vägverket inte så bra (klipp)

Vägverkets strävan efter coola, snygga och artistiska rondeller är minst sagt anmärkningsvärd... ni har väl sett den där rondellen med sågblad som är utsedd till en av Sveriges värsta vägar.

Haha, ja den rondellen tar fan priset i galenskap!! & hålet i detta klipp var ju ganska genomtänkt också!
Vad kommer härnäst? en krokodilgrop?

Vägverket har länge sedan förlorat all trovärdighet. Det har passerat pinsamt och blivit provocerande inkompetent, i mina ögon.

Tunadalsrondellen i Sundsvall....

Jag åker förbi där ibland, inte långt hemifrån mig men jag blir då varje gång lika häpen på hur dum i hela huvudet man får vara som för det första kommer på idén, och sen för det andra idioten som godkände att ha skiten i trafiken. Hoppet om en vettig mänsklighet är ute :P

Apropå Tunadalsrondellen så är det väl på gång en liknande vid Bergsåkers travbana, som för att understryka att dom inte tänker ge sig trots utmärkelse för sveriges sämsta väg.

min sambo såg det nu. -VEM FAN E DE SOM E SÅ DUM SÅ MAN GRÄVER ETT HÅL I VÄGEN?? är det inte såna man brukar lappa igen?

:rofl

det ska ju dessutom föreställa "konst" det dom ställer i rondellerna. och oftast är skrotet kommunerna köper in jävligt dyrt. tänker på den stålsågtandade granskogen som någon la upp en bild på. Undrar vad som händer om man kommer flygande igenom den? :gnissla

aaa...på tal om farliga rondeller, ni ska se den i fittja, där jag bor! Den är helt livsfarlig speciellt för mc-förare...den är inte direkt förlåtande om du kommer i högre farter eller tvingas väja för bil lr nått....du kommer åka rakt upp i en ramp som alla leder mot en stor jävla metall klot i mitten!

Det var en snubbe förra månaden som inte fick stopp på sin 500 tusen kroners mercedes pga halt väglag och åkte rakt upp på en av sten ramparna...eller konsten menar jag.

DSC_9345.JPG

Rondell-Fittja-420.jpg
:tummenupp

vv och kommunen är totalt inkompententa som låter "konst" gå före säkerhet...

Den rondellen byggdes om för ett antal år sen, det där nyhetsklippet var väl lite av en väckarklocka...

som tur e är de där hålet fyllt nu:P det var ju rätt många som lyckades pricka hålet första dagarna!!

att dom aldrig kan förstå! i en rondell har man kanske lite blommor. eventuellt en liten oskyldig hund i papp. och framförallt den ska vara nästintill platt!

Han reagerade ju som en blixt måste jag säga! står å drömmer ett tag innan det slår han att han kanske ska hjäpla till:P

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back