Lacka om tank utan färg?!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
japp... Vill byta färg på min tank eftersom jag har dubbla kåpset men bara en tank.... Har funderat på en bagster eller om man kan stripa (dekala) hela tanken.... Någon som vet eller har fler tips!

Vill ju kunna återställa den någorlunda enkelt i framtiden vid ev försäljning men kommer att vara i färg nummer 2 nu ett tag....

Hur kan man göra?!:confused:

Tacksam för svar!

Köp en extra tank o lacka den istället , polidom har kanske till din hoj
http://www.polidom.se/

Såg nu att dem inte hade till din hoj :$ men finns säkert på annan sida...

Last edited:
Bagster låter iofs som en bra idé. Det är attans bra väskor också.

En reklamfirma i Gävle bytte färg på en av våra firmabilar med plastfilm,
vet du inte om det, syns det inte.
Jag har sett flera exempel på bilar som ser jävligt bra ut.
Sen är det bara att riva bort när man säljer.

på väldigt många taxibilar gör man så som föregående talare nämde. funkar kals o skyddar bilens lack till försäljning

men vem gör sånt då? pratade med en firma som sätter dekaler här i uppsala men han kunde inte hjälpa mig, "den är för rund" sa han bara....?!

men vem gör sånt då? pratade med en firma som sätter dekaler här i uppsala men han kunde inte hjälpa mig, "den är för rund" sa han bara....?!

Köp film av honom och klistra den själv.. Det är inte så märkvärdigt.
Töj och sträck filmen kall och när du kommer till gränsen när det känns som att det inte går att få den bra längre så värmer du på den och fortsätter.:tummenupp

Jag tror han vet vad han pratar om!

Jag skulle själv inte vilja försöka töja en film över en yta som kröker åt alla håll.

Det skulle teoretiskt gå att lösa genom att skära flikar i filmen, men dom skarvarna SYNS.

det finns väl tankkåpor o köpa ,, en kåpa som du trär över original tank. enkelt o smidigt

Jag tror han vet vad han pratar om!

Jag skulle själv inte vilja försöka töja en film över en yta som kröker åt alla håll.

Det skulle teoretiskt gå att lösa genom att skära flikar i filmen, men dom skarvarna SYNS.

Precis, det gör dom. När fardgubben byggde om Karlstads travbil så hade dom köpt in den svart. Men eftersom Agria sponsrar dessa bilar vill dom ha bakgrunden vit och då la dom vit film över bilen.
Det är inte vackert om man synar skarvarna, men på lite avstånd syns det inte.
Det är nog också svårt att få glans i filmen och det lär garanterat synas på en mc-tank.

Köp en begagnad tank och lacka om är mitt tips!

De duktiga killarna på Apelsinlänets inköpare var på ett ställe och doppade delar i kamoflagelack.
Lite Kalle Anka på hjulaftonkänsla.
http://www.youtube.com/watch?v=ofILoeRkE48
Kändes som om man skulle kunna spola bort "lacken" med vattenslangen när man tröttnat.

Allvarligt så tyckte jag att det verkade vara "flytande dekaler".
Vet inte om det går att ordna i Sverige.
Jag skulle skaffat en extratank och lackat.

Det går att klä in tanken med vinylfolie, dock inte i ett stycke. På en SP1-tank borde du kunna komma undan med fyra-fem bitar. Lägg skarvarna där plåten "byter håll" så syns dom minst. Syns gör det på nära håll, men tre meter ifrån ser det okej ut.

Materialet i sig är inte så dyrt, så det är bara att köpa ett par kvadratmeter i önskad färg och börja testa. Blir det inte bra så river du av och börjar om. En normalhändig människa lär sig det där rätt fort. Seså, spring och köp!

Mån krympvarriant då som man lägger som en loska på tanken och värmer med pistol.

Blir till att åka till några reklamfirmor och fråga vad man kan göra, nån måste ju kunna.... Ska fråga om vinylfolie då oxå!

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back