Val av motard

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
Tjena, då sökfunktionen inte verkar fungera slänger jag in min fråga här!
Har tänkt mig köpa en motard och busa lite på, Det jag vill kunna göra med den är självklart att leka, bakhjul osv, men jag vill även kunna ta hojen på en lite längre tur utan att behöva oroa mig för att den ska rasa!

De jag har kollat på är KTM 640, 660, och en 950sm..
alla nyare än 05.

Men jag har fått för mig att 950 är lite för stor för att leka med, eller har jag fel?

Kan antingen 640 eller 990 vara något för mig tro?
fördelar/ nackdelar,, ös på:)
 
Har du så mycket pengar att du funderar på en 990 så kan du ju även kolla på en 690. Inte lika mycket vibrationer som de gamla lc4orna. Självklart går det leka med en 990.
 
Jo jag har varit inne på 690, glömde skriva den!
När kom dom med balansaxel på ktm?
Hur är motorkaraktären på en 990 sm? polaren har en 990 adventure, är de likvärdiga rent motormässigt?
 
ducati hypermotard s , tror jag på iaf ,ska köpa en sådan oxå
 
Ja ducati finns ju me, men jag gillar inte riktigt utseendet på den tyvärr,, annars e det nog en fin fin hoj!
 
Jo jag har varit inne på 690, glömde skriva den!
När kom dom med balansaxel på ktm?
Hur är motorkaraktären på en 990 sm? polaren har en 990 adventure, är de likvärdiga rent motormässigt?

LC4an har haft balansaxel iaf sen 96 förutom på SC (SuperCompetition). Hur stor nytta balansaxlen gör är ju en annan fråga :D
Kör utan balansaxel på min 620 och kände knappt att vibrationerna blev värre när den togs bort, motorn blev rappare iaf :yoparty
 
Ducatin känns mkt smidigare än ktm 950/990 sm, själv hade jag husa 650 innan och visst är den lättare men ducatin är en riktigt rolig "motard" och känns inte tung och stor :tummenupp
 
990 sm känns inte heller stor o tung och det går väldigt bra att busa med den och det är jävligt bra klipp i motorn
 
Ja jag har blivit lite sugen på en 950/990.. känns som om de passar bäst in på mitt användningsområde!
nu ska jag bara hitta någon lämplig hoj att köpa, nån som har/ vet nån som ska sälja?
 
Aprilia dorsoduro!:tummenupp
Smidigare och roligare än KTM 950/990SM

color-dorsoduro-750-bianco-glam_cropped_406x375.jpg
 
Jag hade köpt en KTM690SMC i första hand och i andra en KTM660 om du ska busa runt.
690´n o du ska åka lite längre.
Tror inte du kommer tycka det e så skoj att hänga med motardgänget ut o busa med en 990.... Och det e ju buset med motardgänget som e kuligast:yoparty
 
Tror inte du kommer tycka det e så skoj att hänga med motardgänget ut o busa med en 990.... Och det e ju buset med motardgänget som e kuligast:yoparty

Alla polare har konverterat från sporthoj till mer eller mindre renodlade offroad maskiner, typ adventure, Och det är ju inte så himmla rockigt att bli stående utmed nån grusväg och vänta på dom med gixxern, så jag tänkte köpa något mer allround, men som fortfarande är rolig!
 
snackar vi motard går 950 å 990 ktm + dorsoduro + ducce fett bort ivf min mening
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top