phastasphuk
blubb blubb
Och jag repeterar det någon sa. Har du verkligen kollat att rörstumpen som sitter i hjulet mellan kullagren sitter på plats?
Stigfenan, det är den rörstumpen emellan lagren i hjulet som fattas/sitter fel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och jag repeterar det någon sa. Har du verkligen kollat att rörstumpen som sitter i hjulet mellan kullagren sitter på plats?
Är inte 20 kg längst ut på 1 meter hävstång = 20 nm?
Ingen annan som reagerat??Jag skulle aldrig använda polygrip för o dra åt en mutter.
Ingen annan som reagerat??Jag skulle aldrig använda polygrip för o dra åt en mutter.
Det skulle inte jag heller, men efter ett tag hos "mekarna" på SH så blir man lite luttrad![]()
Ingen annan som reagerat??Jag skulle aldrig använda polygrip för o dra åt en mutter.Möjligtvis dra lös en skadad men inte dra åt en frisk.Rätt verktyg till rätt sak.Sen att det går tungt och snurra.Kolla så du fått dit ok o klossar riktigt.På gixxer sitter det ett spår i svingen som oket ska sitta i.Du har inte missat nått sånt?
Om du läser igen vad Gulleplutt har skrivit så står det en halv meter![]()
Bra att allt löste sig.Så.. Då var det klart. Kuben ditt tips om oket hälpte mig, det satt några mm snett villket påverkade hela skiten, efter en försiktig klapp på oket föll det på plats och jag kunde dra åt muttern och hjulet snurrade fint![]()
Och polygripmetoden använde jag den på muttern som satt på innan, för att känna hur mycket det var draget innan. Ett snabbt besök på Honda senare sitter det nu en rykande färsk mutter åtdragen med moment precis enligt konstens alla regler, mao klåparen som hade hojen innan hade inte monterat det rätt och därför satt muttern så löst att jag kunde dra loss den med polyn..
Avslutningsvis, mitt tips till er alla, Kolla över alla muttrar och dyl när ni köpt en beggad hoj innan ni ger er ut![]()

|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |