MCNs utlottning?

• Thread starter Thread starter Tommy.exe
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

Tommy.exe

Guest
Jo det var ju så att MCN skulle lotta ut en hayabusaturbo.

Någon som vet något om något?

Japp, jag köpte en lott. Den skulle lottas ut, utlottningen blev inställd pga för få sålda lotter och skulle senare lottas ut i januari. Ingen utlottning blev det. Har mailat och skickat sms till FÜRSTENHOFF som inte verkar vilja veta av detta.

Så jag äger nu mer en liten del i den hojen eller nåt.

Japp, jag köpte en lott. Den skulle lottas ut, utlottningen blev inställd pga för få sålda lotter och skulle senare lottas ut i januari. Ingen utlottning blev det. Har mailat och skickat sms till FÜRSTENHOFF som inte verkar vilja veta av detta.

Så jag äger nu mer en liten del i den hojen eller nåt.

Jag har 10 lotter. :näsblod

Maila GR eller MCN kanske?

Jag har skickat diverse mail och sms utan framgång.

Någon som är förvånad över att denna utlottning redan från början var en stor bluff?

devante in da house:
Jag har 10 lotter

GRATTIS!!!!!

Var det NÅGON som trodde att dom verkligen skulle vinna en Haybusa Turbo???? i så fall har jag prime beach front property i Arizona billigt.....

DP says: Men visst någon kanske vinner den tillslut, min gissning någon i "familjen"...

Vad kostade en lott? :näsblod

Här står det ju att dragningen skulle ske i slutet av NEC MotorCycleShow och att intresset är stort ÄVEN i Sverige för lotter. Konstigt att det blev så dåligt sålt då! http://www.hojnyheter.se/?p=4024

edit; såg att dom kostade 250 kr nu... hoppas du vinner annars var det 2500 i sjön :tummenupp

Last edited:
devante in da house:
Jag har 10 lotter

GRATTIS!!!!!

Var det NÅGON som trodde att dom verkligen skulle vinna en Haybusa Turbo???? i så fall har jag prime beach front property i Arizona billigt.....

DP says: Men visst någon kanske vinner den tillslut, min gissning någon i "familjen"...

Den här typen av inlägg kan vi ju skita i tillsvidare så att inte tråden blir låst direkt. Jag och flera är ju av naturliga skäl nyfikna på om någon VET något.

Men för att svara. Jag trodde inte att det var bluff. Verkar korkat att bränna sig såpass hårt, när man är såpass igenkänd, och har ett företag att driva.
Småpengarna man får in på en sån här sak kan ju inte stå i proportion till mot vad omsättningen måste sjunka med pga "bad will".

Vad kostade en lott? :näsblod

250 riksdaler.

Last edited:
Bra fråga.

Jag har oxå köpt 1 lott och undrar hur det går. Den andra dragningen skulle ha varit i slutet av januari men har inte hört något trots mail hit och dit. Fursten är ju inte helt okänd och de flesta vet vart han jobbar, på det där däckstället i haninge.

Om de hade tänkt blåsa folk hade det varit väldigt amitiöst att bland annat göra en fejkad mcn hemsida, och trycka alla biljetter på ett plastkort ala kreditkort, allt för ca 300k. Allt detta mastermindad av en person som är välkänd här, verkar inte rimligt.

Till trådskaparen och andra nyfikna, deltagare som icke deltagare!!

NEJ, det rör sig INTE om ngn form av blåsning vilket torde vara ganska självklart för alla om man ser till vad vi skulle förlora vid ett sådant scenario!!

Vi har haft en webkille som gjort om vår gamla websida men som tyvärr har satt oss i en situation som gör att vi inte förräns den 1 april kan öppna vår sida igen, därav så har ingen fortsatt försäljning av lotter skett eller utlottning av motorcykeln genomförts!!

ALLA!! som fram tills dess datum köpt en eller flera lotter kommer pga detta kompenseras i från vår sida med att få dubbelt så många lotter som dom betalt för (dock maximalt 5 stycken per person) - och utlottningen kommer att ske till 100% så fort som kvarvarande lotter är sålda, en utlottning som kommer att genomföras av MCN som utlovat!!

Så tyvärr "V-Kamikaze" och andra som så gärna vill att detta skall vara ett sk bedrägeri mm så kommer ni även att i fortsättningen få fantisera om just detta och inget annat - till er andra så ber vi om ursäkt för situationen och önskar er lycka till när väl utlottningen sker!!

Mvh,
Patrik Fürstenhoff.

Last edited:
Det kanske inte är ett bedrägeri, men det hela påminner starkt om det jävla strulet det alltid var runt dom där filmerna som producerades.

Först ser man till att en idé har bärighet, att alla led funkar, sedan drar man igång.

Nu har man sålt 400 lotter, frågan är då, lotterna man ska få som kompensation, tas dom av dom osålda 600, eller trycks det upp ytterligare 400 lotter?

Det finns ett hederligt sätt och ett... tveksamt sätt att göra det på!

Last edited:
Det kanske inte är ett bedrägeri, men det hela påminner starkt om det jävla strulet det alltid var runt dom där filmerna som producerades.

Först ser man till att en idé har bärighet, att alla led funkar, sedan drar man igång.

Nu har man sålt 400 lotter, frågan är då, lotterna man ska få som kompensation, tas dom av dom osålda 600, eller trycks det upp ytterligare 400 lotter?

Det finns ett hederligt sätt och ett... tveksamt sätt att göra det på!

Det är lätt att sitta och tycka och tänka på ett forum, speciellt när man inte besitter någon som hellst insikt i vad man pratar om likt dig nu GuW -

Ett max antal lotter är ett max antal oavsett kompensation eller inte - en ekvation som torde vara enkel även för dig GuW - men kanske inte lika kul GuW som inte annat gör än söker brister hos andra än dig själv - ha en trevlig helg, sommar mm!!

END of STORY!!

Till trådskaparen och andra nyfikna, deltagare som icke deltagare!!

NEJ, det rör sig INTE om ngn form av blåsning vilket torde vara ganska självklart för alla om man ser till vad vi skulle förlora vid ett sådant scenario!!

Vi har haft en webkille som gjort om vår gamla websida men som tyvärr har satt oss i en situation som gör att vi inte förräns den 1 april kan öppna vår sida igen, därav så har ingen fortsatt försäljning av lotter skett eller utlottning av motorcykeln genomförts!!

ALLA!! som fram tills dess datum köpt en eller flera lotter kommer pga detta kompenseras i från vår sida med att få dubbelt så många lotter som dom betalt för (dock maximalt 5 stycken per person) - och utlottningen kommer att ske till 100% så fort som kvarvarande lotter är sålda, en utlottning som kommer att genomföras av MCN som utlovat!!

Så tyvärr "V-Kamikaze" och andra som så gärna vill att detta skall vara ett sk bedrägeri mm så kommer ni även att i fortsättningen få fantisera om just detta och inget annat - till er andra så ber vi om ursäkt för situationen och önskar er lycka till när väl utlottningen sker!!

Mvh,
Patrik Fürstenhoff.

Vart hittar ni dessa odugliga webdesigners som hela tiden ställer till det för er?

Här på SH, duktiga på att snacka & saluföra sig, men extremt dåliga på att leverera en produkt som dom t.o.m fått betalt för!!

Kanske dags att ta ett snack med dessa isf, Team GR´s rykte är ju inte så gott nuförtiden med den ena förseningen efter den andra.

Om ni har fått erat rykte nerpissat pga av några sopiga Sh-medlemmar så är det ju sorgligt från bägge sidor!

Lär ni er aldrig?

Dom flesta lottköparna här i sverige lär ju hänga här på SH, så för att skippa allt skitsnack och blåsningsmisstankar så hade du ju kunnat starta en tråd här på SH på en gång och förklarat läget redan vid första inställda dragningen.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...