Det har rapplat i motorn på min SV650S(-99) och med en snabb googlesökning verkar kamkedjesträckaren vara boven i dramat. Passade på att låna motorkunnig polare komplett med garage under dagen, hojen tömdes på allt möjligt (jepp vi dränkte min servicemanual i kylarvätska
) innan ventilkåpor åkte av. Ventilspel inom gränsvärden. Sen kom på till kamkedjan...
Spelet på kamkedjan mellan kamaxlarna är cirkus 1 cm (uppmätt) när det är som värst på främre cylindern och cirkus 0,7 på den bakre (uppskattat). I mina amatörmässiga ögon låter detta mkt med tanke på kuggarnas i sammanhanget låga höjd. Vi har spelat in en film på slacket som kan läggas upp om någon vill ha det för diagnos.
Så frågan är alltså, hur mkt spel skall det vara på kamkedjan? Pratade med lokala suzukigurun om hur snabbt han kan ordna fram en kedjesträckare... vem orkar vänta 10 dagar? Finns det någon webbshop från duskland eller uk där man kan beställa billigt och snabbt?
) innan ventilkåpor åkte av. Ventilspel inom gränsvärden. Sen kom på till kamkedjan...Spelet på kamkedjan mellan kamaxlarna är cirkus 1 cm (uppmätt) när det är som värst på främre cylindern och cirkus 0,7 på den bakre (uppskattat). I mina amatörmässiga ögon låter detta mkt med tanke på kuggarnas i sammanhanget låga höjd. Vi har spelat in en film på slacket som kan läggas upp om någon vill ha det för diagnos.
Så frågan är alltså, hur mkt spel skall det vara på kamkedjan? Pratade med lokala suzukigurun om hur snabbt han kan ordna fram en kedjesträckare... vem orkar vänta 10 dagar? Finns det någon webbshop från duskland eller uk där man kan beställa billigt och snabbt?
Hur länge skall en kedja hålla? På mätarn står det 3000 mil... sen kanske den gått mkt längre än så...
som körs som en racer upp och ner på Sveavägen annars är det INTE troligt.