Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Jag kollade på ett ryggskydd som jag blev rekomenderad. Dock råkade jag glömma att ta det när jag skulle betala, så får ta det när jag ska dit nästa gång. Har tyvärr inte börjat köra än, då jag inte fått tllståndet.

Men vad tycker ni om detta ryggskyddet om någon har testat det:
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=54&cid=10

Mvh LoseTrack

För mig personligen är prio 1 med ryggskydd att det är skönt, för är det inte det så använder man det aldrig eller väldigt sällan och då skyddar det inte alls :rolleyes:
Som mitt nuvarande, är inte alls bekvämt, vilket gör att jag inte använder det. :huvet
 
För mig personligen är prio 1 med ryggskydd att det är skönt, för är det inte det så använder man det aldrig eller väldigt sällan och då skyddar det inte alls :rolleyes:
Som mitt nuvarande, är inte alls bekvämt, vilket gör att jag inte använder det. :huvet

Ja det är såklart sant. Men när jag hade det på mig tyckte jag att det satt bra. Men får nog ta och testa hur et känns att ha på sig när jag sitter på en hoj. För du har helt rätt i att man inte använder något som är till besvär.
 
Jag kollade på ett ryggskydd som jag blev rekomenderad. Dock råkade jag glömma att ta det när jag skulle betala, så får ta det när jag ska dit nästa gång. Har tyvärr inte börjat köra än, då jag inte fått tllståndet.

Men vad tycker ni om detta ryggskyddet om någon har testat det:
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=54&cid=10

Mvh LoseTrack

Jag har det där skyddet, sitter kanonbra, blir inte varmare än andra skydd och är ju dessutom testvinnare (vet inte om det var i bike eller vilken tidning) för nåt år sen...

Sen är ju det viktigaste med skyddet inte hur bra det skyddar, utan att det används. Används det inte så skyddar det ju inte... I det fallet skulle jag hellre rekomendera ett skydd som är integrerat i jackan eller så...

Men som svar på frågan, det är ett bra skydd!
 
Jag har det där skyddet, sitter kanonbra, blir inte varmare än andra skydd och är ju dessutom testvinnare (vet inte om det var i bike eller vilken tidning) för nåt år sen...

Sen är ju det viktigaste med skyddet inte hur bra det skyddar, utan att det används. Används det inte så skyddar det ju inte... I det fallet skulle jag hellre rekomendera ett skydd som är integrerat i jackan eller så...

Men som svar på frågan, det är ett bra skydd!


Dom sa det där också, att det var testvinnare. Så det låter bra. Jag kommer nog använda det så ofta jag bara kan. När jag testade satt det skönt. Så det ska nog inte bli några problem. :) Tack för era svar.
 
Tjena,

Tror säkert frågan ställts förut, men jag lyckas inte hitta vad jag letar efter.
Var kan man köpa reg skylts hållare och mini blinkers som är "bolt on" till z 1000 en 08:a?
 
nä höjden av latehet hade varit om jag inte ens skrev något och förväntade mig ett svar.
 
Kolla med Roger på Bikersneed, han har ett antal olika alternativ.

Blev det nån Thruxton? Du kolla på VIT förstås? Var faktiskt sugen själv på en sån ett tag. Läcker hoj:tummenupp
 
Nu har man servat hojen och kört in den, så det är dags att lära sig åka på slangen (det är tanken iaf) :tummenupp

Tips på hur det är enklast att lära sig? Knep etc? Ska man koppla upp den? Power-wheelie? Varvtal? Ja allt ni kan komma på som hjälper en rookie :rofl

Och ja, jag kommer hålla mig borta från allmänna vägar :)
 
Last edited:
Första Körningen :)

Tjenare!

Första avrapporteringen, Shit, det där var nog den skönaste kännslan jag haft. Även om jag inte körde på något stort område då jag inte fått mitt tillstånd än så var det ändå en liten raka och sen en vändzon. Så blev ingen långfärd mest fram och tillbaka.

Accelerationen var extrem kan jag tycka, som inte kört något annat än bil och trimmad Eu Moppe. Så det var den skönaste kännslan på länge. Förstår att folk kan råka dra på för mycket. Själv drog jag upp den ganska ordentligt för att vara på den lilla sträckan.

