Söderåsen VARNING se upp!!

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Tjena alla!

Vill bara varna er om att se upp om ni kör mellan mörarp och skogen, då jag mötte på en skarp vänster kurva fullt med grus!! Vet inte om det var någon som har "planterat" gruset där, men det var inte lite!!! :huvet

Jag är inte 100% säker på exakt vilken kurva det är då jag har förträngt det. :( Men det var i alla fall innan skogen om man kommer från Mörarp om jag minns rätt!Så ni som vet om detta.. Var snälla och rätta mig så att jag kan ändra den här texten med mer exakt info innan någon kör av vägen där! :(

Mvh: Kriss

Om det nu är planterat..
Känns som en klassiskt situation det här. De förstår inte faran för oss MC-Åkare och vi förstår antagligen inte deras rädsla. Jag vet inte hur ni andra kör men kan man inte försöka bromsa ner just när man paserar husen? Det är inte på många ställen det..
Men det reagerar antagligen likadant när man kommer på de öppna raksträckorna(?) och tänker "De kör säkert lika galet inne bland husen"

Någonting måste i alla fall göras om det gruset var planterat.. Det här får inte leda till en olycka. Singelolycka eller att någon blir påkörd, sak samma.

Men hur når folket ut till MC-åkarna? Svårt att bara blunda för det här..

Last edited:
ah, ja jag körde där för någon dag sedan.

Som Per o Mats säger, där liger ofta grus. men just nu VÄLDIGT mycket mer grus, så ta det lite lungt dr.
Jag hade turen att ligga efter en övningskörningsgrupp så jag körde supa lungt genom den första gången, och ännu lugnare andra gången. :hihi

:hej

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back