Chevavan som Racebuss

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Hur funkar det??
soppa/mil,,,hur mycke får man in

har idag en stor race släpvagn men tänkte kolla om det finns nån som vill byta.

Vad ska man kolla efter för fel?

Jag hade en -88a med 350TBI och 700a låda, den körde jag på ungefär 1,2l/mil fullastad. Men då var det inga 120km/h vi pratar om utan ungefär 90km/h... börjar man köra fortare vill den gärna ha lite mer bränsle. Hade inga större bekymmer med den, en trasig generator och lite läckande ventiltätningar, annars gick den som en klocka. :tummenupp

Som ovanstående säger, och sen kan du nog räkna med mellan 1,5 och 2 L/mil vid blandad körning beroende på hur hårt du kör och sådär:) Min har stått still ganska länge nu eftersom den är obesiktigad, men den startar fortfarande troget om man laddar batteriet nån gång emellanåt:tummenupp Kanonbil om du frågar mig, stor och manlig med det rätta motorljudet och den rätta karaktären och dessutom är den så bekväm att köra och åka i så det finns bara inte:D Bara å tjöp:tummenupp

Som ovanstående säger, och sen kan du nog räkna med mellan 1,5 och 2 L/mil vid blandad körning beroende på hur hårt du kör och sådär:) Min har stått still ganska länge nu eftersom den är obesiktigad, men den startar fortfarande troget om man laddar batteriet nån gång emellanåt:tummenupp Kanonbil om du frågar mig, stor och manlig med det rätta motorljudet och den rätta karaktären och dessutom är den så bekväm att köra och åka i så det finns bara inte:D Bara å tjöp:tummenupp
Räknar man på att dom är riktigt billiga i inköp blir det ju lättare att leva med soppakostnaden. :D Dom är ju även väldigt lättmeckade och reservdelar finns i drivor... Sen är dom ju som sagt riktigt bekväma att köra. :tummenupp

Grejen är att se dom som en motoriserad släpvagn.

Man använder den helt enkelt dom gånger man annars skulle ha dragit en släpvagn, all annan tid står den parkerad där släpvagnen skulle ha stått.

Folk som börjar använda dom som "andrabil" ruinerar sig på soppa.

Men dom drar inte blodigt mycket om man jämför med en personbil med en motsvarande stor kåpsläp efter, dom gånger man har det behovet.

Grejen är att se dom som en motoriserad släpvagn.

Man använder den helt enkelt dom gånger man annars skulle ha dragit en släpvagn, all annan tid står den parkerad där släpvagnen skulle ha stått.

Folk som börjar använda dom som "andrabil" ruinerar sig på soppa.

Men dom drar inte blodigt mycket om man jämför med en personbil med en motsvarande stor kåpsläp efter, dom gånger man har det behovet.
Inte vet jag om det är sååå farligt... jag hade min van som förstabil när jag var student, så nog funkar det. Har man flera mil till arbetet som man måste köra varje dag är det väl inget optimalt val, men kör man inte så mycket så funkar ju att ha en bil med V8a som förstabil :D

min 93a hightop drog ca 1,5 liter/milen om jag höll mej under 90 kmt o inga snabba omkörningar, lite fart + några kickdowns så stod bensingubben o hälsade mej välkommen till macken med ett :hihi

Sen kan man bara hiva in ett par trädgårdsstolar så har man plats med nästan hur många som helst.

Lastat släp och en xc70 ex polisbil framför så vill den också ha 1,5/mil så soppan är inte så farligt och som nån skrev så ska jag ha den som motoriserad släp vagn

min 93a hightop drog ca 1,5 liter/milen om jag höll mej under 90 kmt o inga snabba omkörningar, lite fart + några kickdowns så stod bensingubben o hälsade mej välkommen till macken med ett :hihi

Min cheva står bara och skäms på garageuppfarten, men förra året användes den flitigt.

Finns en fördel med dessa bilar med riktig motor. Min van drar 1.3l/mil när man kör bilen tom. När man har vanen fullastad med grejer drar den forfarande 1.3l/mil. När man har vanen fullastad med grejer och sedan stort bilsläp bakom med 6-8 hojar på så drar den... ja just det 1.3l/mil. :tummenupp

Kolla framvagnen. Servon gör det lätt att ratta den.."tyvärr" även stillastående.

Elsystemet!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...