Vilka nummer ringer radiotjänst ifrån?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Se topic. Jag flyttade för ~1 månad sedan och sen dess har jag börjat få samtal till mobilen från 0980-nummer, dvs Kiruna. Är jag på deras spaningslista nu fastän jag klart och tydligt meddelat min tv-status? :va

De ringde mig från något 091-nr.
26 ggr, på 2 dagar. :3freak

Har du flyttat är du garanterat på deras lista. Efter jag flyttade fick jag först besök av en besiktningsman. Trots att jag förklarade för honom att jag inte har någon TV har de ringt 2 ggr efter det och jag har fått förklara åter igen att jag inte har någon TV. :näsblod

Radiotjänsten? Nä d e FBI! Watch out, they can see uuuuuu!

Vem bryr sig om radiotjänsten ringer, spärra deras nr eller ring upp så märker du vem det är. :tummenupp

:rofl

Och följer man länken ice13 länkade till så får man reda på det..
098075xxx plus hemligt nummer..
:tungan

Om du nu bara har mobil så är det ju inget att oroa sig för. OM du nu ringer och du har en tv påslagen är det bara att lägga på. Vad har dom med ditt privatliv att göra? Avanmäl tv-licensen med gott samvete. :yoparty

Dom ringde till mig för ett tag sen men gubben lät så övertråkig att jag trodde det va en busrigning så när han fråga om jag hade en dator då så svarade jag en vedeldad i ren irritation, fasen vilcket liv det blev.:D

Det är ju just det han frågar, vilka nummer ringer radiotjänst ifrån?: så han ska kunna ignorera dem :huvet

det är ju nån som ringt honom, då är det bara ringa upp från hemligt nummer o se vem som svarar, klick! :huvet han hade fått svar på sin fråga för länge sen om han ringt upp istället för att skriva en tråd på SH om det. :gnissla

det är ju nån som ringt honom, då är det bara ringa upp från hemligt nummer o se vem som svarar, klick! :huvet han hade fått svar på sin fråga för länge sen om han ringt upp istället för att skriva en tråd på SH om det. :gnissla

En tråd på SH är dock betydligt roligare än att smygringa från mobilen... Plus att andra kanske får nytta av informationen! :mattias

Man ska inte ringa upp främmande nummer :mattias och det är aldrig fel att fråga på SH, vi vet allt :fakta

dom stollarna ringde även mig på en söndag fast dom lurade mig. Hon i luren ville göra en telefonundersökning om mina TV-vanor, om vilken typ av program och vilka kanaler jag gillade bäst. när jag svarat på ett par så fick jag frågan om jag kollade mestadels hemma eller hos vänner. hemma svarade man såklart varpå följdfrågan blev, men varför betalar du då inte tv licensen?

dom stollarna ringde även mig på en söndag fast dom lurade mig. Hon i luren ville göra en telefonundersökning om mina TV-vanor, om vilken typ av program och vilka kanaler jag gillade bäst. när jag svarat på ett par så fick jag frågan om jag kollade mestadels hemma eller hos vänner. hemma svarade man såklart varpå följdfrågan blev, men varför betalar du då inte tv licensen?

Busted! :hihi
Får dom överhuvudtaget göra så? :näsblod

:D man skall aldrig prata med "undersökare" eller säljare. det blir bara skit vad man än svarar :död

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg