Strypa hoj skadar?

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Hej ska börja ta MCkort om nån vecka funderar på att köpa en r6/cbr600 någon sådan modell och funderar på att strypa den till 25kw för att ta mellankort då undrar jag om det skadar motorcykeln? för sen när man har haft den i 2år kan man ju ta bort strypningen och kör den som obergränsad effekt...

Jag funderade på detsamma och har du ingen annan utväg så KAN du göra så men det är krångligt med besiktningar hit o dit. Är du 21 däremot så satsa på "tungt" direkt!

Till det med hojen... Nej dom skadas inte hojen går att varva lika högt ändå men varvar inte upp lika våldsamt. Det tar hojen ingen skada av men ska du ha en begränsad så rådjer jag dig att inte skaffa en supersport, dom är gjorda för att köras hårt! Köp en vanlig till en början, lär dig hojen, spara ihop pengar dom här 2 åren du har begränsat och när det övergår så köper du PRECIS den hojen du vill ha! Onödigt att lägga ner så mycket pengar på en supersport som har lika många hästar/kilo som min skithoj liksom :P

Lycka till!

Tja, hur tror du själv att det skulle kännas att gå i två år med en strypring i halsen som begränsar din effekt till typ 1/4?

Skämt o sido, görs det rätt ska det inte vara nån fara. (luftstrypning och trottelstopp/ecu-byte)

okej tackar för svaren då vet jag, ja jag är 21 så tar nog obegränsad direkt då, man behöver ju inte gasa fullt direkt även om man lätt blir sugen ;)

Är du 21 så ska du helt klart skaffa "tungt"! Inget hindrar ju dig från att köra 25a iallafall! Men LYCKA till att INTE gasa!!! Hahahaaa! ;)

okej tackar för svaren då vet jag, ja jag är 21 så tar nog obegränsad direkt då, man behöver ju inte gasa fullt direkt även om man lätt blir sugen ;)

de tankesättet håller nog hela vägen ut ur garaget :D

Skaffa tungt direkt men köp en hoj med lite mindre effekt istället och vänta med supersport. Det är väldigt jobbigt att köra en strypt hoj som inte är gjord för så låg effekt, den kommer antagligen kännas slö, tung o klumpig och du kommer tröttna fortare, blir lite väl frestande att plocka ur strypningen...

Köp något lättare som du kan köra ostrypt. Eller ja skaffa tungt och köp en 600 direkt då men kör försiktigt :)
Eller köp typ en ninja 250 :hihi så länge så har du fortfarande ditt tunga kort när du tröttnar och vill byta upp dig.

hojen går att varva lika högt ändå men varvar inte upp lika våldsamt.

Vad konstigt då att min inte går många varv över 8k när den är strypt :va
Har inte lyckats få den över 9k RPM i strypt skick. Ostrypt varvar den 12-13k RPM utan problem.:va

Du verkar snacka mycket om sådant du inte vet..

Skaffa tungt direkt men köp en hoj med lite mindre effekt istället och vänta med supersport. Det är väldigt jobbigt att köra en strypt hoj som inte är gjord för så låg effekt, den kommer antagligen kännas slö, tung o klumpig och du kommer tröttna fortare, blir lite väl frestande att plocka ur strypningen...

Köp något lättare som du kan köra ostrypt. Eller ja skaffa tungt och köp en 600 direkt då men kör försiktigt :)
Eller köp typ en ninja 250 :hihi så länge så har du fortfarande ditt tunga kort när du tröttnar och vill byta upp dig.

Ja det blir tungtkort nu så ska jag tänka på antingen 250 eller 600 får väl åka och testa några se vilken som känns bäst det är väl den största frågan i början inte vilken som går fortast :D så man lär sig köra tack för alla svar :)

Har inte lyckats få den över 9k RPM i strypt skick. Ostrypt varvar den 12-13k RPM utan problem.:va

Min rör sig inte en millimeter över 8k strypt. Det måste helt enkelt vara några andra strypningar i västra Sverige:va
:rolleyes:

tyckte det kändes skumt min varvar inte alls lika mycket som den gör ostrypt :P kommer till 8 typ med strypning det är ungefär där den gasreser utan på ettan ^^ är rädd för den tid då man inte måste ha dom i längre ^^

Men kolla på 250 kanske e bra både för plånbok och dig själv i en början om du kan tänka dig den effekten, jag skulle vilja säga att den räcjer långt om det är din första hoj, tar du en annan o börjar med alldeles för myckte effekt kan du aldrig tänka dig o byta ner tror jag :P

tyckte det kändes skumt min varvar inte alls lika mycket som den gör ostrypt :P kommer till 8 typ med strypning det är ungefär där den gasreser utan på ettan ^^ är rädd för den tid då man inte måste ha dom i längre ^^

Men kolla på 250 kanske e bra både för plånbok och dig själv i en början om du kan tänka dig den effekten, jag skulle vilja säga att den räcjer långt om det är din första hoj, tar du en annan o börjar med alldeles för myckte effekt kan du aldrig tänka dig o byta ner tror jag :P

Har ni inte insett att ni måste fälla upp fotpinnarna:rolleyes: då kommer det gå bättre.

Blev detta en fylletråd eller+ :confused: :yoparty det känns som att topicen inleder en oseriös disskution

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...