KTM 690 Smc 2008

verkar vara en fräck lösning, undrar bara var han gjort av all elektronik och batteri. Är väldigt tajt på hojen oginal, kan fan inte äns lägga låset där. undrar om det blir mer effekt med optiflow än med öppnat luftfilter.

Tror nog att du inte riktigt ser hur filtret sitter.
Filtret sitter framåt på hojen, ca 1dm ovanför toppen. Så man drar det framåt ej bakåt så batteriet m,m berörs inte av denna ombyggnad. Däremot får man mera plats över till annat när man tar bort den gigantiska luftburken.

Jo det bör ju bli mera hk med öppet filter om man kollar på Volts resultat.
Var det 3hk utanluftburken, så tar man bort den så blir det mera hk.
 
:Bugar
Vissa snackar om luftfilter, olika mappningar, tuneboy osv.
Vi snackar bling-bling:D :D

Jo det ska vara lite bling bling =) Snyggt & rent :)


Play_mad: Vi får ta filma nästa gång vi tar en sån jävla bus runda som sist.
 
Last edited:
He he jo får Hk kan man inte få nog av likaså bling bling av någon anledning, ev impar de på nån fjortis! :D
 
Det finns en galen fransman som byggt om sin 690 rätt rejält med annat sprut som har dubbla injektorer osv. Han tror jag snackade om bortåt 90 i motorn.

Det hade varit festligt men kräver nog endel uträkningar,ombygge,kanske till o med eget byggt avgassystem för att harmonera med övriga ingrepp.

Ingen länk osv till källan?

Hur många fler hk/vrid kan ett sådan kit ge? har någon provat?
//Henkan

Hade varit kul men 1100 euro ca om man väljer det dyraste kitet bär ju lite respekt med sig nu när euron inte är spec billigt.
Hade oxå varit kul om man haft nån sponsor eller extra knäck sidan om kneget så man kunde kostat på sig lite extra då o då.
 
Last edited:
det kan du skriva upp mannen att vi ska,måste bara få med mig friska batterier nästa gång......faaaan va det va balt med bus på motard
 
Okej inga tjystopp där, skönt för dig. Min kan helt plötsligt dö i en korsning, inte så kul när man kör i trafiken. Ska lämna in den så får dom kolla upp vad det kan vara. Nått med tändningen känns det som.


Jag har kollat lite på Tuneboy, vad jag har förstått så kan man göra mera fin inställningar än med tex Pc.


Nu när jag håller på att ta bort luftburken så fick jag lite att tänka på och det är ju vevhusventilationen.
Någon här som har koll hur den är dragen? Det går ju en slang till högersida och en på vänster sida.

Om man kollar här på sid 11 : http://www.karlstrommotor.se/undersidor/PDF/KTMLC4/MOTOR690E2008.pdf
Så är det nått som heter sas ventil, samma sak här. Någon som har koll på vad den gör? Så på vänster sida sitter en slang som går till sas ventilen, slangen som går in på höger sidan bör ju då vara vevhusventen?


Ojoj många ? men kanske någon har lite koll :)

Har me problem med att min dör i typ korsningar, smygkörning innan rödljus å ska precis gasa iväg så dör skiten å blir toksvår att starta igen... störigt, men vet i fan vad som e' fel..
 
Jag hade oxå problem med att den stanna lite som den ville. Precis som drufus beskriver...Men efter mappningen är det borta. Har inte stannat en gång nu.
 
Jag hade oxå problem med att den stanna lite som den ville. Precis som drufus beskriver...Men efter mappningen är det borta. Har inte stannat en gång nu.

Märkligt, min började strula efter acramappen.
 
Märkligt, min började strula efter acramappen.
Min gör likadant ibland.. Precis när man ska köra iväg så missar den och dör.
Men idag dog den fullständigt.. Startmotorn drar inte överhuvudtaget så det blev bärgare hem. Tur att man har en ny hoj med assistans.

Någon som har skrivit upp hur kablarna ska sitta om man vill sätta tillbaks dem efter att man testat trixet med växelstrypningen? Har lyckats vela bort lappen och vill gärna ha dem på plats när jag lämnar in hojen för felsökning. Inte för att det ska ha med det att göra men det ser bättre ut.
 
Min gör likadant ibland.. Precis när man ska köra iväg så missar den och dör.
Men idag dog den fullständigt.. Startmotorn drar inte överhuvudtaget så det blev bärgare hem. Tur att man har en ny hoj med assistans.

Någon som har skrivit upp hur kablarna ska sitta om man vill sätta tillbaks dem efter att man testat trixet med växelstrypningen? Har lyckats vela bort lappen och vill gärna ha dem på plats när jag lämnar in hojen för felsökning. Inte för att det ska ha med det att göra men det ser bättre ut.


Låter som att den inte har tillräckligt med ström, var det första turen med dåligt batteri? Kanske bara är att ha batteriet på laddning.

Har fått dit nytt insug nu. Är inte riktigt färdig, någon till slangklämma och någon mera permanent lösning för att stadga upp röret. Har inte hunnit provköra än men kanske idag eller imorgon.
Någon som vet nått bra ställe att köpa Kn filter på?

27015198.jpg
[/url][/IMG]
27015199.jpg
[/url][/IMG]
27015200.jpg
[/url][/IMG]
 
Last edited:
Låter som att den inte har tillräckligt med ström, var det första turen med dåligt batteri? Kanske bara är att ha batteriet på laddning.

Har fått dit nytt insug nu. Är inte riktigt färdig, någon till slangklämma och någon mera permanent lösning för att stadga upp röret. Har inte hunnit provköra än men kanske idag eller imorgon.
Någon som vet nått bra ställe att köpa Kn filter på?

27015198.jpg
[/url][/IMG]
27015199.jpg
[/url][/IMG]
27015200.jpg
[/url][/IMG]

Ser riktigt bra ut:tummenupp Närmaste handlare är väl Micro
 
Köpa begagnad KTM 690 SMC

Tjena grabbar..

Är på gång att köpa en begagnad KTM 690 SMC 2008.

Vad bör man kolla vid köpet? Läst att det funnits barnsjukdomar på en del exemplar. Hur är det med fabriksgaranti?

Tacksam för tips...
 
Låter som att den inte har tillräckligt med ström, var det första turen med dåligt batteri? Kanske bara är att ha batteriet på laddning.

Tvivlar på det, men jag har satt den på laddning för att testa.
Jag har kört många vändor i år utan problem. Funkade klockrent hela dagen igår. Aldrig någon tvekan eller så. Så om det skulle vara dåligt batteri så beror det i så fall på dålig laddning.
 
tjenare.

undrar om det är stor skillnad att köra orginal på sin 690 smc
eller om man sätter dit akkra slip on och mappar om den
gör de mycke på effekten? tycker hojjen är lite trött orginal.
 
tjenare.

undrar om det är stor skillnad att köra orginal på sin 690 smc
eller om man sätter dit akkra slip on och mappar om den
gör de mycke på effekten? tycker hojjen är lite trött orginal.

dreva om skiten också 1 kugg ner fram brukar många köra har själv kuggat upp 4 bak o de blir en väldig skillnad kanske inte e samma utväxling på sm o smc dock...
 
tjenare.

undrar om det är stor skillnad att köra orginal på sin 690 smc
eller om man sätter dit akkra slip on och mappar om den
gör de mycke på effekten? tycker hojjen är lite trött orginal.

tyckte helt ärligt de gjorde mer o öppna luftburken än va akrat gjorde men skumma lite i tråden de står rätt mycke matnyttigt=)
helt klart fränare ljud med akra dock o du bör mappa den om du slänger på ett för den går rätt tunt i bränsleblandningen org

har problem med mig insugs tempgivare eller va de heter. har haft den inlämnad flera ggr sista gången mappa dom om den o den höll sig släckt resten av förra året men nu lyser den igen:huvet
nån som förstår, har koll eller upplevt samma problem?
 
dreva om skiten också 1 kugg ner fram brukar många köra har själv kuggat upp 4 bak o de blir en väldig skillnad kanske inte e samma utväxling på sm o smc dock...

Har åsså funderar på att dreva om den. va har du för drev på din?

tyckte helt ärligt de gjorde mer o öppna luftburken än va akrat gjorde men skumma lite i tråden de står rätt mycke matnyttigt=)
helt klart fränare ljud med akra dock o du bör mappa den om du slänger på ett för den går rätt tunt i bränsleblandningen org

har problem med mig insugs tempgivare eller va de heter. har haft den inlämnad flera ggr sista gången mappa dom om den o den höll sig släckt resten av förra året men nu lyser den igen:huvet
nån som förstår, har koll eller upplevt samma problem?

har öppnat luftburken ca 2 gånger 3 cm. blev mycke häftigare ljud. hur mycka har du öppnat din? täknkte slänga på akkra sen när den ska in på service blir som sagt lite fräckare ljud då.
 
Last edited:
Har åsså funderar på att dreva om den. va har du för drev på din

har öppnat luftburken ca 2 gånger 3 cm. blev mycke häftigare ljud. hur mycka har du öppnat din? täknkte slänga på akkra sen när den ska in på service blir som sagt lite fräckare ljud då.

Orginaldrev är 16 har jag för mig
 
jag har kapat snorkeln o sidorna där folk gör gälar har jag kapat bort helt

men nu blir de VÄLDIGT repetativt. kolla i början på tråden. de står jättemycke om de här.

o har du inte läst i tråden så e den rätt kul o glo igenom håller på o betar av själv nu o har hittat massa ball grejer.

har ju inte vatt här på länge så jag sitter på sidan 70:yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back
Top