Längd bromsslangar gsxr 1000 k3

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
Har tänkt montera stålomspunna slangar på min gsxr 1000 K3. Är det någon som vet vilka längder som gäller om man vill ha två separata slangar till respektive ok fram?

Passar slangar från någon annan hoj också kanske? :va

/R

Ska du köpa slang eller tillverka??
Mina slangar är taget mått från org. och 1 mc extra på vänstersidan..

Ska du köpa slang eller tillverka??
Mina slangar är taget mått från org. och 1 mc extra på vänstersidan..

Tillverka själv kan jag inte men antingen be någon typ hydraulfirma fixa efter mått eller leta på ebukten, det kryllar ju av slang där men det är lättare om man har något mått att gå efter.

Grejen är ju att jag inte vill ha samma dragning som originalet och tänkte att vänsterslangen borde bli en del längre än originalmåttet.

1 cm längre på vänster, räcker det med det för en separat slang från pump till vänster ok alltså? Eller menar du 1 cm längre för slangen från höger till vänster ok?

/R

Tillverka själv kan jag inte men antingen be någon typ hydraulfirma fixa efter mått eller leta på ebukten, det kryllar ju av slang där men det är lättare om man har något mått att gå efter.

Grejen är ju att jag inte vill ha samma dragning som originalet och tänkte att vänsterslangen borde bli en del längre än originalmåttet.

1 cm längre på vänster, räcker det med det för en separat slang från pump till vänster ok alltså? Eller menar du 1 cm längre för slangen från höger till vänster ok?

/R

Det är dubbeldraget på min hoj, och skillnaden mellan höger och vänster är inte så stor..
På din hoj, går det inte en slang från pump till höger ok och en slang från höger ok till vänster ok??
Ta i så fall slangen från pumpet och "flytta" det till vänster sida så kan du se hur mycket mer du behöver.

Köpte ett BF goodridge kitt till en 03:a, där skulle det dras pump,ok,ok men det funka att sätta pump till varsit ok..

Det är dubbeldraget på min hoj, och skillnaden mellan höger och vänster är inte så stor..
På din hoj, går det inte en slang från pump till höger ok och en slang från höger ok till vänster ok??
Ta i så fall slangen från pumpet och "flytta" det till vänster sida så kan du se hur mycket mer du behöver.

Köpte ett BF goodridge kitt till en 03:a, där skulle det dras pump,ok,ok men det funka att sätta pump till varsit ok..

Jepp, precis så är det draget på min. Där ser man det behövs inte mycket längre alltså, bra då blir det lättare att mäta.

Tack för hjälpen! :tummenupp

/R

Varsego!!!:banana

Jepp, precis så är det draget på min. Där ser man det behövs inte mycket längre alltså, bra då blir det lättare att mäta.

Tack för hjälpen! :tummenupp

/R

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back