Får man skjutsa på en SXV?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Nu tar vårkänslorna över och jag vill nog byta hoj!
Mina tankar går genast mot det värsta och jag är sugen på en SXV 550.

Jag har ett vagt minne av att jag sett någon sån med skjutspinnar.

Är det någon som vet om dom är reggade för passagerare så det bara är att montera pinnar, eller måste jag regga om?
 
Från -07 så skickar dom med skjutspinnar men är bara reggad för 1. Fast du får ha en max last på 175.......
 
Från -07 så skickar dom med skjutspinnar men är bara reggad för 1. Fast du får ha en max last på 175.......


Jag sökte på transportstyrelsen och hittade "Antal passagerare 1" på en SXV 550 -07.

Det borde väl ändå inte vara föraren som dom menar?
 
Från -07 så skickar dom med skjutspinnar men är bara reggad för 1. Fast du får ha en max last på 175.......

I mitt regpapper på min -08 står det (antal sittplater inkl förarplats) = 2

Till min -08 fick jag inte med några passagerarpinnar men till -07an fick jag det.:gnissla
 
Dom kan väl ändå inte kalla föraren för passagerare?

Det verkar ju helskumt.
 

Bifogat

  • spec.JPG
    spec.JPG
    28.5 KB · Visningar: 65
Oavsett vad det står på regbeviset så vet inte den genomsnittlige trafikpolisenmer än dig, står det antal passagerare 1 så är det ju en passagerare, inte en förare, eller hur?

Min bil får har fyra passagerare, jag har fem bältade sittplatser om man räknar förarplatsen, alltså förutsätter jag att jag får ha ytterligare 4 personer i bilen?

Dessutom kommer du ju knappast att köra konstant med passagerare, för då skulle du ha valt en annan cykel från början, så vad är risken att bli stoppad den gången?
 
Oavsett vad det står på regbeviset så vet inte den genomsnittlige trafikpolisenmer än dig, står det antal passagerare 1 så är det ju en passagerare, inte en förare, eller hur?

Min bil får har fyra passagerare, jag har fem bältade sittplatser om man räknar förarplatsen, alltså förutsätter jag att jag får ha ytterligare 4 personer i bilen?

Dessutom kommer du ju knappast att köra konstant med passagerare, för då skulle du ha valt en annan cykel från början, så vad är risken att bli stoppad den gången?


Jag tror att dom menar 1 passagerare och 1 förare.
Vanligtvis brukar man väl inte ens kolla regbeviset om man köper en hoj med skjutspinnar?

Ne jag köper hojen för att kunna skjutsa om jag måste. Det är inge vidare spännande att skjutsa på en motard.
 
Jag tror att dom menar 1 passagerare och 1 förare.
Vanligtvis brukar man väl inte ens kolla regbeviset om man köper en hoj med skjutspinnar?

Ne jag köper hojen för att kunna skjutsa om jag måste. Det är inge vidare spännande att skjutsa på en motard.

Har ett par skjutspinnar liggandes för en billig penning!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top