R1 och R6-tråden!

Gött ljud & fina siffror:yoparty Antar att du har pc-femman också?

Angående burkarna så blev jag bra förvånad, att org skulle väga lika mycket som yoshi. Org ser ut att väga bly, kan ju vara så också att yoshi väger onormalt mycket:)


Nope, ingen PC :)

Det är helt enkelt så att moderna cyklar har dämpare i titan så de väger väldigt lite helt enkelt. Man lyfter de nästan på lillfingret :)
 
Hej, Är det nån som vet vart man kan få tag i en blå original bakdel till en -02 r1. (inte huggern). Va hos en yamaha återförsäljare och dom skulle ha 5500kr för en, dyrt ! måste väll finnas billigare ?
 
Växelindikatorn?

Växelindikatorlampan, hur fungerar den? Kör en R1 -05, har ingen manual o vill lära mig det mesta om min nya hoj..

Har hört att den kan ställas in/om för att börja lysa vid senare varvtal?

Hur fungerar den rent generellt? Är den ställd på låga varv i originalinställning?

Blir bara konfunderad, då den börjar lysa vid 7-8000 i 2:an o 3:an, i 4:an börjar den lysa vid ca 9-10 000..

Är förstagångsägare till en R1, har aldrig haft en växlingsindikator på nån av mina tidigare hojar. Och om man nu kan ställa om den, hur göra?

Tacksam för vänliga o utförliga svar, vet inte o därför ställer jag frågan här till de som vet o kan....
 
Batterifråga.
Mc: yzf 1000 R1-98.
Frågeställning. Lämpligt batteri till åvan nämnda hoj ?

Mitt orginalbatteri sade upp sig efter nästan nio år. Ersättningsbatteriet, ett acid/lead levde knappt en säsong.
Så min fråga är...ska det vara ett gelbatteri till min R1-98 ? Eller ett lämpligt ersättningsbatteri ? I så fall vilket ?

/ Peter
 
Växelindikatorn?

Växelindikatorlampan, hur fungerar den? Kör en R1 -05, har ingen manual o vill lära mig det mesta om min nya hoj..

Har hört att den kan ställas in/om för att börja lysa vid senare varvtal?

Hur fungerar den rent generellt? Är den ställd på låga varv i originalinställning?

Blir bara konfunderad, då den börjar lysa vid 7-8000 i 2:an o 3:an, i 4:an börjar den lysa vid ca 9-10 000..

Är förstagångsägare till en R1, har aldrig haft en växlingsindikator på nån av mina tidigare hojar. Och om man nu kan ställa om den, hur göra?

Tacksam för vänliga o utförliga svar, vet inte o därför ställer jag frågan här till de som vet o kan....


Ja, den är ställd på runt 8000varv (R1 -09) från början.

Om jag nu minns rätt (sitter på jobbet) så håller man in "reset" när man vrider på tändningen, fortsätter hålla i ca 5 sek tills det börjar blinka i displayen. Då kan man ställa in med den andra knappen och sen stega vidare till nästa inställning med "reset" igen.

Man kan ställa in när växlingsindikatorn ska börja lysa, när den ska sluta, om den ska lysa med fast sken eller blinka, hur starkt den ska lysa, displayens ljusstyrka och ev lite mer beroende på årsmodell. Hoppas jag skrev rätt där i början men du kan ju prova lite, tror inte den sprängs iaf :banana

Ha det gött!! /Daniel
 
Tycker min hoj har mkt vibrationer, i hela hojen kan man säga.. räcker att jag står stilla och ökar varvet..
R6 2006:a !
 
Batterifråga.
Mc: yzf 1000 R1-98.
Frågeställning. Lämpligt batteri till åvan nämnda hoj ?

Mitt orginalbatteri sade upp sig efter nästan nio år. Ersättningsbatteriet, ett acid/lead levde knappt en säsong.
Så min fråga är...ska det vara ett gelbatteri till min R1-98 ? Eller ett lämpligt ersättningsbatteri ? I så fall vilket ?

/ Peter

Jag beställde ett Yuasa batteri från den här killen http://myworld.ebay.com/mdsbattery_uk/
Beställde på lördag, på fredag knackade DHL på dörren och lämnade över batteriet :) Strax över 800:- kostade det inkl. frakt. Kanonbilligt tycker jag om man jämför vad samma batteri kostar här hemma.
 
Växelindikatorn?

Växelindikatorlampan, hur fungerar den? Kör en R1 -05, har ingen manual o vill lära mig det mesta om min nya hoj..

Har hört att den kan ställas in/om för att börja lysa vid senare varvtal?

Hur fungerar den rent generellt? Är den ställd på låga varv i originalinställning?

Blir bara konfunderad, då den börjar lysa vid 7-8000 i 2:an o 3:an, i 4:an börjar den lysa vid ca 9-10 000..

Är förstagångsägare till en R1, har aldrig haft en växlingsindikator på nån av mina tidigare hojar. Och om man nu kan ställa om den, hur göra?

Tacksam för vänliga o utförliga svar, vet inte o därför ställer jag frågan här till de som vet o kan....



Den här filmen borde hjälpa dig, http://www.youtube.com/watch?v=Tmq3LnMPi68
 
Ja, den är ställd på runt 8000varv (R1 -09) från början.

Om jag nu minns rätt (sitter på jobbet) så håller man in "reset" när man vrider på tändningen, fortsätter hålla i ca 5 sek tills det börjar blinka i displayen. Då kan man ställa in med den andra knappen och sen stega vidare till nästa inställning med "reset" igen.

Man kan ställa in när växlingsindikatorn ska börja lysa, när den ska sluta, om den ska lysa med fast sken eller blinka, hur starkt den ska lysa, displayens ljusstyrka och ev lite mer beroende på årsmodell. Hoppas jag skrev rätt där i början men du kan ju prova lite, tror inte den sprängs iaf :banana

Ha det gött!! /Daniel


Tack för bra svar, ska prova detta:tummenupp
 
Var på väg att byta framblinkers igår, men det gick inte riktigt som jag tänkt mig eftersom kåpan sitter fast med tre plastpluggar under själva nosen.

Någon som känner till hur man får loss dom? Utan att behöva våldföra sig totalt på dom, är säkert likadant på äldre rettor.
 
Var på väg att byta framblinkers igår, men det gick inte riktigt som jag tänkt mig eftersom kåpan sitter fast med tre plastpluggar under själva nosen.

Någon som känner till hur man får loss dom? Utan att behöva våldföra sig totalt på dom, är säkert likadant på äldre rettor.

Komme rinte ihåg hur jag gjorde, men antingen som inlägget ovan att trycka in dom först eller så kommer du åt dom från baksidan och kan trycka ut dom. Det satt flera olika varianter på min -02. Endel skulle man vrida först, men dessa var det ju spår i.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top