Besikta med Akra titan helsystem?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Vad säger gubbarna? Är det besiktningsbart? Någon som provat?
Hojen är en GSXR 600 -05.
Det sitter ett "kryss" i mynningen på slipon:et för att slå sönder de värsta ljudvågorna i alla fall...

det ær nog upp till varje besiktningsman, jag besiktade med ett yoshi helsystem utan db-killer och han højde inte æns øgonbrynet nær han startade den, i værsta fall får du væll skruva tillbax orginalet en svæng och visa upp så han blir nøjd inge værre med det :)

Men måste man inte ha katalysatorn i alla fall? Då kan man ju köra med bara slipon om man har db-killer i eller annan ljuddämpning.

Hade Akra Racing helsystem i titan på min SP1...klarade dbkraven precis:tummenupp

Hmm, beror inte det på vilken årsmodell hojen har och om den är euro3 klassad eller va f..n det nu heter?

Det är avgaskrav när hojen säljs/tillverkas men ännu inga krav på vad hojen släpper ut när den väl används.

Dock tror jag inte att du får plocka bort kat och så på ett heltypat fordon, men om katen är defekt så kan du inte åka på det.

Besiktigade min R6 årsm. 00 med akra helsystem förra året utan problems.
Och den låter :kulspruta

Hade en hoj som besiktigade samtidigt som mig, 6April..
Han hade andra pipor men fick inte igenom den. han hade 102dB och enligt papprena skulle den ligga på 91dB o sen 5dB som BP "bjuder" på. Så 96dB var max han kunde ha....

Det känns som att det har blivit tuffare nu än tidigare. Klart, sen beror det väl med på vem som besiktigar o dagshumöret....

Akra ger väl sällan eller aldrig för högt ljud för besiktning? Dom låter mer bra än högt, till skillnad från vissa andra system...:tungan

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...