Underställ. Merino vs ullfrotte?

Tja. Merino är ju ull om än en specifik typ av ull som kommer från Merinofår.
Det är med andra ord en viss skillnad mellan Merinoull och vanlig Ull men skillnaden är inte så enormt stor. Jag tror i vart fall inte att det motiverar den oftast ganska stora merkostnaden om det är frågan om att ha den under stället när man kör MC. Är det frågan om att gå till nordpolen kanske man bara vill ha det allra bästa men för hojköra så tycker jag inte att merkostnaden för Merino är riktigt motiverad.
Vanlig ullfrotté är riktigt bra på att transportera bort fukten och det är betydligt mindre risk att man ska börja lukta illa än det är med exempelvis vanliga underställ i syntet.

Woolpowers produkter innehåller ca 60-70% merinoull.

Företeget Woolpower hette tidigare Ullfrotté men bytte namn till Woolpower. Jag har för mig att det var för att namnet Woolpower var lättare att skydda än Ullfrotté.

Woolpowers produkter innehåller ca 60-70% merinoull.

Företeget Woolpower hette tidigare Ullfrotté men bytte namn till Woolpower. Jag har för mig att det var för att namnet Woolpower var lättare att skydda än Ullfrotté.

Japp. Det stämmer, Jag har faktiskt deras strumpor, mångdubbelt bättre än många specialstrumpor med otaliga syntetmaterial i och dom är ändå betydligt billigare.

*/ ?>
Back