Luvtröjans vara eller icke vara

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...då det var lite kallt att ta sig till Gelleråsen igår, och jag totalt förträngt att nya stället inte tillåter flera lager av kläder under, och jag hade enbart ett enda plagg som kunde vrängas utanpå det - jolåsåatte, en LUVTRÖJA! :D

Min husabergströja fick agera "värmare" - och jag hoppades mycket på den, den är ju tjock och mysig..

Myten om att det blir mindre kallt med en luvtröja kan dödas direkt, myth - fucking - busted. (punGt så de yngre begriper med)

...i hoppet att det helt enkelt var för kallt på vägen dit (det var ju i alla fall ett par plusgrader, som mest :crash ), och jag småfrös även hem, så togs den på under det obligatoriska transfett-intaget i Örebro (här var kvicksilvret i alla fall över 8 grader) - nänä, gjorde nada skillnad.
Odugligt, och huvan fladdrade apdrygt och fick pulas in under ryggsäcken illa kvickt. :D

Då det var jävligt myggfritt kan inte heller den tesen utvärderas (att stället hålls rent). :hihi

Inte kände jag mig tuffare heller, men det har väl med valet av tröja att göra, en husabergtröja ÄR ju stenhård, men få begriper det. :D
Diskutera på ba'!

/J

Klart det är varmare, men det finns ju grader i helvettet mé :hihi

En luvtröja funkar bara om du har rakad skalle och framstjärtformat skägg. Burger King lr McDonalds ?

En luvtröja funkar bara om du har rakad skalle och framstjärtformat skägg. Burger King lr McDonalds ?

Aj fan, jag har sporadisk skäggliknande växt i ansiktet...och inte har jag polerad huvudsvål heller. :crash

BK ellr donk - syftar du på transfettintaget så fick Max leverera (även om de inte står högt i kurs hos mig, pissnödigheten har ingen lag som det heter, så det blev stopp vid Eurostop, lagomt trött över att inte ha stannat några minuter tidigare och fått kvalitetsflott på PizzaHut istället :gnissla ).

/J

Men den viktigaste frågan lämnas obesvarad: Färgmatchade tröjan stället/hjälmen/hojen?

Om inte, så förstår jag din frustration.

Men den viktigaste frågan lämnas obesvarad: Färgmatchade tröjan stället/hjälmen/hojen?

Om inte, så förstår jag din frustration.

Inte ens lite! :gnissla Rött ställ, röd hoj - mörkblå tröja med gul text - jädrar så det skar sig.

Kan det vara det som ställde till det tror du? :va

/J

P.S. Hälsa Olle att han lär spaka eld på pastaraketen, det är fika i Torsång snart tror jag alldeles bestämt.

Herregud pöjk! Först kommer du ut ur skåpet och erkänner att du är Suring...
Å nu detta! :skrämd

What´s next? Har du rosa benvärmare på dig på bandagar oxå? :hoppskrat

Nä - Luvtröja...lägg ned!

Luvtröja slog vi väl fast redan i fjor i WT-tråden att det är bara knarkare, slödder, ungdomar som tror de är gangstawannabe, samt real WT som har...
Ja ensamstående tattoo-morsor oxå då! :D

Tag den av :vitlökochkorssmiley

Nu lär vi få fakta rätt, även fast du är Hallsting. :D

Jag trodde det fanns något vettigt med att bära detta plagg över stället (då det påpassligt nog var det enda som fanns tillhanda - och husabergtröja är så långt från WT att det inte går att hitta ord för det :rofl ), och trodde det hjälpte mot polarkylan igår - nu har jag löst denna gåta som förbryllat hojåkare under flera årtionden.

/J - lär greja någon vindjacka som passar utanpå race-suiten (med virgin knäpucks trots idogt kämpande igår, jag är så ute så jag vet knappt ut och in snart).

Sinne för estetik kallas det... vem vill se lönnfeta grabbar i ett för litet skinställ? Puckeln ska alltså inte sitta under bröstet.

