Mathias84
Ny medlem
CatCam [bilder+uppdatering]
Så här gick det till
Fick hem aluminiumbiten från england för att fästa kameran på tanken. Den var lite tråkig och kameran satt helt oskyddad för väder och vind. Så jag tänkte, hur skall man skydda den? En strumpa, en tankväska eller något annat. Efter ett besök på Toys r us så var skyddet inhandlat. Med sax, nål och tråd, ett plastlock och resårband och en hel del trix o fix så var idén förverkligad
Nedan följer bildbevis:
Ingredienser: Kamera/tank-fäste, videokamera och katt (lejon!?)
Operationen inleds
In med dig
Färdig
Eftersom det kom lite hår ivägen för linsen så fick jag modda dit ett litet hårskydd
Tack för mig, hoppas ni gillar den
UPPDATERING!
Efter att varit ute och testat och sedan tankat filmen till datorn såg jag att det var vibrationer. Mellan 4k till 6k varv/min så skakar hojen så pass att kameran inte kan fokusera eller för den delen registrera något vettigt alls. Det blir skit helt enkelt
Men både över och under dessa varvtal så är bilden klockers! Så nu har jag fixat ihop ngt som jag hoppas löser mina vibrationsproblem, se bilder nedan.
Jag återkommer med en liten filmsnutt när jag testat den
Denna skall sedan in i magen på katten
Så här gick det till
Fick hem aluminiumbiten från england för att fästa kameran på tanken. Den var lite tråkig och kameran satt helt oskyddad för väder och vind. Så jag tänkte, hur skall man skydda den? En strumpa, en tankväska eller något annat. Efter ett besök på Toys r us så var skyddet inhandlat. Med sax, nål och tråd, ett plastlock och resårband och en hel del trix o fix så var idén förverkligad
Nedan följer bildbevis:
Ingredienser: Kamera/tank-fäste, videokamera och katt (lejon!?)
Operationen inleds
In med dig
Färdig
Eftersom det kom lite hår ivägen för linsen så fick jag modda dit ett litet hårskydd
Tack för mig, hoppas ni gillar den

UPPDATERING!
Efter att varit ute och testat och sedan tankat filmen till datorn såg jag att det var vibrationer. Mellan 4k till 6k varv/min så skakar hojen så pass att kameran inte kan fokusera eller för den delen registrera något vettigt alls. Det blir skit helt enkelt
Jag återkommer med en liten filmsnutt när jag testat den
Denna skall sedan in i magen på katten
Last edited: