TL-tråden - v2 !

BTW

I dag såg (och pillade lite på) en gul TLR -99 i mint condition. ca 600 mil på mätaren!! :) Så jäkla fräsch!! Skulle lätt kunna tävla med Freddes i renlighet.! :lol
(Står hos Johan)

Någon som surfar här??

Rätt kul att mc verkstaden frågar mig om tips på TL jobb när jag är i butiken.
Och, jag var ju tvungen att dubbell kolla med Robban, för säkerhet skull. :)

:hej
 
Någon som har nått hett tips eller bra att tänka på när man återmonterar bakhjulet på hojen? Plocka väck det va ju inga bekymmer..
 
Va fan, bor du i skåne nu??

Allt är relativt. :hihi

Någon som har nått hett tips eller bra att tänka på när man återmonterar bakhjulet på hojen? Plocka väck det va ju inga bekymmer..
Om du inte gjort det, vänd axeln så att du har muttern på höger sida. Det minskar effekten att kedjan spänns när du drar åt axeln.

Annars är det väl bara att sätta dit...
 
Last edited:
....vänd axeln så att du har muttern på höger sida. Det minskar effekten att kedjan spänns när du drar åt axeln.

Annars är det väl bara att sätta dit...

Varför i hela friden har jag inte kommit på det, fenomenet har retat gallfeber på mig i åratal. Den variant jag kört är att hålla spärrhandtaget i linje med svingen. På så sätt så drar man inte framåt/bakåt utan uppåt/nedåt vilket också minskar den där förargliga spänningen något.
 
Varför i hela friden har jag inte kommit på det, fenomenet har retat gallfeber på mig i åratal. Den variant jag kört är att hålla spärrhandtaget i linje med svingen. På så sätt så drar man inte framåt/bakåt utan uppåt/nedåt vilket också minskar den där förargliga spänningen något.

Tja, en bättre fråga är väll varför Suzukis ingenjörer inte kommit på det ännu...
Med tanke på att t.ex Honda haft det så i rätt många år...
(I alla fall har jag det så på min Honda)

:hej
 
Tja
Jag tänkte montera min nya GIpro imorgon.Finns det nån vänlig själ som kan sätte in en bild på gps:en så jag vet vart jag ska koppla in den.Jag HAR letat på forumet men inget hittat!!!

M V H Tomas
 
Fel på fläkten

Hej alla glada!

Är inte nybliven tls-ägare (har haft den sen 2005), men har varit passiv åskådare vid behov i denna fantastiska tråd...

Det börjar minst sagt bli dags att få igång Beauty...

I somras blev det (ännu en) tur till Norge, denna gång med ett mindre missöde. Råkade hamna i ringleden runt Trondheim (+32 och en djävulskt massa trafiklysen...), fläkten vägrade starta och tempen fortsatte klättra. Slutade med att templampan började lysa rött och det blev en panik-parkering på en trottoar... Efter lite eftertanke vet jag inte om jag någonsin hört att fläkten startat (kör uteslutande landsvägkörning).

Hur felsöker man enklast? Och vad brukar paja? Har inte fått någon felkod. Kan man mata fläkten direkt med 12V?

Tacksam för svar!
 
Är det någon som har tips på alternativ placering av styrdämparen?

Jag har infästningen för Rental styret där hålet för orgonaldämparen är.
GSXR har väll dämparen frampå. Går det att använda sig av det?

MVH.
 
Så där ja. Nu är rettan såld och min tanke var att skaffa en Tiller. Men nu när man sitter här med cach på fickan så finns det inte så många hojar + att snåltarmen börjar viska mig i örat!! Så jag funderar på om det "räcker" med en Tls med helkåpa. Vad säger ni som kört båda modellerna? satsa vidare och vänta tills rätt R dyker upp eller gå på en S som det finns lite fler i utbud?
 
Så där ja. Nu är rettan såld och min tanke var att skaffa en Tiller. Men nu när man sitter här med cach på fickan så finns det inte så många hojar + att snåltarmen börjar viska mig i örat!! Så jag funderar på om det "räcker" med en Tls med helkåpa. Vad säger ni som kört båda modellerna? satsa vidare och vänta tills rätt R dyker upp eller gå på en S som det finns lite fler i utbud?

R är för pojkar :arsele

S är för män :tummenupp
 
Finns en tråd som heter "Ditt mest pinsamma hojminne" eller något liknande.
Men jag tror att jag håller dagens pinsamhet lite mer internt och läggar ut den till allmän skadeglädje till ER TL-bröder.

Fick kalla fötter gällande Biltemas bromsbelägg så jag åket iväg och köpte Premiers idag istället. Monterade på beläggen och det fungerade fin-fint.
Snurrade hjulet ett otal ggr och provbromsade lite med hojen på depåstödet (fram). Skulle just släcka ner i garaget och lägga ner verktygen för dagen och drog till en sista gång med handen och spann framhjulet - ett HALVT varv :skrämd . Ett problem - jag hade redan satt på skivlåset :rodnar
Jodå, skivan fick en törn så i ren vredesmod satte jag mig i bilen, farthållaren på 100-mycket och iväg till handlaren igen.
Summa kardemumma så blev väl resultat bra. Nu har jag ju nya skivor på både vä o hö sida. Drog ju den andra ungefär på samma sätt redan i höstas :dummer
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top