KTM 690 Supermono cup 2009

Det hoppas vi !! För i år ska det int egå lika lätt!!

Är det inte dags för lite pajkastning och utmaningar som de stora pojkarna sysslar med??

"Det hoppas vi".:gnissla "För i år ska det int egå":hihi Slut citat.

Nog för att jag UPPENBARLIGEN tidigare inte haft koll på supermotosveriges alla förarnamn tidigare i detta inlägg men ,har du gått och blivit kunglig på ngt vis? Vi? Kanske är så att Daniel Westling bara är ditt alias? Och med tanke på särskrivningar vilket lång man med bra fart så tydligt påpekat, int egå är det ngn specifik Örebroslang eller ??
Har du samma ordning på banan som i språkbruket kan jag nog vara lugn för att din ilska inte behöver visa sig igen. För du blir väl inte arg när du är långt bakom ?? :hihi
Tips. Nr 47 startar längre fram än nr 86 på Knutstorp i April.:arsele
 
"Det hoppas vi".:gnissla "För i år ska det int egå":hihi Slut citat.

Nog för att jag UPPENBARLIGEN tidigare inte haft koll på supermotosveriges alla förarnamn tidigare i detta inlägg men ,har du gått och blivit kunglig på ngt vis? Vi? Kanske är så att Daniel Westling bara är ditt alias? Och med tanke på särskrivningar vilket lång man med bra fart så tydligt påpekat, int egå är det ngn specifik Örebroslang eller ??
Har du samma ordning på banan som i språkbruket kan jag nog vara lugn för att din ilska inte behöver visa sig igen. För du blir väl inte arg när du är långt bakom ?? :hihi
Tips. Nr 47 startar längre fram än nr 86 på Knutstorp i April.:arsele

"Vi" syftar såklart på du och jag :fakta
Jag hoppas för att då får jag chansen att göra om - göra rätt och du för du så innerligt tror att du återigen ska gå segrande ur den striden :rofl
Enda gången 47 kommer före 86 är vid uppräkning !!

Sär skrivning - äsch! som alla normalt bildade kan se handlar det helt enkelt om ett vanligt snabbskrivningssnubbel :arsele
 
Du behöver roadracinglicens och medlemskap i en svemoanslutenklubb.
(observera oisärskrivningen i sista ordet, viktigt i dessa tider när svenska språkets sär skrivningar disk uteras:)
Tackar! Får se till att fixa det då, fast det får nog dröjja till nästa år :)

Kommer å kollar när ni kör på knutstorp iaf, så kommer det en skåning med massa dumma frågor är det jag :hihi
 
Kikade in på Gottschalks blogg och fann dessa två godbitar :tummenupp
Kolla speciellt ca 7.15 in i första när jag steker Håkan :yoparty

[YOUTUBE-ID]f9I2rFDaPlc[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]-dC-dqOoN0c[/YOUTUBE-ID]

Stefans körning i täten är så imponerande att man blir tårögd :bow
 
Garageuppdatering:

Plus ett par hemlisar...

Hur ser det ut i era garage ??
Vad är det för hemlis?????

Min börjar bli schnygggg, ska bara köras in och bytas till slicks och najas och och sen är den klar :)
Tänkte lägga upp en bild men kan inte förmisnka den så att sajten accepterar den..

#37 Stefan
 
Vad är det för hemlis?????

Min börjar bli schnygggg, ska bara köras in och bytas till slicks och najas och och sen är den klar :)
Tänkte lägga upp en bild men kan inte förmisnka den så att sajten accepterar den..

#37 Stefan
Alla nyare datorer har ju MS Picture manager i officepaketet, där kan du ändra storlek :tummenupp
Seså, upp med bilder nu !!

Hemlis? Skulle du bra gärna vilja veta va?! :D
Hoppas på ett samtal från en viss leverantör idag och sen får vi se...

Hur har ni löst problemet med hajfena för drevet? Rays variant med en bit plast och buntband som jag slet bort igår ger jag inte mycket för.
 
Fasen vad gött det ser ut! Skoj att 690'n hänger med så bra. Trodde att dom skulle vara långt efter specialbyggena :)
 
Hur har ni löst problemet med hajfena för drevet? Rays variant med en bit plast och buntband som jag slet bort igår ger jag inte mycket för.

Lösningen som är på min smc är väl ok ?

Äntligen så är allting färdignajjat ! Bultarna till fram-oken käkade väl en 5-6 borr :gnissla innan jag vart färdig.

Nu ska jag "bara" bygga en båtajävel också :tummenupp
 
Lösningen som är på min smc är väl ok ?

Äntligen så är allting färdignajjat ! Bultarna till fram-oken käkade väl en 5-6 borr :gnissla innan jag vart färdig.

Nu ska jag "bara" bygga en båtajävel också :tummenupp

Ser det ut som bilden nedan kan nog ingen klaga :tummenupp


Helt olika sving på SMC och SM kanske förstör för oss med spy vs spy...
Det finns en antydan på undersidan för att man skulle kunna borra ett hål att fästa något i men om nån har en testad och patenterad ide blir jag glad...
 

Bifogat

  • sharkfin.JPG
    sharkfin.JPG
    24.3 KB · Visningar: 75
Last edited:
Jag har gjort en ny hajfena, aluplåt, ditsatt med buntband..
Funkar bra om man inte fastnar där omkrin med handen :)

Nu ska vi se om jag lyckas med bild oxå, tack Jocke för knepet...
Tur att det finns datakunniga 690 cup förare.

Båten blir samma som innan. En underdel till en CBR900 RR från -93 :)
Och aluplåtfästen från klasse olsson.. Med snabbfäste!! :) (dock inte monterad på bilden)

Hemlisen nudå`?????!!!!!!!!
 

Bifogat

  • DSC00227.JPG
    DSC00227.JPG
    153.9 KB · Visningar: 100
Tjenixen!
Om ni har hojarna i samma trim som munlädret så lär vartenda varvrekord flyga all världens väg i år! :lol

Farbror ska försöka vara med och leka lite med sin plastraket.
 
Tjenixen!
Om ni har hojarna i samma trim som munlädret så lär vartenda varvrekord flyga all världens väg i år! :lol

Farbror ska försöka vara med och leka lite med sin plastraket.

Äntligen!!:)
Ska bli kul, nu lär väl rekorden ryka då???!!!

#37
Stefan
 
Aaaah, du menar att jag har det mest smorda munlädret av alla?!
Mycket möjligt - OCH de häftigaste dekalerna!
 
Nja, jag fick ju ett nesligt ramlagerhaveri 3 böjar före mål på säsongsavslutningen på Gelleråsen 2007. Blocket sprack, så jag har fått byta vevhus och lager. Sen har jag fått gjort nya kolvar med rätt sqiush, ventilfickor och 13,9:1 i kompression. Portningen är lite ändrad, men främst förbränningsrummet, vilket ökat flödet lite mellan 6-10 mm lyft. Jag har beställt en ny, programmerbar tändning så jag ska kunna hitta en kurva som funkar med den höga kompressionen. Jag har kört en bunt simuleringar för att försöka ta reda på vilka ventiltider som skulle fungera bäst. Ev blir det även en specialtillverkad kamaxel också, men tiden börjar bli begränsad. Åsså nya kylare. Jag har en blogg, om någon vill veta mer. Idag ska jag skruva dit lite bling (eloxerade aluminiumdetaljer), vilket kommer att öka effekten i baren med 20-30 hästar! :tungan
 
Skickade ett mail tll någon joppe på supermonoförbundet (eller vad det nu var). Fick inget svar så jag frågar samma här. Licensen som behövs, det är vanlig b-licens?
 
Skickade ett mail tll någon joppe på supermonoförbundet (eller vad det nu var). Fick inget svar så jag frågar samma här. Licensen som behövs, det är vanlig b-licens?

beroende på din ålder junior eller seniorlicens, om du nu inte råkar ha en elitlicens.

Med andra ord det som tidigare var B- eller A-licens.
 
jag har hört rykten om att Classic/MCHK-R inte vill ha med KTM 690 på sina tävlingar och vill försöka få bort oss från tävlingarna, nån som hört/vet nåt mer om detta?

LMS tar med Supermono i klassen 125-400cc på de två KM som körs

Det blir två tisdagsrace i år för LMS:are
http://lmsroadracing.se/taevlingskalender
synd att supermono tackade nej till att köra tillsammans med supermoto-tävlingen, kul med mer race.

undrar om min koppling kommer tillbaka tills på tisda så man kan köra lite på första träningen! :hihi
 
Last edited:
jag har hört rykten om att Classic/MCHK-R inte vill ha med KTM 690 på sina tävlingar och vill försöka få bort oss från tävlingarna, nån som hört/vet nåt mer om detta?

LMS tar med Supermono i klassen 125-400cc på de två KM som körs

Det blir två tisdagsrace i år för LMS:are
http://lmsroadracing.se/taevlingskalender
synd att supermono tackade nej till att köra tillsammans med supermoto-tävlingen, kul med mer race.

undrar om min koppling kommer tillbaka tills på tisda så man kan köra lite på första träningen! :hihi
Det vore ju tråkigt om vi blir utan hemvist :(
Men om det blir så kanman ju hoppas på att det kommer något bättre ur det. Vad det nu skulle vara....

KM låter som att man måste vara LMS'are för att få köra?! Vore ju skoj som fasen :tummenupp
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top