R1 och R6-tråden!

Hämtade hojen från service ikväll! Och som om inte det var kul nog, så berättade mecken att min hoj var en av de fräschaste 99or han sett! :yoparty

Min gamla moppe är fin den! :tummenupp

Måste nog säga att X-up är nog den bästa know-it-all-Yamaha-ägaren vi har på detta forum...han vet nog tamejfanken allt man vill veta om R1..killen är född på en retta....*lyfter på hatten*

Är det någon som har ett par täckbrickor (miniblinkers, fram) som de inte har nytta av och vill sälja eller något? Pm:a

Måste nog säga att X-up är nog den bästa know-it-all-Yamaha-ägaren vi har på detta forum...han vet nog tamejfanken allt man vill veta om R1..killen är född på en retta....*lyfter på hatten*

Wo ho ho! Tack för de vänliga orden:rodnar
Jag är bara glad om jag kan hjälpa till när någon har en fråga eller undrar något allmänt.

Hoppas bara att ingen uppfattar mig som en besserwisse som tror sig veta allt. För så är det verkligen inte. Långt ifrån.:)

Tack alla ni för era vänliga kommentarer, det värmer!:krama

Inatt försökte några fittor stjäla min R1a, dom har slagit sönder tändningslåset å hela styrkronan bl. annat.....Brorsans R1a är borta, samt 2 andra hojar i garaget är sönderslagna.
Brorsans hoj är en Yamaha yzfR1 -00, blå, reg.nr RGJ.433.
Stulen i slätta, Falun natten till den 9/4
Ring om ni vet nått 070-6750498 mitt nr.
Ni som slog sönder min hoj, tack för att ni har förstört min vår, ni är dödens.

Vilka j-la as! Det borde vara skottpengar på sådana där. :mad:
Vi håller ögon och öron öppna efter RGJ.

Hoppas att du har en schysst försäkring, så det inte kostar skjortan & halva slipsen att reparera... Och att du kan få den fixad snabbt, nu när det börjar bli säsong och allt.

(Får man skriva på ett yamaha-forum när man åker gixxer? Men jag kanske kan få dispens? Maken är på väg att köpa en retta, så jag är ute och sonderar terrängen lite... :) )

Wo ho ho! Tack för de vänliga orden:rodnar
Jag är bara glad om jag kan hjälpa till när någon har en fråga eller undrar något allmänt.

Hoppas bara att ingen uppfattar mig som en besserwisse som tror sig veta allt. För så är det verkligen inte. Långt ifrån.:)

Tack alla ni för era vänliga kommentarer, det värmer!:krama

... även ödmjuk :yoparty

X-up är värd sin vikt i guld. :Bugar

edit: Det lät bililgt när jag tänker efter, för så jäkla dyrt är inte guld ändå. Men du förstår vart jag vill komma :rofl

Last edited:
Håller med om X-up du är mannen som gäller angående R1.
Besserwisser...no no tvärtom trevlig och korrekt:tummenupp

Fan va alla verkar ha gått på å kärat ner sig :hihi
Men jag måste nog erkänna att jag får ställa mig till skaran, han hade ju faktiskt rätt ang kompisen r6:a

Batteriet är megakänsligt för minsta effektföörlust. Jag tippar på att det ändå är batteriet som har gett upp. Kan han inte prova med ditt eller någon annan polares batteri?

Provade ett annat batteri, stod honda på den, men det funkade så fint ändå :krama

Lova att inte säga nåt men han är Yamaha nörd ner i tofflorna, tur han har en hård chey annars hade nog hon fått byta namn till Yamaha.

//Dukar och flyr fältet :D

Blir kanske helt jävla idiot förklarad, men då bjuder jag på den.

Har en R6 -05 och undrar vad det är för röd lampa som blinkar vid varvräknaren när den är avstängd ?

immobolizern... dioden

Till dig som frågade efter motoGP stuk på avgaset så kommer det i repris här...
[YOUTUBE-ID]x0jd4qKGNpk[/YOUTUBE-ID]

Nått i den stilen? Racefit growler

Last edited:
Japp funkar som på en bil. Mcn läser av koden i nyckeln och stämmer den startar hojjen.....

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026