Seså.. ut å köp luvtröjor nu.

Sinne för estetik kallas det... vem vill se lönnfeta grabbar i ett för litet skinställ? Puckeln ska alltså inte sitta under bröstet.

Seså.. ut å köp luvtröjor nu.

Blir man smalare av luvtröjor? :brinnerup Helvete...då löptränar jag helt i onödan...piss! .D

/J

Nu lär vi få fakta rätt, även fast du är Hallsting. :D

Jag trodde det fanns något vettigt med att bära detta plagg över stället (då det påpassligt nog var det enda som fanns tillhanda - och husabergtröja är så långt från WT att det inte går att hitta ord för det :rofl ), och trodde det hjälpte mot polarkylan igår - nu har jag löst denna gåta som förbryllat hojåkare under flera årtionden.

/J - lär greja någon vindjacka som passar utanpå race-suiten (med virgin knäpucks trots idogt kämpande igår, jag är så ute så jag vet knappt ut och in snart).

Ute är inne, inne är ute, fläsket brinner inne!

Rent teoretiskt skulle ju luvtröjor fungera som windbreakers...
Men det är i teorin det!
I praktiken blåser det rakt igenom.
Fan man ser en del som blåses upp som ballonger, töjs och sträcks i fartvinden så att de väl snarare är nättröjor...
Nä ska man ha en verklig lösning så är det nog som du säger: En riktig vindjacka.

Och det är därför jag brukar ha med regnställsjackan :tummenupp den löser ju även en annan inte obetydlig uppgift ;)
När den åker på, så kan man flina i mjugg bakom visiret åt huttrande luvtröjor... *evil* :hihi

Herregud pöjk! Först kommer du ut ur skåpet och erkänner att du är Suring...
Å nu detta! :skrämd

What´s next? Har du rosa benvärmare på dig på bandagar oxå? :hoppskrat

Nä - Luvtröja...lägg ned!

Luvtröja slog vi väl fast redan i fjor i WT-tråden att det är bara knarkare, slödder, ungdomar som tror de är gangstawannabe, samt real WT som har...
Ja ensamstående tattoo-morsor oxå då! :D

Tag den av :vitlökochkorssmiley

I så fall är det ju jäkligt många wt på SH eftersom så många beställer den berömda sh-tröjan. Och om det nu inte är för att ha när man kör hoj så är väl det hela ännu mer wt? Gå omkring med sh-hood på stan kanske inte är jättestiligt :hihi

Har ingen sh-tröja men likväl ofta andra tröjor över ställ och den enda praktiska anledningen, förutom lite värme när det är kallt, är att det finns dragkedjefickor på dem och jag har verkligen ingen förvaringsplats i stället. Annars får man väl erkänna att det är för att man gillar looken :rodnar

...den enda praktiska anledningen, förutom lite värme när det är kallt, är att det finns dragkedjefickor på dem och jag har verkligen ingen förvaringsplats i stället. Annars får man väl erkänna att det är för att man gillar looken :rodnar

Eh, varmare? :arsele I helvete heller. :D Jag känner mig närapå krÄNGt!!11 och klurar på vem man skall kräva på ersättning för sveda & värk, för den tjocka och vanligtvis mysiga husatröjan gjorde nada skillnad (diddly-fucking-squat som Leary skulle uttryckt det).

:fakta

Så kvarstår vissa fördelar med fickor, men nog är det felriktade posörtankar som lär ligga bakom det här underliga fenomenet. :hihi

/J

Så kvarstår vissa fördelar med fickor, men nog är det felriktade posörtankar som lär ligga bakom det här underliga fenomenet. :hihi

/J

Jo det är klart det är utseendet folk är ute efter utan att de erkänner det. De flesta hoods har ju inga dragkedjor på sidofickorna ändå och då blåser ju grejerna ur direkt.

Angående värmen så skyddar det nog i princip inget när man kör. Det är ju helt tvärtemot skalprincipen. Innan man kör och när man stannar odyl så känns det ändå gött att ha.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg