Flytta till Göteborg

Bavarac

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Ducati 1098s -08
Hejsan,det är så att jag från nästa år ska bo i Göteborg,jobbet flyttar så jag måste flytta med :) .Det jag undrar är eftersom jag känner inte till staden, vilka områden ska man bo i??Helst inte centralt,med bra parkering(garage) och bostadsrätt.Tacksam för svar

Så länge du inte bosätter dig i Biskopsgården, Länsmansgården, Angered, Bergsjön, och Kortedala så ska du nog trivas och få ha hojen ifred.

Välkommen :hej

Allt (nästan) på Hisingen går bort. Norra förorterna går också bort. Frölunda är gränsfall.

Rekommendation: Mölndal. :hej

Allt (nästan) på Hisingen går bort. Norra förorterna går också bort. Frölunda är gränsfall.

Rekommendation: Mölndal. :hej

Mölndal är bra, men dyrt. (allt är relativt :) )
Hisingen Tuve-Säve är ganska lugnt och hittills har vi inte haft några mc-problem va jag känner till.

Det går en rysning från mitt huvud till min sko,
när jag ser vårt vackra Mölndalsbro.

:)

Jävlaranamma:

"Dom är ledsna för att de inte är från Göteborg,
de kan inte se hur Gustav Adolf pekar på sitt torg.
Inget fel att va från från Mölndalsbro,
men fjorton stopp med fyran svider mer än man kan tro.."

Tack för era svar,så man ska ta en titt på mölndal då,hur är det med parkerings möjligheter där?

jag bor vid johanneberg/almedal och älskar det, visst borätten var inte billig, men det tar mig en kvart att gå till götaplatsen, har hojen parkerad i ett säkert garage som jag fixade på en vecka, nära nog till motorvägen om man ska nånstans och bra förbindelse i allmänt.. idag är det till och med sol!! ahah..
skämt å sido, jag tycker det är riktigt bra, i vilket fall skulle jag nog tippa dig att undvika gamlestan, det låter finare än vad det är!

beror ju också på vilket pendlaravstånd du vill ha, finns många fina områden runt stan på 15min avstånd som enligt mig är trevligare än att bo i göteborg

Jävlaranamma:

"Dom är ledsna för att de inte är från Göteborg,
de kan inte se hur Gustav Adolf pekar på sitt torg.
Inget fel att va från från Mölndalsbro,
men fjorton stopp med fyran svider mer än man kan tro.."

Ronny Jönsson:
[YOUTUBE-ID]TjWODxEVy9U[/YOUTUBE-ID]
"Ååååh ja känner mej så gooooo,
när jag får va i Mölndals Brooooo!"
:yoparty

beror ju helt på hur mycket pengar du hade tänkt att lägga, men eriksberg är riktigt fint, fina lägenheter närhet till stan och vatten, och garage finns till vissa områden. En polare som bor där, han har haft sin hoj låst på inner gården 2 säsonger och ingen har rört den :tummenupp

Tycker man att det är för centralt så finns ju Torslanda, hyffsat lugnt och väldigt fint, Mölndal och Partille kanske???

skulle tipsa på områden ni helt verkar ha glömt av.. Lunden, Strömmensberg, Björkekärr. det är bra lugna områden i östra Gbg samt man har nära till lite sjöar och en motionsanläggning med massa löparspår och en massa mer. samt nära till stan och inte så dyrt.

jag skulle säga som paser typ.

och det någon sa om hisingen är inte helt sant. undvik de centrala delarna. men letar du dig utåt är det inga problem.

kolla bostadspriserna så ser du ganska enkelt vart nötterna finns.

börja spana och fråga hur ett specifikt område är när du hittat något.

beror ju helt på hur mycket pengar du hade tänkt att lägga, men eriksberg är riktigt fint, fina lägenheter närhet till stan och vatten, och garage finns till vissa områden. En polare som bor där, han har haft sin hoj låst på inner gården 2 säsonger och ingen har rört den :tummenupp

Tycker man att det är för centralt så finns ju Torslanda, hyffsat lugnt och väldigt fint, Mölndal och Partille kanske???

Men Partille är väll inte så bra eller?
Lunden Munkebäck.
Bor i Munkebäck och här är det bra tycker iaf jag och kostar inte så hiskeligt mycket att köpa sig en lya och ca 10-15min till stan.

Men Partille är väll inte så bra eller?
Lunden Munkebäck.
Bor i Munkebäck och här är det bra tycker iaf jag och kostar inte så hiskeligt mycket att köpa sig en lya och ca 10-15min till stan.

nä jag har ingen aning, har en kompis som bor där, och tycker det verkar lungt hos han iaf:)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back