Ny hoj

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Hepp, då vart den inhandlad, en sprillans ny blå BWM R1200GS av 2008 års modell. Den stod leveransklar hos BMW i Göteborg, men eftersom jag beställde lite packväskor + larm och lite annat småkraffs får den stå hos handlaren tills nästa vecka när allt e monterat och klart. Skall ändå jobba hela helgen, så det kommer inte bli något kört.
Va tycker ni här, ett bra köp? Priset va något nersatt eftersom det va en av dom sista -08 dom hade.
Har letat efter en beggad 1200GS en längre tid, men varje gång det kommit ut en jag velat ha har den blivit såld fortare än en alkis säger "flaska", så det slutade med att jag köpte en helt ny istället.

I sommar ska det åkas mycke hoj... :)

Riktigt ball hoj. Har velat ha en sedan jag såg long way round.

Grattis! Hade själv en 1200GS, -06 som jag sålde hösten -07. Fattar än idag inte varför jag sålde den. Grymmaste hojen jag haft, alla kategorier! Någon gång skall jag ha en sån igen. Snyft..:(

Grattis!

Kör själv en 08 GS Adventure. Riktigt bra hoj som funkar till det mesta. Har själv kört riktigt långa turer med min, och den skämmer inte bort sig på grus heller, även om den kanske är i tyngsta laget om man vill köra riktigt fort.

Grattis!

Kör själv en 08 GS Adventure. Riktigt bra hoj som funkar till det mesta. Har själv kört riktigt långa turer med min, och den skämmer inte bort sig på grus heller, även om den kanske är i tyngsta laget om man vill köra riktigt fort.

Jag va inne på en Adventure först, men efter lite räknande kom jag fram till att den skulle bli alltför dyr. Det som talade för en Adventure va väl mest den större bränsletanken och att sitthöjden är 4 centimeter högre (är 193 lång). Tyvärr sprang priset iväg över 180k i det utförandet jag ville ha den, dock en -09... Va tycker du om 30L tanken? Hade det varit värt att ha en Adventure bara för den sakens skull? Kommer väl mest köra dags och helgturer här hemma i sverige, och kanske nån tur över till Norge och förhoppningsvis England/Skottland. Är ju inte direkt så att det är 40 mil mellan varje tankställe...

Jag kör ganska långt på hojen, med skjuts och massa packning. I somras körde vi ner till Marocko en vända, och året innan till Istanbul och tillbaka upp genom Östeuropa. Därför vill jag ha en hoj som lastar bra och som har stor tank och lite bättre väderskydd. Det är faktiskt väldigt skönt att kunna köra nästan 60 mil mellan stoppen, även om det självklart finns mackar överallt. Ska du mest köra "hemmavid" kommer du säkert bli grymt nöjd med din GS. Den är ju lite lättare också. Du kommer snart upptäcka hur användbar den är. Kanske låter lite klyschigt, men det är mer än en "vanlig" hoj. Du fattar snart :tummenupp

Jag va inne på en Adventure först, men efter lite räknande kom jag fram till att den skulle bli alltför dyr. Det som talade för en Adventure va väl mest den större bränsletanken och att sitthöjden är 4 centimeter högre (är 193 lång). Tyvärr sprang priset iväg över 180k i det utförandet jag ville ha den, dock en -09... Va tycker du om 30L tanken? Hade det varit värt att ha en Adventure bara för den sakens skull? Kommer väl mest köra dags och helgturer här hemma i sverige, och kanske nån tur över till Norge och förhoppningsvis England/Skottland. Är ju inte direkt så att det är 40 mil mellan varje tankställe...

Grattis! Du kommer säkert bli nöjd.
Valde också mellan den vanliga och Adv. Blev nästan samma pris om man valde till motorbågar och ekerhjul på en vanlig, så det blev en Adventure. Den stora tanken är väl inget måste för mig, men den innebär skönt vindskydd på höstturerna.

//F

Jag kör också A.varianten. Priset till trots så får man mycket extra fö pengarna. Bågar, cyl-skydd, extraljus och större tank som f.ö är på 34 liter.

Gs:n är en toppenhoj som definitivit kommer att göra dig nöjd, att den sen platsar bra på SH, eftersom den spöar det mesta på krokväg gör ju inte den sämre. Själv har man inga "chicken-stripes" på däcken med efter en riktig batalj i helgen.

Jag har som sagt A-modellen vilken är större och tyngre. Jag har varit i Kroatien med passagerare med min och i sommar österrike ensam.

Vilken extrautrustning har du på din?

Grattis!! Bara att börja bläddra i Touratechkatalogen då... Jag har mitt ex på dass, mycket bättre en Clas Ohlson! :tummenupp

Grattis!! Bara att börja bläddra i Touratechkatalogen då... Jag har mitt ex på dass, mycket bättre en Clas Ohlson! :tummenupp

Jo Touratech-katalogen har jag redan dreglat en hel del över. Hojen hade komfortpaket, köpte till larm och original packväskor och toppbox. Har lagt en beställning hos Touratech på en motorbåge (tycker deras verkar skydda bättre än BMWs då denna går bak över cylindrarna lite), en krachpuck till svingen (kanske onödigt, men jag är kroniskt allegisk mot allt vad repor heter), en platta att sätta på sidostödet för att göra avlastningsytan mot marken störe, samt en tankväska med kartfodral. Nåt mer ni anser att man inte kan va utan? Alminiumskydd att sätta över ventilkåpan?
Vad gäller bilder så får dessa tyvärr vänta tills jag hämtat ut den, glömde kameran hemma... :huvet Hoppas att hämta den på torsdag...

Hoppas det blir tid över till att köra lite BKK-kurser i sommar och gärna nån gruskurs oxå, e helt novis på grus tyvärr...

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!