Kan inte varva ur???

StuntMascot

Stuntare
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Ne lite norr om Göteborg
Hoj
R6 -03
Hojen är en Suzuki gsxr 600 -02
Den går bra på låga varv men på lite högre varv så bööar den och kan inte varva ur. Jag är rädd för att någon utav cylindrarna ska ha gått åt helvete eller något sånt. Tacksam ifall någon vet vad felet kan vara eller om jag ska kolla något osv.:tummenupp
 
för kort gasvajer....hmmmm nämen kanske får för lite soppa luft, eller nåt ful med sprutet
 
eller gnistproblem.. kan ju vara så enkelt att den drar tjyvluft, så kolla först luftburken att den är ok, eller filtret så att de inte är igensatt

EDIT: drar den tjyluft så brukar motorn gå kasst på låga varv också, men kolla ändå.
 
Last edited:
dåligt batteri, oxiderade kontakter på batteriet. Dåliga stift, igensatt bensinfilter. För mkt K-sprit i tanken sen vintern'?
relevanta fel som kan ha med vinterförvaringen att göra....
 
Byt tändstift om du inte gjort det redan. Har du lyft tanken nyligen? Kolla isf att du inte klämt soppaslangen mot ramen. Det har jag gjort ett par gånger på min och då går den bra upp till en 7´tusen varv sen bööööar den! Lycka till! Mvh Kraschandburn
 
Jag skulle ha kollat följande

Jag skulle ha kollat följande:
  1. Säkerställ att "hon" inte drar in tjuvluft!
  2. Mät polerna på batteriet, det får inte vara för låg spänning!
  3. Byt soppa och ev. oljefilter!

(Skulle kollat batteriet sist)

Lycka till :brinnerup
 
Min hoj gick som en kasse skit när verkstaden råkade byta plats på kontakterna för spjällägesgivare och vacuumgivare(jo det går att skifta dessa på min). Tydligen blev vacuumgivaren grillad eller nåt.

Du har inte pillat på något som har med insprutet att göra?
 
Kan inte bränslet ha blivit förorenat? (Fukt/partiklar/vatten)

Låter det underligt när du varvar (alltså "Böööar")? Blåryker det då? Vad är maxvarvet nu?
 
Last edited:
Jag sätter en slant på soppafiltret! Min gick exakt sådär när jag hade igensatt filter. Den var seg å trött hela registret, men vid 140 stannade det av, och över 160 gick inte att komma, oavsett växel.
 
Kan inte bränslet ha blivit förorenat? (Fukt/partiklar/vatten)

Låter det underligt när du varvar (alltså "Böööar")? Blåryker det då? Vad är maxvarvet nu?

Bensinen är ren o fin. Ryker tror jag inte den gör och mätare har jag inga


Jag sätter en slant på soppafiltret! Min gick exakt sådär när jag hade igensatt filter. Den var seg å trött hela registret, men vid 140 stannade det av, och över 160 gick inte att komma, oavsett växel.

Okej. Min gör nog inte ens 80. Dock har jag ju 67 bakdrev också så... Men det är varven vi snackar om. Min går dock rent och fint på låga varv sen på lite högre varv så går den inte alls
 
Okej. Min gör nog inte ens 80. Dock har jag ju 67 bakdrev också så... Men det är varven vi snackar om. Min går dock rent och fint på låga varv sen på lite högre varv så går den inte alls
Precis, för på låga varv går det inte åt så mycket soppa, och då räcker det lilla som kommer igenom filtret. Men på höga varv så magrar det ut och hojen blir orkeslös. Och bara för att min toppade 160 efter nån km så betyder ju inte det att ditt filter inte kan vara mer igensatt. Har du dessutom drevat den så varvar ju motorn ännu mer, och den kräver ännu mer soppa.
 
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top