Amerikansk internetcommunity?

Shadow

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Tja!

På sista tiden har den nyfikna lilla pojken i mig tagit övertaget.. igen! Jag vill utforska ny kultur och nya människor! Och siktet är nu inställt på USA! jag är som sagt inte så gammal än så jag har inte haft möjlighet att uppleva detta än(och ge mig inte massa predikan om att det är dåligt för det vill jag uppleva själv) och efter att sett lite olika serier och hört lite olika människor prata om hur det är där så är jag väldigt taggad på att(bära eller brista) äventyra mig lite!

Idén är att någon gång under de närmaste åren så ska man åka dit och kanske ta en åktur till olika plattser för att uppleva det amerikanska livet! ni vet, baseboll, små restauranger, collegepartys etc. men för att få ut max av detta vore det bra om man lärde känna några människor innan så man även får uppleva människorna som minst är halva grejen!

Så min fråga är då helt enkelt:
Vet någon om någon amerikansk internetcommunity som ganska stor just i USA så man kan prata med lite folk?

Vill gärna få kontakt med lite personer runt om i västkusten, kan även vara lite mer mot inlandet men sen även lite från ostkusten, som new york etc.

Helt enkelt bara en sida där man kan välja och vraka på folk runt om i USA. Och inget crap som Facebook där man inte kan söka på folk som du inte är i samma "nätverk" som eller myspace som bara är oseriöst.

Någon som kan hjälpa mig kanske?

Där jag bodde (upstate New York) använde dom sig av AIM istället för msn och myspace.

Frågan är dock om det är smart att skaffa kontakt med människor genom någon community? Åk dit på någon sorts språkresa eller liknande är mitt förslag.

Det jag är skeptisk emot när det gäller att lära känna människor genom en community är att du med största sannorlikhet kommer på något sätt bli inblandad med droger. Åker du fast, kanske inte därför att du har tagit några, men att du umgås med människor som tar droger så kommer du bli rövknullad av rättsystemet.

Som sagt det finns mycket droger i USA, där jag bode använde dom flesta marijuana från 14 år och uppåt.

Last edited:
En idé är att kika in forumet på Thumpertalk.com, lite begränsande, men borde kunna skicka dig vidare om inte annat.

Där jag bodde (upstate New York) använde dom sig av AIM istället för msn och myspace.

Frågan är dock om det är smart att skaffa kontakt med människor genom någon community? Åk dit på någon sorts språkresa eller liknande är mitt förslag.

Det jag är skeptisk emot när det gäller att lära känna människor genom en community är att du med största sannorlikhet kommer på något sätt bli inblandad med droger. Åker du fast, kanske inte därför att du har tagit några, men att du umgås med människor som tar droger så kommer du bli rövknullad av rättsystemet.

Som sagt det finns mycket droger i USA, där jag bode använde dom flesta marijuana från 14 år och uppåt.

Jo har funderat på det alternativet också.. får se hur jag gör!

Har även tänkt på det där med att folk kanske inte verkar det man tror när man pratar över nätet.. men jag tänkte att jag skulle prata med dem ett bra tag innan.. men sen får jag ju som sagt vara försiktig och alltid ha en plan B!

Nä, har aldrig testat. Känner en som är med däremot. Kan säkert vara kul om man gillar att träffa nytt folk eller vill ha alternativa sätt att resa på.

Läste igenom lite vad de höll på med och de verkar ganska seriösa faktiskt! har gått med nu men har inte fixat min profil än men den sidan verkar ju faktiskt vara den bästa träffen på det jag letade efter! tackar:)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg