Ktm 660

Gps navi??

brukar ni göra värsta äventyrs resorna med era motardhojar? eller vad är det frågan om..

södra england är fullt med småvägar perfekta för motard men man blir lätt vilse och det är ganska så tunnsåt med bensin stationer så de e bra att ha samt jag markerar altid goa vägar igps´n när jag kör min van så kan man hitta dem på helgen när man busar runt med hoj.

ja klart, skall köra till Italien i sommar med 625an:yoparty

Nä men asså efter 15mil är man ju helt mör i kroppen:3freak
Jag körde Schweiz London non stop i somras på min 640 adv så mer än 15 mil skall man väl klara
 
Last edited:
Montera skjutspinnar ???

Tja, fick hem mina skjutspinnar idag till hojen. Tänkte att det är la bara 2 bultar i ramen och så är det klart.
Men tydligen inte? Finns det någon här som hjort det innan som kan bidra med lite hjälp?

Lägger upp några bilder:


Antar att det är så här den skall sitta?




Skall skruven sitta i det över hålet här? ( det satt någon gummi plugg där som jag pilla bort)




Vad skall jag med dessa till?





Här är det jag fick med...





Problemet är det att dem skruvarna jag fick med är på tok för små, det finns ju redan en skruv till det nedre hålet, men ingen till det övre?

Någon som har något tips? eller får jag dra iväg och köpa andra skruvar?


Tack, Glavve
 
Tja, fick hem mina skjutspinnar idag till hojen. Tänkte att det är la bara 2 bultar i ramen och så är det klart.
Men tydligen inte? Finns det någon här som hjort det innan som kan bidra med lite hjälp?


Verkar som om bultarna till ramen får du fixa själv om dom inte finns med!
Det enda jag kan gissa på är att guldbrickorna (som monteras med guldskruvarna) är nån form av annordning som ska hålla fast skjutspinnarna i övre läge när man inte skjutsar någon, med hjälp av bandet som man spänner fast. Eller så är jag helt ute och cyklar...för ja såg bara ett band.
 
Last edited:
Verkar som om bultarna till ramen får du fixa själv om dom inte finns med!
Det enda jag kan gissa på är att guldbrickorna (som monteras med guldskruvarna) är nån form av annordning som ska hålla fast skjutspinnarna i övre läge när man inte skjutsar någon, med hjälp av bandet som man spänner fast. Eller så är jag helt ute och cyklar...för ja såg bara ett band.


Har fixat nya skruvar nu, men har en annan idé ang bandet och guld sakerna.. Det ör inte så att man skall montera dem under sadeln, alt. bakskärmen, så att passageraren har ngt att hålla sig i under färden?
 
Har fixat nya skruvar nu, men har en annan idé ang bandet och guld sakerna.. Det ör inte så att man skall montera dem under sadeln, alt. bakskärmen, så att passageraren har ngt att hålla sig i under färden?
Jo.
Jag har min på, finns bild i garaget om du inte riktigt får till den på rätt ställe:)
 
Har fixat nya skruvar nu, men har en annan idé ang bandet och guld sakerna.. Det ör inte så att man skall montera dem under sadeln, alt. bakskärmen, så att passageraren har ngt att hålla sig i under färden?

Handtag!?
Usch!

En passagerare ska hålla om föraren, och inget annat.
Nej, den där remmen tycker jag du ska slänga bort. Ser ju bara fult ut med den på också. :tungan
 
hjälp!!!!!!!

Behöver lite hjälp,tänkte det finns ju en massa kunnit folk här.
drog i gång hojjen nyss gick i gång ganska lätt fast det va ganska kallt, lät den stå på choken en stund sen när ja peta ur den så dog hojjen efter en liten stund. för låg tomgång kanske. men det är inte det som är problemet.

precis innan den dog så knackade det till 2-3 ggr ganska tydligt , vet inte riktigt hur jag ska förklara ljudet.:confused:
men det lät inte så bra.


jag och farsan ställde ventilerna för första gången på en ktm förra helgen kanske blev något fel då,men borde det inte knacka i ventilerna hela tiden om vi gjorde nått fel då? nån som vart med om nån liknande?

//tobbe
 
Behöver lite hjälp,tänkte det finns ju en massa kunnit folk här.
drog i gång hojjen nyss gick i gång ganska lätt fast det va ganska kallt, lät den stå på choken en stund sen när ja peta ur den så dog hojjen efter en liten stund. för låg tomgång kanske. men det är inte det som är problemet.

precis innan den dog så knackade det till 2-3 ggr ganska tydligt , vet inte riktigt hur jag ska förklara ljudet.:confused:
men det lät inte så bra.


jag och farsan ställde ventilerna för första gången på en ktm förra helgen kanske blev något fel då,men borde det inte knacka i ventilerna hela tiden om vi gjorde nått fel då? nån som vart med om nån liknande?

//tobbe
Jag är inte säker, men det låter så som min också gör ibland.
Brukar hända när den inte är riktigt varm/kommit igång än. Så visst, känns som man kan justera det med tomgången, men då kommer den ju bli hög som fan sen när den är varm. För efter ett par minuters varmkörning så är de inga problem längre. :)
 
Jag är inte säker, men det låter så som min också gör ibland.
Brukar hända när den inte är riktigt varm/kommit igång än. Så visst, känns som man kan justera det med tomgången, men då kommer den ju bli hög som fan sen när den är varm. För efter ett par minuters varmkörning så är de inga problem längre. :)



knackar det till tydligt ??
för det lät lite lurigt tycket ja det där ljudet.
 
Har fixat nya skruvar nu, men har en annan idé ang bandet och guld sakerna.. Det ör inte så att man skall montera dem under sadeln, alt. bakskärmen, så att passageraren har ngt att hålla sig i under färden?

haha jag var verkligen ute o cyklade, jo jo..såg på manualen att bandet ska sitta på sätet o e till för passagerare...inte för att ja skulle hålla i mig där.
 
Tack för svaren petterekman och bullet ride. Jag var iväg och köpte relä och blinkers, så nu ska jag bara koppla in det:tummenupp
 
de va inte ljudet från orginal kamen då? de där klicket som kommer när kolven är i rätt läge för att kicka eller va de är till för. har inte orginal själv s vet inte hur de låter. bara hört om de.


knackar det till tydligt ??
för det lät lite lurigt tycket ja det där ljudet.
 
de va inte ljudet från orginal kamen då? de där klicket som kommer när kolven är i rätt läge för att kicka eller va de är till för. har inte orginal själv s vet inte hur de låter. bara hört om de.


kan vara det ska kolla i morrn när jag ska byta filter och olja. hoppas det är det. typ att motorn går ett varv i tomme kanske.
 
kan vara det ska kolla i morrn när jag ska byta filter och olja. hoppas det är det. typ att motorn går ett varv i tomme kanske.

Mycket möjligt att det är autodekompen som klickade. Om motorn tjuvstannade och den snurrade ett sista steg så pass sakta att autodekompen slog i så klickar det ju till.

Men då ska det ju låta som när du kickar och autodekompen klickar, var det samma ljud?
 
Är det någon som vet varför det inte finns något tändningslås på 660n?
Går det att montera, isf var och vilket lås passar?
Hojen är en 04a.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top