Lackera hojen efter vurpa!!

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Nu är det dax att lakera hojen efter en mindre vurpa!
Sitter då och funderar på om man skall passa på och fixa nån mindre motivlack eller göra nått annat fränt när den ändå är isärplockad!

Kan ni inte komma med några förslag!!


Före vurpan, hel och fin!
1215109583_resized[1].jpg


Idag i garaget!
Blir inte mycket kvar när koporna är borta!!
Naken.jpg
 
Hur mycket trasigt blev det? Jag skulle gått på grönt igen för att det är så skönt. :)
 
Grön blir den! Men har funderat på att använda metalic i stället för vanlig grön!
Kanske lite mörkare!
Eller varför inte en liten SH-logga vi luftintaget?
 
Last edited:
Måla den grön, och dekorera med dekaler. Då kan du byta när du tröttnat på dödskallen/tribalen/flamesen.
 
En kawwa ska vara grön! Men jag tycker du kan göra lite häftiga fält och ränder på hojen med istället för WT-tribals eller skulls.
 
Ska du motivlacka duger bara fejkade träpaneler.... Annars tycker jag nog en enfärgad hoj med lite eget/kul färgval blir snyggast.
 
Tja! Gör något ballt på en gång! :tummenupp

Här är en väldigt sjyst och trevlig kille! Håller till i S-tälje.

www.dreammaker.se


bara ett tips! mvh Micke
 
Den metallicgröna nyans kawa hade på sin motogp cykel är riktigt snygg...
 
Helt seriöst, lacka den i orginalfärgen. En dag tröttnar du eller så vill du sälja hojen och då är den iskall. Det räcker med att den är lagd, motivlack är jäkligt individuellt. I know :gnissla
 
Mitt råd vid lackering lyder; Less is more......

Les is more!:D
Det är nog sant!
En kawa i orginallack utan repor och stenskott!
Kanske är attraktift på försäljningsfrånten!!
Men det är ju kul att äga en hoj som inte är helt som alla andras!
Bara lite avvikande, helst så att man inte kan se vad som skilljer men nått är annorlunda!!
Kanske man skall skriva KAWASAKI på tanken i stället för klistermärke eller NINJA på sidorna!
 
Last edited:
Är det nått jag borde göra nu när alla kåpor är borttagna?
Har bytt olja/filter och luftfilter, dragit åt lösa bultar etc!
 
Beror ju på milen men är ju jävligt lätt att byta stift när du endå är där även övriga vätskor kan vara en idé.
 
Beror ju på milen men är ju jävligt lätt att byta stift när du endå är där även övriga vätskor kan vara en idé.

Stiften byttes för ca 300mil sedan men man kanske skall byta kylarvetska!
Vart är det ramen brukar spricka på dessa maskiner!
Har kollat men kan inte hitta några så det känns ju bra!
Men är det nått specielt ställe de spricker på?
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top