Modifieringar XT660 X/R

Men hur pass fel visar mätarna egentligen om man drevar ner en kugg fram?
Jag läste 10km/h för fort i 90km/h tidigare här i tråden... Men hur stor skillnad blir det på trippen? Är det på något sätt lönt att lägga pengar på en såndäringa speedohealer?

Med mitt 14-kuggars så blir diffarna:
Gps / Mätare
50 / 56
70 / 78
90 / 102
110 / 123

Min toppar inte mer än 150 knyck nu enligt GPS. Funderar trots detta på att dra på ett 13-kuggars för att testa.

Normalt sett är det ju glädjemätare i våra fordon så skillnaden jmf hastighetsmätare med originaldrev är kanske hälften.
 
(Notera förstahjälpenkudden under sitsen, finns på biltema, alla borde ha en sån)


Vet inte om jag får plats med en sån under min... där du har den ligga så har jag massa el, blinkers/ bakljus med mera... hade problem att få ner ett extra par handkar när jag ville ha med ett annat par för hemresan... blir lite kallt i mina vanliga på kvällarna om det inte e ngn värme ute... men tack för tipset, måste fan lösas på ett eller annat sätt. ser ju överdrivet seriöst ut iaf.... och frågan är inte om man kör om kull, frågan är bara hur ofta och hur illa... Särskilt när man roar sig med att leka i industriområderna på kvällarna efter jobbet... inte tippat XTn någon gång ännu men vafan någon gång ska man la lyckas klippa en hare när man rullar framhjul eller ngt...
 
Annars kan du svänga förbi om du är ute å åker på den södra sidan om stan.

Så sant... Skall ev. åka hoj till jobbet i morgon, och sedan ut och åka med sonen efter jobbet, och då blir det ju som alltid Rosenhill... Och de är ju klart att jag svänger förbi istället, så tar jag laptopen med mig så kan vi bara spara ned mappen, så har även du den i filformat ifall du behöver återställa den...
Pm mig om du är tillgänglig i morgon...:tummenupp
 
Gummit på fotpinnarna.. ÄR det bättre fäste med gummit kvar eller bättre om man strippar dom ned till stålet? Gummit där verkar sitta som f-n! Nån som försökt ta bort gummit eller? Metod för detta?
 
Felsöka pc3. Har köpt en xt660x -04, remus system, k&n filter och en pc3 som
ej fungerar. När jag kopplar in den så fungerar det bra i 5-10 minuter sen börjar det strula, när man gasar på så tvärdör den, stannar också ibland när man trycker in kopplingen och släpper gasen. Har provat olika mappar med samma resultat. Om den är kass borde det ju inte fungera alls eller?
Har kollat manualen men hittar inget.

Någon som har något bra svar?
 
Jag letar efter en snygg lösning på backspeglar...
Skulle vara nice och smälla dit ett par snygga styrändspeglar, typ dom på bilden...
BS070B.jpg


Problemet är att just dom kostar runt 1000spänn styck... Vilket är lite för mycket för mig i nuläget.

Och nej, jag vill inte köpa biltemas runda spegel... Den är ful!
 
Så här gjorde jag !

Yamaha XT 660
Att qewla till hojjen: kapitel 1 bakparten.

001.jpg

Detta är startkittet, allt inköpt för billig penning på bailtema, förutom dom tre cylindriska delarna som köptes av polsk lastbilschaufför.

002.jpg

Som alla säkert vet så kan ju bakdelen uppfattas som lite un-qewl och det skall vi råda bot på nu.

003.jpg

Vi skruvar bort allt som är i vägen.

004.jpg

Så att resultatet blir ungefär så här.

005.jpg

Sen tar vi fram sågen och helt sonika sågar av skärmdelen med baklampan, ett bra tips är att ta lite mask-tejp och tejpa där du skall såga så att det blir hyffsat rakt, finjustering går dock att fixa till i efterhand.

006.jpg

Här har jag provmonterat baklampan.

007.jpg

Rätt bra är att ha lite blandat med junk så diverse distanser och annat kan mäkkas ihop.

008.jpg

Den här hade jag liggande och bockade till den så att jag har något att sätta reg-plåten i. Sen sågar man ut i plasten till hö och vä om nr.skylt-lampan om man skall ha blinkers där som jag har, glömde dock ta kort på det för jag var och hämtade mer cylindriska delar.

009.jpg

Här finns plats för motstånden till ledblinkersen.

010.jpg

Jepp så här blev det, lite qewlare va !!.
 
Fy fan vad hett Rundik! :yoparty :yoparty :yoparty
Synd dock att man måste kapa grejer....
Kanske kan bli svårare att sälja, ifall det kryllar av folk som hellre vill ha originalutseendet intakt.
 
Köp en ny plast då?
Så har du en orginal orörd del att skicka med..
Plasten sägs vara väldigt billig till dessa hojjar.
 
Rundik, riktigt kalassnyggt bygge! Själv så gjorde man en rejäl presigeförlust när man krängde iväg kedo-lyset i helgen men men..dina bilder och info sparar jag ned nu iaf att man orkar bygga nåt i vinter kanske. Du har inte lust att förklara exakt hur man kopplar in motstånden? Eller är jag ensam om att vara en idiot på det elektriska?
 
Har varit medlem ett tag men aldrig postat något i forumet :) Vet inteheller om detta är rätt tråd men eftersom jag är XT-ägare så skriver jag här. Plockade ut hojen i lördags och märkte att det läcker lite olija från framdämparen, dock bara på ena sidan. Disskuterade det med en kompis som tyckte jag kunde köra tills det börjar läcka mer. Han sa att när det börjar läcka mer är det dags att byga packbox och att det går på ca 1500kr, kan det stämma? Hojen är en Yamaha Xt660X från 05 som rullat ca 800 mil.
 
har samma problem med min 05a (läckage framgaffel höger sida). tänkte införskaffa ett bladmått och rensa lite och se om det slutar läcka, slutade läcka på förra cykeln när jag gjorde detta iaf. vad du gör är att du tar bladmåttet och sticker ner det mellan gaffelbenet och O-ringen, och guckar fram och tillbaka ifall det är så att det hamnat någe skit däremellan som gör att oljan kan sippra förbi.

BTW, när vi endå är på detta ämnet, ifall det är så att rensa med ett bladmått inte löser problemet. Någon som vet hur mycket olja det skall vara i gaffeln? och hrm kanske verkar dum nu men... är det inte ett inner och ett yttersystem, i så fall hur mycket olja skall vardera ha, om någon har svaret. Funderar på att renovera framgaffeln i helgen om det inte slutar läcka...
 
Jag kom fram till att jag ville ha min skylthållare i orginal fästet för ankstjärten.
Så farsan fräste ut 2 stycken skylthållare.

gal.php


Den som sitter på va lite snyggare :D
 
BearMan: Tack för ett snabbt svar. Ska testa detta, löser det sig inte får jag väl lämna in hojen då jag är totalt inkompetent när det kommer till att mecka :(
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top