Biltema styrändesspegel

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Nämen titta vad man belönas med bara för att man är lat
och inte hunnit köpa några nya backspeglar än :hihi

Archive%5CProduct_images%5C82%5CLarge%5C82-489_l.jpg

Backspeglar styrände
För montering i styrändar med expander (17 mm ej expanderad). Spegelhuvudet infällbart vid trånga passager eller vid parkering. Spegelhuvudets mått Ø 8,5 cm. Säljs parvis.

299kr
Art nr:82-489

Då får man ta en sväng till biltema snart :)
Spar ju fan 1100 spänn jämfört med de jag
kollade på innan (700 kr/styck).

Köpte ett par dylika för ngn vecka sedan.

Testade att montera dem igår och kvaliteten verkar vara sådär som förväntat :)

Infästningen för själv spegeln (kulleden) går inte att dra åt tillräckligt hårt för att spegeln skall bli riktigt stum. Misstänker att jag kommer att få problem i sommar med att speglarna viker sig i lite högre fart i kombination med V.twinnen. Men vi får se!

Jag har inte hunnit åka förbi och köpt några än, men tänkte att jag skulle prova iallafall, de är ju så jäkla billiga så jag tänkte prova att limma dem om de skulle vrida sig. Har fixat försäkring och ställt på till nästa vecka då blir det premiärtur och en sväng förbi biltema :D.

Last edited:
Eller så köper man cykelbackspegeln dom har, för 20:-, kapar av fästet, lindar "pinnen" med eltejp, för in i styrändan :tummenupp :) Funkar utmärkt:tummenupp

PICT2621.jpg

Men va fan Limez, det skulle ju vara mitt tips :tungan

Sedan kan man ju pilla bort de röda reflexerna som annars riktas framåt om man så vill.

Cykelbackspegel
För montering på cykelstyret. Böjbar fot. Konvex spegel. Spegelmått: Ø 75 mm.

Art nr Pris Antal
27-103 19,90 kr

Bifogat

• 27-103_l.jpg
    27-103_l.jpg
    13.5 KB · Visningar: 149
Fan det där missade du i mekskolan :D
Ser ju riktigt bra ut, men går de att justera?
De andra biltema speglarna ser ju ut att kunna justeras
ungefär som en bilbackspegel med tanke på cirkeln
på baksidan på den andra spegeln.

Köpte ett par dylika för ngn vecka sedan.

Testade att montera dem igår och kvaliteten verkar vara sådär som förväntat :)

Infästningen för själv spegeln (kulleden) går inte att dra åt tillräckligt hårt för att spegeln skall bli riktigt stum. Misstänker att jag kommer att få problem i sommar med att speglarna viker sig i lite högre fart i kombination med V.twinnen. Men vi får se!

Jag har föregångarna / originalet till feltemas speglar. Kostar mer än det dubbla och har samma problem. Jag löste det genom att rugga upp kulleden lite med sandpapper, borde funka även på dessa speglar.

Bra tips med sandpappret!

Jepp har testat att dra åt båda, man får släppa lite på den ena för att kunna dra åt den andra riktigt bra, annars fladdrar spegeln bara. Har inte testat dem praktiskt än, men sommaren får utvisa.

Garagelösningar i all ära, men eltejp och cykelspeglar... haha inte på mitt bygge iaf ;)

På min hoj satt det tydligen en mutter eller liknande isvetsad i styret för att skruva fast styrändesvikten i. Så jag kunde inte använda expandern, fick fixa en egen "spacer" av ett gäng brickor och skruva fast skiten med den gamla skruven. Blev hyggligt men spegeln vrider sig ganska lätt, ska prova att sandpappra igen, har bara sandpapprat den lilla kulan i änden på spegeln nu.

Tänk på att inte dra för hårt i skruvarna som man spänner fast spegeln i
expandern med. En av mina gick av :rolleyes: tur att den var billig :)

På min hoj satt det tydligen en mutter eller liknande isvetsad i styret för att skruva fast styrändesvikten i. Så jag kunde inte använda expandern, fick fixa en egen "spacer" av ett gäng brickor och skruva fast skiten med den gamla skruven. Blev hyggligt men spegeln vrider sig ganska lätt, ska prova att sandpappra igen, har bara sandpapprat den lilla kulan i änden på spegeln nu.

Tänk på att inte dra för hårt i skruvarna som man spänner fast spegeln i
expandern med. En av mina gick av :rolleyes: tur att den var billig :)

Har samma uppbyggnad på mitt styre..

Kör inte ni pojkar rad 4:a?
Vibrationer???!!!

:arsele

Ni som köpt dessa, går expandern att plocka bort och är i så fall fästet som blir kvar lagom stort (22mm) så att man kan sätta spegeln direkt på själv styret?

Ni som köpt dessa, går expandern att plocka bort och är i så fall fästet som blir kvar lagom stort (22mm) så att man kan sätta spegeln direkt på själva styret?

Last edited:
Ni som köpt dessa, går expandern att plocka bort och är i så fall fästet som blir kvar lagom stort (22mm) så att man kan sätta spegeln direkt på själv styret?

Ni som köpt dessa, går expandern att plocka bort och är i så fall fästet som blir kvar lagom stort (22mm) så att man kan sätta spegeln direkt på själva styret?

Jag har satt mina direkt i styret utan expandern. Styrändsvikterna satte jag utanpå speglarna. Tror att det framgår på någon av bilderna i mitt garage,

Har samma uppbyggnad på mitt styre..

Kör inte ni pojkar rad 4:a?
Vibrationer???!!!

:arsele

Nix halvliter twin (R2) :)
Skulle vilja ha ny "ljuddämpare"
så jag hör hojen när jag kör också,
men det får nog bli till nästa båge.

Tack, verkar ju funka bra då...

Skön puts på hojen! :tummenupp

Håller med! Jag har tyvärr ingen styrstump som sticker ut :(
Drog en bult genom plastbiten som expandern var skruvad i ;)

Last edited:
jag har också funderat på såna speglar men jag kryssar ganska mycket mellan bilar och är lite orolig för att hojen ska bli för bred.

10cm marginaler lär du väl ha iallafall....
Har inte mätt exakt hur mycket de breddar,
men det bör inte vara så mycket.

Jo det är ju klart, det ser så jäkla kasst ut med speglar så det kan ju iallafall vara värt ett försök

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats