Fråga om skinnställ (en till ja)

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Last edited:
Då kan jag passa på här också! Var o provade skinnställ för nån vecka sen och som alla vet så sitter dom åt som *AAAAN!!! Nu är ju frågan, hur mycket "släpper" stället efter säg en säsong, Kan man dra av det utan att behöva ta hjälp från polare och föremål runtomkring :P

Det släpper en hel del och man kan dra av det själv. Tycker att ställ med 2 blixtlås är smidigare att dra på / av. Om du köper ett ställ som du inte fixar att ta på själv när det är nytt och knappt kan dra ihop låset är det rätt storlek.

Japp, det skiljer på storlekar inom samma märke. Jag har en Dainese W Frame som jag precis köpt och en Dainese Ducati Corse som jag köpte förra säsongen. Båda sitter bra med det ena är typ 2 stlk mindre än det andra (eller kanske tom 3). Det skiljer också mellan modeller och framförallt om det är 2 eller 1 delat.

Det släpper en hel del och man kan dra av det själv. Tycker att ställ med 2 blixtlås är smidigare att dra på / av. Om du köper ett ställ som du inte fixar att ta på själv när det är nytt och knappt kan dra ihop låset är det rätt storlek.

Japp, det skiljer på storlekar inom samma märke. Jag har en Dainese W Frame som jag precis köpt och en Dainese Ducati Corse som jag köpte förra säsongen. Båda sitter bra med det ena är typ 2 stlk mindre än det andra (eller kanske tom 3). Det skiljer också mellan modeller och framförallt om det är 2 eller 1 delat.

Hmmm.. ok fan verkar ju inte finnas i sverige så man kan prova.. Har provat ett berikställ och fått en bra storlek men skiljer de då en massa så blir de ju en chansning att beställa från deuchelandet...

Hmmm.. ok fan verkar ju inte finnas i sverige så man kan prova.. Har provat ett berikställ och fått en bra storlek men skiljer de då en massa så blir de ju en chansning att beställa från deuchelandet...

Svårt att säga hur det är med Berik. Dainese är ju Italienskt och man vet hur det kan vara. Jag kollade storlekar på mina ställ och det ena är 56 (med två blixtlås), det andra är 52 och en Dainese Ducati Corse jacka är 50. Det som är 52 sitter bara lite tajtare än 56, ung som 50 jackan. Det finns folk som lyckas pricka in rätt via postorder, men jag vete fan om jag hade vågat.

Ja, men största sannolikhet så skiljer sig storlekarna på de olika modellerna inte allt för mycket

Då kan jag passa på här också! Var o provade skinnställ för nån vecka sen och som alla vet så sitter dom åt som *AAAAN!!! Nu är ju frågan, hur mycket "släpper" stället efter säg en säsong, Kan man dra av det utan att behöva ta hjälp från polare och föremål runtomkring :P

Jag personligen tycker inte de töjer sig märkbart mycket...det är snarare ens teknik att sätta på sig stället som utvecklas. Jag får fort kämpa för att få på mitt...

Last edited:
Jag hade det stället förra året och det satt hur bra som helst, jag bytade bara för att jag ville ha ett helställ. Storlekarna brukar va detsamma bara du har samma märke. Samma strlk på detta jämfört med mitt helställ nu iallafall!

Jag hade det stället förra året och det satt hur bra som helst, jag bytade bara för att jag ville ha ett helställ. Storlekarna brukar va detsamma bara du har samma märke. Samma strlk på detta jämfört med mitt helställ nu iallafall!

Ok du va nöjd med de annars (förutom att du ville ha helställ)? Antar att du inte har de kvar till salu förstås...strl 54 i så fall..

Hittade även den här sida som de va ännu billigare än fc-moto. Någon som handlat där??... http://www.biker-land.de/products/d...derkombi-Berik-X-MODE-schwarz-grau-weiss.html

Last edited:
Det satt riktigt bra. Tyvärr har jag inte kvar det men det var i strlk 48 så lite litet kanske. Bara tummen upp för det stället iallafall!

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...