Kan tycka det är bra att jag är tvungen att strypa ner till 25kw från 81kw. Mycket för att jag är bara 20 och känner redan nu att det kan bli farligt då man är ganska gas glad. Har mognat med bil, nu ska man bara få mognad för mc också. Iallfall, Skoj att få vara del av detta forumet och berätta lite och höra på era historier och allt annat som kommer upp.

Mvh LoseTrack
Ps. Drive safe Ds.
 
hej alla z älskare.

vi var idag och fick bra pris varsin svart z750 -09 med lite tillbehör.
på måndag får vi se om det blir affär också:)
har kommit på ett par frågor jag glömde fråga, kanske någon här vet svaret.

är det bara två års garanti på alla kawasaki ?? jag fattade det som man får köpa till K-CARE för att få fyra år,?? hittade inget pris på den heller på kawasaki hemsidan.
har kört yamaha innan o visst har väll dom 5 årsgaranti? verkar snålt med 2 tycker jag.

en annan fråga jag kommit på efter att ha skummat igenom tråden är detta med byte av skylthållare, Valtermoto verkar snygg o bra, men är det så bökigt att man måste ta bort halva bakpartiet för att byta?
känns som onödiga pengar att be dom slänga på någon kawasaki original innan jag hämtar ut den isf :)
 
hej alla z älskare.

vi var idag och fick bra pris varsin svart z750 -09 med lite tillbehör.
på måndag får vi se om det blir affär också:)
har kommit på ett par frågor jag glömde fråga, kanske någon här vet svaret.

är det bara två års garanti på alla kawasaki ?? jag fattade det som man får köpa till K-CARE för att få fyra år,?? hittade inget pris på den heller på kawasaki hemsidan.
har kört yamaha innan o visst har väll dom 5 årsgaranti? verkar snålt med 2 tycker jag.

en annan fråga jag kommit på efter att ha skummat igenom tråden är detta med byte av skylthållare, Valtermoto verkar snygg o bra, men är det så bökigt att man måste ta bort halva bakpartiet för att byta?
känns som onödiga pengar att be dom slänga på någon kawasaki original innan jag hämtar ut den isf :)

Garantin beror på var du köper den beträffande Kawasaki, alla har 2 års garanti, Z:an 1 års vagnskedegaranti , vissa handlare erbjuder 5 års garanti om du gör service till deras priser.
Beträffande Bakpartiet så har jag på min dåvarande Z750 monterat Ermax Undertail, och min nuvarande Z1000 monterat TA:s kit se bild.
Inget tog mer än en halvtimma så varför betala överpriser på något som du enkelt löser själv.
Grattis till valet av Hoj du kommer bli mer än nöjd.
 

Bifogat

  • 22-461.jpg
    22-461.jpg
    27.5 KB · Visningar: 157
tack för ett snabbt svar.
nä tyckte det kändes onödigt också, finns ju massa andra bra saker man behöver pruta med.
som tex slipon osv :)
 
Nu har man servat hojen och kört in den, så det är dags att lära sig åka på slangen (det är tanken iaf) :tummenupp

Tips på hur det är enklast att lära sig? Knep etc? Ska man koppla upp den? Power-wheelie? Varvtal? Ja allt ni kan komma på som hjälper en rookie :rofl

Och ja, jag kommer hålla mig borta från allmänna vägar :)

Gör det du behärskar det brukar fungera bäst.. näe men testa dig fram ja, det har jag med börjat att göra, gasa upp den på 1an är simpelt som fan men behålla den där uppe utan att få lite panik är svårare hehe men man lär väl sig efter hand antar jag, ska du koppla upp den på 2an tex så får du nog ha mellan 8000-10000 varv skulle jag tro.

Lycka till o ta det lugnt!

Ps. Du får hänga med mig o Andreas ut på vägarna, vi har redan kört 400 mil var i år, finns ett par goa vägar har vi märkt. :tummenupp
 
Gör det du behärskar det brukar fungera bäst.. näe men testa dig fram ja, det har jag med börjat att göra, gasa upp den på 1an är simpelt som fan men behålla den där uppe utan att få lite panik är svårare hehe men man lär väl sig efter hand antar jag, ska du koppla upp den på 2an tex så får du nog ha mellan 8000-10000 varv skulle jag tro.

Lycka till o ta det lugnt!

Ps. Du får hänga med mig o Andreas ut på vägarna, vi har redan kört 400 mil var i år, finns ett par goa vägar har vi märkt. :tummenupp

Glöm inte foten på Bromsen !
 
Back
Top