Hehe, en liten roligare tanke däremot: Vi med laptops och mobilt bredband... får vi surfa vidare under timmen utan strömkabeln?![]()
tänk om din isp bestämmer sig för att de inte vill ses som trotsåldersbarn så de släcker också ner sina grejer

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hehe, en liten roligare tanke däremot: Vi med laptops och mobilt bredband... får vi surfa vidare under timmen utan strömkabeln?![]()
Jag inbillar mig att det kommer uppstå en sjujäklas massa transienter när alla tänder upp men jag kan ha fel. Men så är ju jag så "manlig" oxå så jag deltar inte i den här manifestationen. Och så är jag tydligen i trotsåldern med.
Kanske bara lite då?Aldrig! Jag vägrar!![]()
Blir inget med detta, vad är nästa steg cykla till jobbet, Slänga moppen i metallskrot?
En massläckning blir det ju detsamma som att tokstänga ventiler i ändorna på vattenledningsrör där vatten i stora mängder i normalfallet flödar fram.
Stänger man ventiler för snabbt (släcker alla lamorna samtidigt) så kanske man får ventilen i handen, eftersom den levande kraften i det framrusande vattnet är våldsam.
Det framrusande vattnet krossar ventilfästen eller försvagningar.
Stämmer detta resonemang?
Finns det någon elkunnig?
Ja, sjukt smart. Makthavarna är verkligen omedvetna om prolemet. Nu måste vi berätta!
Det känns super att ta miljöns parti genom att släcka lampan under 1 timme för att sedan köra hoj hela sommaren.
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |