ZX7R misständer när den är kall och på choke vid lite gas

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tjena!

Min ZX7R -97 spikar/misständer när den är kall vid lite gaspådrag (choke på). Vad kan det vara?

hur länge får den stå utan gas på drag av dig, nån sekund eller 5 min o den ändå då spikar

hur länge får den stå utan gas på drag av dig, nån sekund eller 5 min o den ändå då spikar

Väldigt lite... kanske 1-2 min.

Tror inte att det ska vara så här... och det är inte mycket gas utan väldigt lite typ max 3k rpm.

Självklart, ska inte gasa när den är kall. Men tror inte det är normalt att skiten ska spika heller.

Väldigt lite... kanske 1-2 min.

Tror inte att det ska vara så här... och det är inte mycket gas utan väldigt lite typ max 3k rpm.

Självklart, ska inte gasa när den är kall. Men tror inte det är normalt att skiten ska spika heller.

när den ä uppe i temp då, hur går motorn då då

snackar vi första starten för året el, har du haft kvar gammal juice i tanken, skulle tro det är nåt med fuggarna samt kanske enkelt problem med the choke

har iförsig aldrig haft problem med gammal soppa i tanken

Last edited:
Den funkar skitbra sen, inga misständningar och drar på riktigt fint när den inte är på choken. Det är väl 2-3:e dagen jag kör hojen... bytte motor på den (fuggarna är från min gamla motor och de har inte jobbat på läääänge lääänge).

Ska se om det blir bättre med tiden. Om inte, vad kan det vara? Har redan typ kört slut en tank så fräscht bränsle har den :)

Är det så tydligt att de är nåt att bry sig om? Verkar som du inte vet om de är soppa eller tändrelaterat..

Den tvekar inte bara lite, som i får för lite bensin?
Vanligt på ej perfekt inställa förgasarknarrar

Den funkar skitbra sen, inga misständningar och drar på riktigt fint när den inte är på choken. Det är väl 2-3:e dagen jag kör hojen... bytte motor på den (fuggarna är från min gamla motor och de har inte jobbat på läääänge lääänge).

Ska se om det blir bättre med tiden. Om inte, vad kan det vara? Har redan typ kört slut en tank så fräscht bränsle har den :)

va bytte motor på den,,,när o varför, den nya va ok lr

Är det så tydligt att de är nåt att bry sig om? Verkar som du inte vet om de är soppa eller tändrelaterat..

Den tvekar inte bara lite, som i får för lite bensin?
Vanligt på ej perfekt inställa förgasarknarrar

Jag tror att det är sopparelaterat definitivt. Misständer fast väldigt sällan, och enbart vid lite gas när choken är på. Stör mig inte på skiten men bara undrar vad det kan vara. Det är nog dags för förgasarinställning faktiskt... det lutar mest åt det. Tror verkligen att det är förgasarrelaterat.

Går riktigt fint sen faktiskt...

Bytte motor för den gamla kuggade över och krökte ventilerna pga kamkedjespännaren som var kass.

Rensa och synka fuggarna.. step one :tummenupp

Passa på att sätta dit ett extra soppafilter på matningsslangen

har du tagit isär fuggarna o rengjort dom

mycket skit är där när man bara låter fuggarna stå år efter år, man fixar mycket på hojen, batteri etc, oljer o grejor......men vadå fuggarna vadå dom fun ka ju förra året typ

kör med keihin 41:er stora trimm fuggar o dom KRÄVER SIN SERVICE, så det är med andra ord ofta mycke fugge problem som gäller skulle ja tro....ja kan ha fel mycket,,,,,,idag har ju alla coola snubbar insprut........finns inget som inger mer respekt en 1 fett insugsljud

Last edited:
Ett förekommande fenomen är också att skiten är svårstartad när den är kall... får igång den men nästan omöjligt att hålla igång den om den inte körts på typ 48 timmar.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...