Husqvarnatråden

Dr.Phil

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Lidköping
Hoj
05 Husqvarna 510 SMR
Jag köpte en 510 SMR -05 för ca en månads sen. Jag är riktigt nöjd än så länge. Riktigt rolig leksak.

Ni som kör SMR 510 och 450 vad kör ni med för drevning??

Jag kör 15/42 men jag är lite sugen på att dreva upp den lite. Vad är original drevning??
 

Skogman

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2009
Ort
skogen
Hoj
Suzuki gsxr 1100
tänkte starta min 450 ida med ny inköpt batteri o allt men den orkade inte att dra runt motorn nå vidare batteriet var dock ej fulladdat men den ska väl orka med ändå för den startade senast med ett kasst batteri funderade om det var nått strul med dekompen automatisk ? någon som har en ide om vad det kan vara? ja vill ju ut o busa tack
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
men ååh, sjukt less på sporthoj ibland.. här satt man och skrev sen när man skulle posta så har man loggats ut... wtf, die die :huvet

haft två husqvarnor, en fick växellådsras och den andra skar två veckor efter den tagits ut.
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
men ååh, sjukt less på sporthoj ibland.. här satt man och skrev sen när man skulle posta så har man loggats ut... wtf, die die :huvet

haft två husqvarnor, en fick växellådsras och den andra skar två veckor efter den tagits ut.

ok låter inge kul men den som skar du fick en ny lr??
 

PåVeN

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
H-sand
Hoj
Husqvarna TC250 -08, Husqvarna TE510 -05
tänkte starta min 450 ida med ny inköpt batteri o allt men den orkade inte att dra runt motorn nå vidare batteriet var dock ej fulladdat men den ska väl orka med ändå för den startade senast med ett kasst batteri funderade om det var nått strul med dekompen automatisk ? någon som har en ide om vad det kan vara? ja vill ju ut o busa tack

Har du gjort något på motorn efter att du bytt batteriet?
Tänkte ifall du haft bort kammarna eller nått sådant.
 

Skogman

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2009
Ort
skogen
Hoj
Suzuki gsxr 1100
Har du gjort något på motorn efter att du bytt batteriet?
Tänkte ifall du haft bort kammarna eller nått sådant.

Har inte gjort nått alls provade igen i morse med fullladdat batteri men ingen större skillnad jämfört med igår det tycks gå tungt att dra runt motorn utan tändstift går det lätt men med stift orkar den knappt och batteriet blir halvtomt snabbt börjar bli orolig över vad det är för fel kanske slutar säsongen innan den börjat:huvet
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Har inte gjort nått alls provade igen i morse med fullladdat batteri men ingen större skillnad jämfört med igår det tycks gå tungt att dra runt motorn utan tändstift går det lätt men med stift orkar den knappt och batteriet blir halvtomt snabbt börjar bli orolig över vad det är för fel kanske slutar säsongen innan den börjat:huvet

Är det samma batteri osv? Alltså lika mycke amper som på det gammla.
 

Skogman

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2009
Ort
skogen
Hoj
Suzuki gsxr 1100
БОБАН;4155234 skrev:
Är det samma batteri osv? Alltså lika mycke amper som på det gammla.

Ja de e samma amp dvs 12v 6amp och till min stora lycka fick den för sig att starta igår gick klockrent :) provade flera gånger o den går igång så vem vet vad det var för nått me den före? italenskt temprament kanske hursomhelst så var qvarnan hur kul som helst:D
 

PåVeN

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
H-sand
Hoj
Husqvarna TC250 -08, Husqvarna TE510 -05
Vad bra att det löste sig.
Har annars varit med om samma sak på en hoj som åkpolaren köpte. Och det visade sig att den felkuggad en kugg, och då hamnar autodekompen i fel läge.
Startmotorn går otroligt tungt då, men den gick bra och lät bra.
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
e riktigt nöjd med hojen efter en bandag, nu blir det åland nästa 2 dagar ska vi se om grejerna håller:yoparty
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top