H-a

Bullen77

Det är inte fullt förän det rinner över
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Ny investeringar på g
Hello alla hojåkare

Tänkte bara kolla vad ni har för uppfattning om Hells Angels och Bandidos??
Jag håller precis på att lyssna på en ljudbok som handlar om "svensk maffia" däribland dessa ovan nämnda.

Tycker att dom verkar vara fruktansvärt organiserade på alla plan tex befälsordning och medlemskap mm mm..

Men hursom så är "boken" väldigt intressant.. skulle vara kul att höra era uppfattningar

Rock on Biker bröder:yoparty

Grymt bra bok ja! :tummenupp

Det var ju nått exempel när Bandidos hittade han som hade utsatt dom för något, minns inte vad, långt innan polisen gjorde det, tack var "något" effektivare förhörsmetoder :hihi

Gillade du den boken så kan jag rekommendera "Dödens Änglar" också.

Jag känner faktiskt en kille som hade en HA-kille som granne och en dag grilade de och tog en bärs och den där HA-killen var typ skitschysst och slogs inte eller något så jag tycker fakctiskt media överdriver och är taskciga mot HA. De kör ju hoj.

Merparten av medlemmarna är antagligen inte fullt utvecklade i hjärnan då de saknar vitala delar som tex det här med att tänka själva, stå på egna ben etc.
De var antingen jävligt bortskämda som små eller fick ingen kärlek alls. Eller så var deras morsor gul Blend-rökande WT's.

Och angående deras organisation med befäl etc så är det ju knappast något nytänkande, kolla bara ungarna i sandlådan. Där har du oftast ett befäl och några undersåtar. Det är så människan fungerar.

Men sen så kommer man alltid tillbaka till att de är vanliga människor som oss andra, kanske familjefäder som älskar sina ungar och uppfostrar dem bättre än vad många svenssons lyckas med istället.

Min pappa hade mycket suspekta kompisar när jag var yngre och några av dem var med i Bandidos-organisationen. Jättetrevliga människor tyckte jag då. Tycker jag säkerligen fortfarande om jag träffar dem men jag undviker helst det klientelet så har man gjort ytterligare ett försök att hålla sig på rätt sida lagen.

Jag känner faktiskt en kille som hade en HA-kille som granne och en dag grilade de och tog en bärs och den där HA-killen var typ skitschysst och slogs inte eller något så jag tycker fakctiskt media överdriver och är taskciga mot HA. De kör ju hoj.

:rofl

1989 skrev journalisten Anders Westenius på tidningen Motorcykelmagasinet en kritisk artikel där han varnade för att svenska mc-gäng börjat anamma outlaw-kulturen. Efter att artikeln gått i tryck misshandlades han svårt av fyra män med basebollträn. Fyra Dirty Dräggels-medlemmar greps och anhölls men nekade och släpptes. Westenius återhämtade sig aldrig fullt ut efter misshandeln och dog sommaren 2006 vid 53 års ålder.

Glöm ej att deras förhörsmetoder är mycket bättre än polisens! :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...