Domaren i TPB rättegången jävig?!!

Ja just det, en sån får det bli. Betydligt mer konstruktivt än att hälla surströmming i Norströms brevlåda. :)

2nd that. Även om de inte gör något åt det kanske de får ett litet uppvaknande då det kommer "en del" klagomål.

Eller så får man bara en klapp på huvudet "lilla gubben, du förstår inte hur det fungerar ute i världen" bara för att man inte är 30+ :mad:

JO har ju redan uttalat sig om att han inte tänker ta upp frågan. Domen skall ju ändå provas i Hovrätten.

//text//

Nu så här i efterhand så märks det att hela grejen har varit ordentligt planerad från början. Jag får nästan känslan av Hollywood-konspiration om det hela.

Frågan är om avgörandet i Hovrätten har så stor betydelse nu. Även om de frias där så har de flesta fått sig en tankeställare angående det här med fildelning.
Kommer de stora aktörerna öppna sina sajter (swebits osv) igen om det blir en friande dom t ex.?

Vilken stor respekt alla ska ha för svensk juridik när historien om domaren uppdagades.. Man skäms ju fanimej!

Vilken stor respekt alla ska ha för svensk juridik när historien om domaren uppdagades.. Man skäms ju fanimej!

Det är ju just det som är grejen i det här målet.
Allt har inte gått riktigt rätt till.
Och nu har man en hel generation som får en uppfattning om hur ett rättsamhälle fungerar eller rättare sagt inte fungerar.
Domen i sig skadar inte folkets förtroende, däremot alla turerna kring domen...

Frågan är om avgörandet i Hovrätten har så stor betydelse nu. Även om de frias där så har de flesta fått sig en tankeställare angående det här med fildelning.
Kommer de stora aktörerna öppna sina sajter (swebits osv) igen om det blir en friande dom t ex.?

Fildelning är fel ordval. Men jag förstår vad du menar. Vad hände när den stora aktören Napster las ner? Jag kan lova dig samma reaktion i samband med detta. Musik/Filmindustrin har inte lärt sig än, dom gräver bara en djupare grop som dom förmodligen aldrig kommer ur.

Sen kan man ju alltid visa sin ståndpunkt genom att rösta i EU valet, rött mot blått i sverige börjar väl få antikvärde vid det här laget så mitt förslag är junilistan eller Piratpartiet. EU står ju trots allt över vår egen regering numera och folk fattar inte hur viktigt det är med detta valet.

EU valet är viktigare att rösta i än vårt eget!

Alltså jag vet inte om det känns så bra att släppa iväg piratpartiet, det är ett tydligt enfrågeparti, om det kommer andra saker som exempelvis Skall motorcyklar förbjudas? ska bensin förbjudas? ska Sverige förbjudas? då blir det: nja alltså det handlar ju inte om upphovsrätt eller internet i sig, så tja vi avstår från att rösta alternativt att dom röstar som dom andra för att vara på den goda sidan :gnissla Det är tråkigt att det inte finns något parti förutom Miljö/Vänsterpartiet som delar piratpartiets syn på internet och upphovsrätt.

Alltså jag vet inte om det känns så bra att släppa iväg piratpartiet, det är ett tydligt enfrågeparti, om det kommer andra saker som exempelvis Skall motorcyklar förbjudas? ska bensin förbjudas? ska Sverige förbjudas? då blir det: nja alltså det handlar ju inte om upphovsrätt eller internet i sig, så tja vi avstår från att rösta alternativt att dom röstar som dom andra för att vara på den goda sidan :gnissla Det är tråkigt att det inte finns något parti förutom Miljö/Vänsterpartiet som delar piratpartiets syn på internet och upphovsrätt.

Annars kan man ju rösta på något annat parti som lovar guuld och gröna skogar och sedan bryter varenda vallöfte ändå. Jag tänker rösta på piratpartiet för att visa andra partier att denna fråga är otroligt viktig.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg