Gsxr 1100 turbo projekt

Enda problemet med 750 ram och 1100 motor kan vara att få bort ventilkåpan med motorn i ,,,,har jag för mig


Det kan ju bli ett problem, men det är ju inte ofta man behöver lyfta på ventilkåpan.

Fick igång en gixxer idag, gjorde rent förgasarna och fixade bensinkranen.
Den går riktigt gött, nästan bättre än min fzr 1000.

Så om någon är sugen så är kanske gixxern eller yamahan är till salu.

Turbo motorn kommer att monteras i gixxern utan kåper
 
Nu börjar paniken komma, jag vill ju köra turbo hoj iår.
Det blir ju inte bättre av att läsa i peterpains tråd, man blir ju så sugen.

Hojen som skall användas strippades ner idag, skall tvätta chassit ordentigt så det blir lite roligare att arbeta med.

Och imorgon skall jag ner till walléns och hämta min motor, skall även försöka skicka min växellåda till motospeed imån.
 

Bifogat

  • Bild 007.jpg
    Bild 007.jpg
    69.7 KB · Visningar: 191
  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    62.1 KB · Visningar: 195
  • Bild 005.jpg
    Bild 005.jpg
    91 KB · Visningar: 222
wallens

hej

Nu får du fanimej skynda på lite :tummenupp så att du får mina grannar har varit här o skvallrat att du har grejjat med hojjen idag.

Jag har lämnat mina växellådsdrev till ebos i malmö prova o ring dit innan du drar iväg låden med prylar till moto speed.
hör av dig om du behöver nått
 
Känns nästan som om man har blivit rånad. Var och hämtade ut min motor igår. Det hela gick på 9800kr, som hittat

Har även pratat med ebos idag angående undercuttning, turbokolvar,dragstänger m.m

Snart har jag bytt precis allt i motorn, fasiken om det inte håller.

Skulle behöva sätta i några wurts/helicoil gänger för dragstängerna, helst innan jag fräser ut blocket. Någon som kan hjälpa till?
 
hej

hör av dig om du behöver nått

All hjälp man kan få är bra :=) Är så fruktansvärt dyrt att lämna bort allt jobb.

Lite svetshjälp sen när alla prylar är hemma hade varit fint.
Behöver bygga ett grenrör som passar ihop med en 19t snurra, och svetsa en ny bakram till chassit.
 
heli coil

hej fredrik
ring mig 0703 199400
mvh peter
 
Fick en offert ifrån ebos idag, 25 lax

Är det bara jag som tycker att 3700 + moms är dyrt för borrning utav cylinderraden?

Det blir till att beställa växellåds drev + lager ifrån bikebandit.com
 
3700 + moms är väldigt dyrt för enbart borrning+hening. Ingår även arbete med att byta till större foder är priset rimligt.
 
Fick en offert ifrån ebos idag, 25 lax

Är det bara jag som tycker att 3700 + moms är dyrt för borrning utav cylinderraden?

Det blir till att beställa växellåds drev + lager ifrån bikebandit.com

Jag stämmer in i kören, det där är för dyrt. Normalpris ligger väl runt 2000:-. För ett och ett halvt år sedan gav jag 2300:- här i Halmstad, men det var för att de var tvungna att borra i två steg eftersom det var för mycket för att ta på en körning.
 
Jag stämmer in i kören, det där är för dyrt. Normalpris ligger väl runt 2000:-. För ett och ett halvt år sedan gav jag 2300:- här i Halmstad, men det var för att de var tvungna att borra i två steg eftersom det var för mycket för att ta på en körning.

japp, det är sånt man får stå ut med när man envisas med att ha 1216cc :hihi :hihi


Tror jag betalade någonstans runt 1200 då jag köpte kolvarna från motospeed och då gick det genom dom också.
kan bara rekommendera, bra jobb och bra bemötande :tummenupp :tummenupp
 
Last edited:
Blev lite gjort idag, monterade 20 lager m.m
 

Bifogat

  • veven.jpg
    veven.jpg
    232.5 KB · Visningar: 195
  • nya lager.jpg
    nya lager.jpg
    233.6 KB · Visningar: 174
  • HPIM1726.JPG
    HPIM1726.JPG
    235.1 KB · Visningar: 192
  • HPIM1724.JPG
    HPIM1724.JPG
    236.3 KB · Visningar: 156
Fick ett paket ifrån usa idag, lite prylar till växellådan :=)
Det börjar ta sig nu
 

Bifogat

  • HPIM2010.JPG
    HPIM2010.JPG
    234.8 KB · Visningar: 159
Använd isf den blå permatexen (den som kan tas bort mha alkohol). Använd hellre sparsamt med Yamabond eller annan högtemps silikon. Vad noggrann vid kanalerna för spridning av olja till växellådsoljan. Igentäppt = haveri.


Ojoj, viste inte att det fanns olika permatex, vi har någon loctite på jobbet som alla kallar för permatex. Står nog även flänstätning på burken. Brunt klet som aldrig går bort ifrån huden. Vi använder det runt filterhus så hydraloljan inte kommer ut.

Men det är kanske bäst att satsa på någon högtemps silikon. Men jag hade tänkt att bättra på lacken på motorn sen. Och har hört att silikon och lack är no no no
 
permatex

hej
jag har något grått klet som vi använder i toyotas motorer
du kan få en tub:tummenupp
 
Nu börjar det likna något, fick ett paket ifrån motospeed idag:tummenupp

Je turbo kolvar med tjockare kolvbult, renoverad växellåda med nya drev,lager samt undercuttning
Dragstänger, topp packning, samt ny borrad cylinderrad till 80mm
 

Bifogat

  • HPIM2069.JPG
    HPIM2069.JPG
    193.8 KB · Visningar: 168
  • HPIM2070.JPG
    HPIM2070.JPG
    211.6 KB · Visningar: 165
  • HPIM2071.JPG
    HPIM2071.JPG
    209.6 KB · Visningar: 192
  • HPIM2072.JPG
    HPIM2072.JPG
    163.7 KB · Visningar: 187
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top