Superduke-tråden

Finns det någon här som byggt om bakpartiet till R-modell men fortfarande har kvar sadeln för två personer. Eller vet nån om det går?
 
Finns det någon här som byggt om bakpartiet till R-modell men fortfarande har kvar sadeln för två personer. Eller vet nån om det går?


Jag kollade åt andra hållet dvs möjligheten att bygga om R modellen så att man hade möjlighet att skjutsa. Kostade tydligen 11k:3freak
 
Jag kollade åt andra hållet dvs möjligheten att bygga om R modellen så att man hade möjlighet att skjutsa. Kostade tydligen 11k:3freak

Men jävel va dyrt. Blir väl å köpa en orginal bakdel till som man kan såga av. Någon som har en orginal eller som har en färdigsågad som man kan köpa?
 
så du tror det räcker att bytta den då eller?, har du bytt cylindern på den här hojen förut?

Har inte bytt slavcylindern någon gång, när det läckte olja så var det motorolja som läckte. Mör i Södertälje bytte denna packbox vid 1500 mila servicen. Själva packboxen (0760091862 SHAFT SEAL RING 9X18X06 B-NBR) kostar inte mer än 26:-

Som du skrev i tidigare inlägg så finns det 3.e parts cylinder som ska vara mycket kraftigare som också kräver att man har den uppdaterade tryckstången (push rod). På din SD 05 så sitter redan den uppdaterade stången det var endast Adventure 05 som hade den gammla.

Nu kan jag inte garantera att det är motorolja som läcker på din, är det hydraulolja så är det nog slavcylindern som läcker.

Mange .. RC8 fett :) . Berätta gärna lite vad ni tycker om Rc8 ni som har en .. Såg en Orange Rc8 vråla förbi utanför lelles "rondellen e4 söderut" i lördags vid ca 12:30 tiden.
Någon härifrån ?

Har kört ca 70 mil med min RC8 nu och den blir bara bättre och bättre för varje gång jag kör den :-)

Det som kräver lite invänjning är känsligheten i gasen, viserligen så var SD känslig men RC8 är värre. Men å andra sidan så kan detta vara en fördel när det blir lite hårde körning.

Om 30 mil så sitter det ett Akra på plats :yoparty sen gäller det att få till lite färg på krashkåporna.
 
Last edited:
Nån som har ett komplett bakslyse (diod) till en R och sälja? Behöver ett till min skjutssadel. PM!
 
Har inte bytt slavcylindern någon gång, när det läckte olja så var det motorolja som läckte. Mör i Södertälje bytte denna packbox vid 1500 mila servicen. Själva packboxen (0760091862 SHAFT SEAL RING 9X18X06 B-NBR) kostar inte mer än 26:-

Som du skrev i tidigare inlägg så finns det 3.e parts cylinder som ska vara mycket kraftigare som också kräver att man har den uppdaterade tryckstången (push rod). På din SD 05 så sitter redan den uppdaterade stången det var endast Adventure 05 som hade den gammla.

Nu kan jag inte garantera att det är motorolja som läcker på din, är det hydraulolja så är det nog slavcylindern som läcker.

Okej, ska undersöka om det är olja elle hydralolja.. Sökte runt lite här i tråden och såg på sida 196 eller vad det va.. Att du då misstänkte slavcylindern, därför trodde jag den va bytt en gång..

Men om jag låsar den där cylindern nu så rinner all hydralolja ut va?, och är det skadligt att köra hojen nu om det läcker?.. borde väl inte va det så länge det finns olja i va..
 
Nä, hydraloljan rinner inte ut om du lossar på slavcylindern. Men du bör förstås inte dra in kopplingshandtaget medans du har slavcylindern loss.
 
Jag kollade åt andra hållet dvs möjligheten att bygga om R modellen så att man hade möjlighet att skjutsa. Kostade tydligen 11k:3freak

Ifall det inte är nån tungviktare du tänkte sätta bakpå så går det att ordna betydligt billigare än så. Köp ett par passagerarfotpinnar och en sockerbitssadel som man sätter på den befintliga bakdelen med sugkoppar - klart! :tummenupp
 
Tjena!.

Jag försöker få extended warranty på min SD-07.
Den inköptes 2007-04-14 och garantin går ut 2009-04-14.
Extended warranty kan tecknas till och med den 23 månaden, hur tolkar ni det?,
Jag talade med lellesmc i början på aprill och har mailat fram och tillbaka med dom den 3e aprill och frammåt, men det går inte att lägga till extended warranty på motorcykeln, jag har haft kontakt med ktm sverige men dom verkar inte kunna göra någonting åt problematiken heller, som dom tolkar det så är sista datumet för "till och med månad 23" 13/3 2009, som jag tolkar 13/3 2009 så är det endast "till månad 23".
Det verkar som att dom har interna tolkningsproblem när det gäller uttrycket "till och med månad 23", (så för er som vill teckna Extended warranty,, gör det innan månad 22 går ut )
Det skall ha gått ut brev till dom som äger ktm om extended warranty, men jag har inte fått något. snappade upp det via superduke.net :(
Riktigt surt är det då kopplingen pajjade i oktober -08, och det verkar inte vara så stabil konstruktion.

help pls :Bugar
 
Har också läst det där om garantin och blivit lite sugen (men aldrig fått något brev), det är ju ingen Honda vi åker runt på direkt :hihi Vad kostar det? 1år? 2år?
 
Har också läst det där om garantin och blivit lite sugen (men aldrig fått något brev), det är ju ingen Honda vi åker runt på direkt :hihi Vad kostar det? 1år? 2år?

Twin-Cylinders Price 12 months Price 24 months
Price Sweden SEK 1.805,69 SEK 3.592,50

Tillförlitlighet/försäkring, nej tyvärr ingen honda, men fan så mycket roligare :yoparty

jag skulle ta den direkt, om jag kunde :huvet , dom var bra mycket snabbare på att sälja mig hojjen än att teckna extra garanti :(
 
Sådär ja, nu har ett set Pilot Power 2CT inhandlats för 2998kr....nu skall bara lokale däckshandlaren övertygas om att lägga på dem på fälgarna för skälig ersättning.

Rollers MC hade hemma för 2998
Hojdäck skickar hem för några hundra kronor till
Lokala däckshandlaren för 500kr till
Mcdäck online ca 500kr dyrare
 
Okej, ska undersöka om det är olja elle hydralolja.. Sökte runt lite här i tråden och såg på sida 196 eller vad det va.. Att du då misstänkte slavcylindern, därför trodde jag den va bytt en gång..

Men om jag låsar den där cylindern nu så rinner all hydralolja ut va?, och är det skadligt att köra hojen nu om det läcker?.. borde väl inte va det så länge det finns olja i va..

Son Nicke skriver så rinner inte oljan ut om du lossar slavcylindern från motorn (2 skruvar). Om du däremot lossar slangen till cylindern så kommer hydrauloljan att rinna ut. Hydraulcylindern trycker mot en stång (Push rod) som i sin tur trycker på kopplingspallan så att lammelerna frigörs.
Denna stång tätas med en packbox, den jag beskrev i tidigare inlägg.

Det är absolut ingen fara att köra så länge det finns olja i motorn men jag misstänker att det läcker väldigt lite. Det gjorde det i alla fall för mig.
Var mest iriterande att det fuktade olja.....:huvet

Du behöver inte vara oroligt för kopplingsgreppet om du har lossas slavcylindern. Kulan som trycker på stången åker ut i yttre läget vilken innebär att kopplingsgreppet kommer vara stumt när cylindern är lossad :-)
 
Ifall det inte är nån tungviktare du tänkte sätta bakpå så går det att ordna betydligt billigare än så. Köp ett par passagerarfotpinnar och en sockerbitssadel som man sätter på den befintliga bakdelen med sugkoppar - klart! :tummenupp

Hmmm låter kanon:hihi
 
Nån som har läst/hört/sett NÅGOT om vad som händer med SD'n i framtiden? Venom? Med Streetfighter S och Tuono med V4'a känns det som att en strippad RC8-R vore på sin plats :drool Dock har jag inte ens sätt till ett löst rykte om vad som planeras..
 
Nu har jag klarat av premiärturen på min SD, jäkligt kallt så det blev bara en kortare tur genom stan och lite på motorvägen. Det verkar vara en galet rolig hoj... lite ryckig på första växeln på låga varv, verkligen en känsla av av "och på". Blir det bättre om man drevar om den?

I övrigt ska det bli spännande att vänja sig vid twinnen, jag är inte riktigt van vid så kraftig motorbroms... växlade ner lite för fort så högg det ordentligt, lite annat än R6'an =)

Jag ser verkligen fram emot sommaren!
 
Det blev en -08 på Johans MC:yoparty Kanonpris!! Tydligen var det ingen uppdatering till -09 så f-n att betala över 20k till för en årsmodell.

Torka av tanken lite extra, den har mitt dreggel på sig:D

Grattis till hojjen... din jävel:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top