Slutåkt på sporthoj

  • Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Nu lägger jag ned det här med livsfarliga sporthojar, och börjar ett nytt liv som cruiser... Det känns säkrare!
 

Bifogat

  • PA på sin HD.jpg
    PA på sin HD.jpg
    213.1 KB · Visningar: 549
En Hardly Driving... :va
Ja, du verkar gilla ditt garage.:D
 
Varför inte,jag skulle också vilja ha en HD. Jag vet inte till vad men bara för o ha en:D för o täcka in alla områden borde väl alla mcåkare äga en glidare en sporthoj en offrod en motard en cross/enduro en moppe har jag glömt något:D
 
April april din hd-lipsill

Om du tar bort kåpan å väskorna ser den ju ut som min speed triple :hihi
Kan inte du sätta turbo på den förresten?

Jag tar en 32-årig Rosebank i whiskybaren på Birka Paradise åt dig ikväll :fyllisar
 
heh, förutom räserstövlarna så passar du oroväckande bra på den där mutterspridaren...:fyllisar :rofl
 
April April alla dumma sillar! :D

Så här var det...;)
Jag har servat ett antal blyslädar genom höst och vintern.
Några av dem, bl.a denna HD (med hela alfabetet i modellbeteckningen) körde jag hem till ägarna, som en ren service och provkörning efter bl.a bromsrenoveringar. (customfolket använder t.ex inte frambromsarna så kolvarna brukar sitta fast)

Hur var det då?

Ja det var INTE kul!
Sammanfattning av HD-köret: Noll drag på alla varv, inte det mastodontiska bottendrag jag hade förväntat mig tack vare stor kubik, och inga bromsar...
Annars så! :D
Visst, man satt som en gud, men i halvgynekologisk ställning tyckte iaf inte jag att man hade någon kontroll över färden. Vanesak maybe. Men summa summarum: De där kromslädarna får nog vänta för min del...

Så länge du kör som en gubbe kan du fortfarande åka sporthoj :)

Grattis till att vara gubbe då! Jag kan ff köra lika fort som dig (ibland iaf) på bana! ;) :krama

Läckert racingställ:yoparty

Farsans gamla!
 
Last edited:
April April alla dumma sillar! :D

Så här var det...;)
Jag har servat ett antal blyslädar genom höst och vintern.
Några av dem, bl.a denna HD (med hela alfabetet i modellbeteckningen) körde jag hem till ägarna, som en ren service och provkörning efter bl.a bromsrenoveringar. (customfolket använder t.ex inte frambromsarna så kolvarna brukar sitta fast)

Hur var det då?

Ja det var INTE kul!
Sammanfattning av HD-köret: Noll drag på alla varv, inte det mastodontiska bottendrag jag hade förväntat mig tack vare stor kubik, och inga bromsar...
Annars så! :D

Men vadå inga bromsar? va det inte det du skulle fixa? :va











:D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top