation till den fakta som finns om hojen och hur den ser ut och känns vid en eventuell provkörning.
 
Fy vad det suger utan hoj så här goa dagar:( Men den som väntar väntar inte förgäves:D

Snart kommer Da beast! Måste börja med att plocka av stuprören, vart får man tag på Akrapipor till bäst pris? Till 09an.
 
Får inte igång hojen....några tips?

Har nytt batteri till min dundercat......så d ska inte vara problemet......Startade hojen idag och den gick igång.......dog efter ca 1 minut och sen låter det bara klick.....tror ljudet kommer från reläet..... Faktum är att jag gjorde samma sak för en vecka sedan och den gick igång då och sen sa klick för att en vecka starta och sen säga klick. Om reläet va paj borde den ju inte starta en vecka senare.....Några tips?
 
Har nytt batteri till min dundercat......så d ska inte vara problemet......Startade hojen idag och den gick igång.......dog efter ca 1 minut och sen låter det bara klick.....tror ljudet kommer från reläet..... Faktum är att jag gjorde samma sak för en vecka sedan och den gick igång då och sen sa klick för att en vecka starta och sen säga klick. Om reläet va paj borde den ju inte starta en vecka senare.....Några tips?

Låter som bränslepumpen eller menar du att klicket kommer ifrån startmotorn? I så fall kan det vara batteriet för batteri återhämtar sig en aning när dom står och det kan räcka för att hojjen ska starta.....

En liten fråga bara för att förenkla saker.
Ni som kör R6:a

Vilken växel och vid vilket varv poppar ni hojen på slangen.
Har provat på 2:an och då var jag tvungen att ligga runt 10.000rpm och koppla upp den.

Hur gör ni ? Som är bättre än mig :tummenupp

jag gör ungefär som du men kanske aningen tidigare säg vid 8tusen varv o sen rycker jag lite i styret... jag är väl ingen expert på att hjula men en lite bit kommer jag allt =)
 
Last edited:
Har nytt batteri till min dundercat......så d ska inte vara problemet......Startade hojen idag och den gick igång.......dog efter ca 1 minut och sen låter det bara klick.....tror ljudet kommer från reläet..... Faktum är att jag gjorde samma sak för en vecka sedan och den gick igång då och sen sa klick för att en vecka starta och sen säga klick. Om reläet va paj borde den ju inte starta en vecka senare.....Några tips?

Går den att rulla igång?
isf,ladda och återkom om det inte hjälper,sällan batterier är fulladdade när dom lämnar butik.

Henrik
 
Har nytt batteri till min dundercat......så d ska inte vara problemet......Startade hojen idag och den gick igång.......dog efter ca 1 minut och sen låter det bara klick.....tror ljudet kommer från reläet..... Faktum är att jag gjorde samma sak för en vecka sedan och den gick igång då och sen sa klick för att en vecka starta och sen säga klick. Om reläet va paj borde den ju inte starta en vecka senare.....Några tips?

Kolla alla kontakter till batteriet och runt batteriet, kan vara så att du kommit åt nån kontakt lr så när det meckats. Kolla så det inte är oxid nånstans med.. lycka till, funkar det inte så får du höra av dig..
 
Vattentemperatur 05a

Hej,

När jag kör med min hoj på landsväg ligger temperaturen på 74 grader, men när jag tvingas stanna vid rödljus efter rödljus i stan, kan temperaturen gå upp emot 80-90, och även 100grader!?

Vad säger ni om detta, är det vanligt?

vh Öjje
 
Hej,

När jag kör med min hoj på landsväg ligger temperaturen på 74 grader, men när jag tvingas stanna vid rödljus efter rödljus i stan, kan temperaturen gå upp emot 80-90, och även 100grader!?

Vad säger ni om detta, är det vanligt?

vh Öjje

Helt normalt,fläkten startar vid 103 grader så du inte blir orolig att det går över 100 när det blir varmare ute,går den över 103(vid kökörning och rödljus,på väg i fart ska den inte gå så högt) utan attt fläkten startar är det något fel på den och det kan bli dags att börja oroa sig lite eller åka iväg.

Hojen är inte gjord för att stå still! ;)

Henrik
 
Gp slipon/muffler...

Hej!

Jag har alltid varit sugen på gp slipon, till min hoj. Någon här som vet var man kan köpa, kollade lite på ebay och fann denna, den verkar helt ok. Men tänkte bara höra efter om det finns alternativ jag inte känner till. Vet ni om dessa rör är helt öppna, eller har lite dämpning? Kommer hojens motor påverkas negativ om röret är för öppet?

(http://cgi.ebay.com/ebaymotors/98-0...-ON_W0QQitemZ120394495203QQcmdZViewItemQQimsx
Z20090320?IMSfp=TL090320147007r8202)
 

Bifogat

  • r1010.jpg
    r1010.jpg
    159.7 KB · Visningar: 82
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top